Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Giant-E schreef: vr 29 maart 2019, 00:18 Goed om te lezen. Ben er al een tijdje niet geweest, blijft toch een lekker knalrondje hoor.
Na 2x blauw nog een aantal keer rood en je bent wel behoorlijk klaar hoor. Althans, ik wel.

Zal mei worden als alles meezit. Game on!
Ja, sterkte met het herstel. Ik hoop dat je HV/LV meet haalt.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik die bikeparkjes nog nooit heb gereden... meestal 3, soms 4 rondjes blauw na het werk.
Maar eens snel verandering in brengen :oops:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dank je. :-q LV haal ik wel hoor, mits de scan vrijdag meezit. De zware kneuzingen voel ik nog wel, maar al een stuk minder.

Bikepark Noord stelt niet veel voor, een rockgarden en hoge north shore. Ben ik ooit afgedonderd. Daarna nooit meer gedaan.
Bikepark Zuid is heerlijk. Aantal steile klimmetjes, snelle kombocht, paar leuke jumps, switchbacks. Lekker om wat te spelen.
Ook daar laat ik die north shore's voor wat ze zijn. Laatste 3 houten drops daarentegen zijn weer heerlijk om vol te nemen.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Dat kleine bike park stelt idd niet veel voor als park maar is een leuke afwisseling, zie het als een tussendoortje. Ik vind het nog altijd best uitdagend om alle features achter elkaar te rijden. Vooral om de tweede rock garden tm de laatste steen te rijden en dan toch goed uitkomen op die smalle balk.
Ik ben op allebei de rockgardens en op die skinny wel eens op mijn plaat gegaan maar die North Shore haal ik altijd. Gelukkig maar want die kan best pijnlijk zijn als je voorwiel er onverwacht afglijdt.
Wat mij nooit lukt in het grote bike park is dat stukje north shore met dat trapje omhoog.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Net wat filmpjes gekeken en het ziet er idd wel erg leuk uit. Binnenkort maar eens werk van maken :)
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Vanmorgen weer eens in de broekpolder geweest. Onderhoudsploeg is goed bezig geweest, het parcours is weer in topstaat :-q

In het bikepark wat leuke nieuwe afdalingen gereden maar die ene drop off is toch wel heel spannend :winkie:

Een top ochtend gehad! Bedankt! :bier:
Markvld
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 6 oktober 2015, 15:19
Mijn mountainbike: Cube reaction gtc

Dat zeker een aardige drop soort nieuw stuk in het bike park.
Snap alleen de lijn niet helemaal hoe je hem moet rijden
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Heb net voor het eerst bikepark zuid gereden, erg leuk maar volgens mij heb ik wat dingen gemist. De rijrichting is (mij) niet helemaal duidelijk maar dat kan ook aan mij liggen... Na 3 rondjes blauw op tempo was ik ook niet zo fris meer

Nog bijna een frontaaltje in de kuil met iemand op een babyblauwe Pole, we wilden allebei die jump in het midden pakken. Sorry, als je meeleest. Vraag me af wie er voorrang had?
Markvld
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 6 oktober 2015, 15:19
Mijn mountainbike: Cube reaction gtc

In de kuil kan idd lastig zijn.
Omdat je op de andere berg weer terug kan keren.
Dat andere is beetje achterin net voor of na de grote kombocht
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

zo te horen is er weer wat nieuws gebouwd?
de vorige was nogal crappy gebouwd, dus ik zou er sowieso niet aan beginnen, helemaal als je zoiets niet al regelmatig in een "echt" bikepark oefent.

@TenZNL die sprong loopt het lekkerst wanneer je van de hoge heuvel richting het hoefijzer springt, dus die zou ik voorrang geven.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Helder, ik zal `t onthouden voor de volgende. Sowieso ga ik voortaan eerst het parkje in en dan pas blauw rijden, is een goeie warming up en je kan er beter je koppie bij houden. :bier:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

TenZNL schreef: zo 31 maart 2019, 18:52 De rijrichting is (mij) niet helemaal duidelijk maar dat kan ook aan mij liggen...
Afbeelding

Zo dus. En dan tegen de klok in. :-q
Zitten nog een paar extra lusjes in maar dit is de hoofdroute.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Thnx, Giant. Zo ben ik wel begonnen maar ergens in/rondom de kuil ben ik van het padje geraakt (paal 30 en 31 gezien en toen was het ineens 34) :lol:
Gebruikersavatar
Rembrandt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 11:12
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 8.0 , Bulls Copperhead 3 2010

Gisterochtend 2 rondjes blauw (en 1x rood zuid) meegenomen. Track lag er super bij. Eerste keer dat ik het "pump-trackje" droog zag.
Was er al even niet meer geweest, parcours is weer leveltje hoger met onderhoud. Merci :-q
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Was er vanochtend even, goed bezig geweest onderhoudsploeg! Paar mooie kombochten erbij, dat zal schelen in het onderhoud van de toekomst waarschijnlijk. Van mij hoeft trouwens niet alles tot kombocht te worden omgetoverd, de uitdaging in dit vlakke parcours zit ḿ juist in het juist aansnijden van de bochten op snelheid en dat is bij een kom wat minder uitdagend. Maar een vlakke bocht na een kombocht is dan wel weer extra interessant omdat je er met meer vaart op af komt.
Ik zag ook de nieuwe lijnen in het bikepark. Ik vind het mooi dat er nieuwe dingen worden gebouwd, zeker als het dingen zijn die ik (nog) niet aandurf, maar het ziet er uit alsof er nog verbetering mogelijk is.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ik hoor regelmatig referenties naar het Bikepark, maar waar is dat dan precies?
Hij staat toch niet vermeld op mtbroutes als bikepark?
Plaats reactie