Uh Lars, hoe ervaren ben jij met Pinion in het terrein?... ik ken je nu ruim 25 jaar maar je Pinion ervaring is nieuw voor mijLars TB schreef: ↑vr 5 april 2019, 11:14 Overigens merk ik op de weg wel degelijk een verschil tussen Rohloff en Pinion, maar dit is minimaal. In het terrein is de extra weerstand van de Pinion me nooit opgevallen.
Enige grote verschil vind ik dat je zelfs als ervaren rijder zeer regelmatig blijft hangen tussen versnellingen bij Pinion. Bij Rohloff is dat tussen 7 en 8. En dat overkomt me 1x per 2 mountainbike ritten. Bij Pinion is dat iedere 3 versnellingen. En overkomt me het 3x per rit. Je moet jezelf echt aanleren bij iedere versnellingswissel bij een Pinion even echt kracht terug te nemen. Dat sluipt er wel langzaam in, maar als je alle systemen door elkaar blijft rijden, dan lukt het niet om dit helemaal juist te krijgen.
ps, de Topic startster is wellicht geholpen met de 11Ants uit jouw verkoop topic (wel mét belt !)
dat is namelijk wel een fijne mountainbike viewtopic.php?f=20&t=112093