McKing Number One

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Wat een schitterende kleur is het toch. En hoe vaker ik er naar kijk des te meer details ik zie en des te toffer de bike wordt. Enige dissonant vind ik de witte decals op je velgen.
“Old, not obsolete”
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

WoW :-q Gaaf hoor. Wat een unieke bike.
Tof om te horen dat jullie wel maatjes gaan worden.

Nu al benieuwd naar je volgende creatie :-D
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Voor die volgende moet ik eerst nog even wat gereedschap verzamelen. De Jig komt hopelijk snel in het nieuwe jaar en een ontwerp zit al in mijn hoofd. Niet als opvolger van de number one maar een dagelijkse fiets die stiekem na het werk met een coasterbrake mee mag in de bossen rondom oosterbeek. Nog even nadenken of hij vering krijgt of star.....

Afbeelding

Vandaag naar de Wychense berg geweest met de Nr. 1 en het was een gemengd genoegen. De klei was zo dik en vet dat de rocket rons veranderden in slicks van 2.8. Slip n slide......

Maar wat een fiets! Klimmen gaat echt wel ok. Ik weet niet hoe het een lange marathon zou overleven maar daar is ie niet voor gebouwd.explosieve klimmen gaan echter lekker. Door de relatief steile zitbuis zit er heel wat druk op het wiel en zelfs steile klimmen gaan soepel en het voorwiel blijft waar hij hoort, op de grond. .

De fiets moet echt de bochten ingeduwd worden. Anders wil hij rechtuit maar dit went snel en is eigenlijk gewoon lekker.

Afdalen is echt een plezier :-q

Vandaag wel de eerste pech. Mijn zadel zakte wat en ik wilde de zadelklem wat aandraaien. Lomp geweld in samengang met een alu hope seatpost clamp is geen goede combi. Ik weet wel weer waarom mijn fiets niet van alu is maar lekker van staal.
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Tinnieman schreef: za 29 december 2018, 20:59 Vandaag wel de eerste pech. Mijn zadel zakte wat en ik wilde de zadelklem wat aandraaien. Lomp geweld in samengang met een alu hope seatpost clamp is geen goede combi. Ik weet wel weer waarom mijn fiets niet van alu is maar lekker van staal.
Ik begrijp hieruit dat je een Hope zadelpenklem om zeep hebt geholpen?
Dan vraag ik me af waar de afwijking in zit.
De seattube of de zadelpen. Zo’n Hope klem draai je niet zomaar aan poeier. Tenzij je met slecht gereedschap de stelbout hebt dolgedraaid.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Jep en volgens het internet ben ik niet de enige 8) en het was niet de strop maar de bout.

Ik denk dat de zadelpen niet echt zakte maar ik dacht van wel. Daarna wat te strak aangedraaid. Dat had meer met mijn kouwe handen en ongeduld te maken. We zullen zien. Nieuwe bout Zit er al in en netjes op moment vastgezet
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Tinnieman schreef: za 29 december 2018, 22:10 Jep en volgens het internet ben ik niet de enige 8) en het was niet de strop maar de bout.

Ik denk dat de zadelpen niet echt zakte maar ik dacht van wel. Daarna wat te strak aangedraaid. Dat had meer met mijn kouwe handen en ongeduld te maken. We zullen zien. Nieuwe bout Zit er al in en netjes op moment vastgezet
Ah de bout zelf, kan ik me voorstellen. Aangezien het alu is. Dat icm het staal van een multitool en wellicht geen vlakke kanten op de inbus kan het idd voorkomen.
“Old, not obsolete”
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie actiefoto :-q

Hier nog een Hope Seat clamp killer, die alu bout is hol en ontworpen om de zwakste schakel te zijn.
Ik probeerde dus een 26,8mm zadelpen in een 27,2mm zadelbuis te houden met de Hope clamp :oops:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Afbeelding
Foto gemaakt door de fietsende fotograaf tijdens WTSHNN

Fijn dat het de laatste tijd droog was want deze fiets was in het natte soms een beetje eng :) plusbanden doen het lekker bij droog weer maar drijven ook goed :-q

Ik ben lekker aan het testen en zit de hele tijd na te denken over de zit, houding en andere details. Is die vorkhoek wel ok? moet de zitbuis niet een graadje steiler. Wat is eigenlijk de goede cs lengte en moet ik mijn verzet niet eens aanpassen...

Dat verdwijnt ook langzaam naar de achtergrond en ik ben echt een blij man. Tuurlijk is de fiets slack en bij snel opvolgende bochtjes is het hard werken. Aan de andere kant geeft de fiets ook veel vertrouwen en is het leuk om de grenzen van het kunnen op te zoeken.

Waar ik echt over te spreken ben zijn de klimeigenschappen. niet dat het een superklimgeit is maar de power wordt goed doorgezet en ik heb nog nooit een oncontroleerbaar voorwiel gehad. De zithouding is ook lekker neutraal. Soms zou iets meer druk op de voorkant goed zijn en ik ben ook een beetje aan het experimenteren met de hoogte van het stuur. Zo heb ik de moto-renthal vervangen door een gewone riser. Dat lijkt al lekkerder maar de looks worden wel minder :lol:

Binnenkort eens testen over de grens, wel even aan het nadenken over een andere voorband met meer grip al bollen de rocket rons lekker en geven ze vertrouwen, ik ben benieuwd hoe een echte nop aan de voorkant zal werken.

Over alle componenten ben ik niet helemaal uit. De vork is lekker maar lastig goed progressief te krijgen. Wat te veel lucht en de remknippen zijn een hel, wat te weinig en de veerweg bij een wat grovere afdaling wordt wel heel erg snel doorlopen. Jammer genoeg heeft de vork geen mogelijkheid voor tokens maar ik krijg hem wel steeds beter ingedialled.

De remmen zijn heerlijk maar ik denk dat ik meer aan-uit remmen lekkerder vind, ook vind ik de clearance van de hope remmen wat matig. Met modder lopen ze snel aan en zijn blokken best snel weg. Nu het wat droger wordt en de remmen een beetje gestookt kunnen worden lijken ze wel wat bijteriger te worden en we kijken het nog even aan.

Bij het laatste rondje op Amerongen nog een andere groene fiets gezien en een klein stukje op gefietst. Mooie kleur :D :D

Afbeelding
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al lang niets meer laten horen over deze fiets. Ik wilde hem even goed testen om te kijken hoe de fiets zich zou houden.

De fiets was singlespeed maar toch maar versnellingen gemonteerd. Was vooral benieuwd hoe de fiets er van ging klimmen. Relatief zwaar singlespeed verzet betekent dat echt steile hellingen gelopen moesten worden. Nu niet meer :-q De fiets voelt eigenlijk wel goed aan op de klimmen. Alpen niet geprobeerd maar omgeving Arnhem is no problemo

Ik ben nog steeds super tevreden. Door de geo zit ik lekker centraal op de fiets wat veel controle geeft. de slacke headangle geeft vertrouwen in de afdaling want het is bijna onmogelijk om je zwaartepunt voor de vooras te krijgen. de korte achterkant geeft het geheel een wendbaar gevoel. Dit is echter een beetje meer gevoel dan dat de fiets echt wendbaar is.

Ik ben een paar keer naar Ede gegaan en van keren en draaien houdt ie niet. Daarvoor is de wielbasis net wat te lang denk ik. In het buitenland, lekker met de lift omhoog en dan naar beneden bomben vind ie echter leuk! zijn baasje kan nog veel leren :-q
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Still going strong! 8) je zegt dat hij niet van kort keren en draaien houd en dat is logisch met een wat langere wielbasis, maar ik meen dat jij de sliders op zn kortst hebt staan.. misschien op dat soort trails eens expirimenteren met langere achterkant? Kan zomaar eens dat ie dan lekkerder door de bocht wil(met de nodige lichaamstaal dat wel)

Al nieuwe bouwprojecten in de pijplijn?
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Ik begin een dezer dagen aan een nieuw project. Zit nog wel te twijfelen...of een 29er voor nederlandse rondjes of een gravelracer gebaseerd op de Soma wolverine......lastige keuzes :)
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Leuk om een forummember te spreken bij een concert, Life of agony was geweldig :-q Ik zit in ieder geval nog bij te komen van de gezellige avond. Benieuwd wat je nieuwe project gaat worden.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Life of Agony, bestaan die nog joh :D

@Tinnieman, dat nieuwe project; ga je die in de schuur doen?
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Was inderdaad een vet concert! ook een leuke avond gehad. Ik was met mijn zoontje van 13 (de jongen die op deze beelden bij het podium als een standbeeld naar de bassist kijkt :-q )

https://youtu.be/0TVyG7zemJ4

En de volgende fiets wordt inderdaad in de schuur/ kelder gemaakt. ik ga er morgen aan beginnen! maar snel zal hij niet klaar zijn denk ik. Veel projecten, weinig tijd :)
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Plaats reactie