Nieuwe route Haaksbergen
-
- Extreme Biker
- Berichten: 823
- Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
- Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL
Route Haaksbergen staat op de nominatie om in de herfstvakantie te gaan fietsen. Paar vraagjes:
- Wat is een handige startplek (en dus ook parkeerplaats) komende vanaf de A35 en A1 (Dedemsvaart)?
- Is de hele route nu goed te doen?
- Is het te combineren met Rutbeek, of wordt die route afgeraden vanwege weet ik veel welke reden?
- Heeft iemand een actueel gpx-bestand, vanaf de aan te raden startplek?
- Wat is een handige startplek (en dus ook parkeerplaats) komende vanaf de A35 en A1 (Dedemsvaart)?
- Is de hele route nu goed te doen?
- Is het te combineren met Rutbeek, of wordt die route afgeraden vanwege weet ik veel welke reden?
- Heeft iemand een actueel gpx-bestand, vanaf de aan te raden startplek?
-
- Extreme Biker
- Berichten: 554
- Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
- Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
- Contacteer:
Route is goed te doen, kan water gebruiken maar is over het algemeen hard.
Erve bruggert is de dichtstbijzijnde startplek
Lus Lankheet (daar waar je begint is momenteel het minst interessant, wordt aan gewerkt maar daar heb je komende week nog niets aan
combinatie met Rutbeek kan, is een leuk rondje. Wordt nog een stuk leuker met een track over de skiheuvel, die is bijna klaar maar nog niet open. (heb je dus ook niets aan komende week )
GPX bestand op mtbroutes.nl is actueel op een recent afgesloten deel na, dat wijst zichzelf. bebording is ter plekke aangepast.
Erve bruggert is de dichtstbijzijnde startplek
Lus Lankheet (daar waar je begint is momenteel het minst interessant, wordt aan gewerkt maar daar heb je komende week nog niets aan
combinatie met Rutbeek kan, is een leuk rondje. Wordt nog een stuk leuker met een track over de skiheuvel, die is bijna klaar maar nog niet open. (heb je dus ook niets aan komende week )
GPX bestand op mtbroutes.nl is actueel op een recent afgesloten deel na, dat wijst zichzelf. bebording is ter plekke aangepast.
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bokmaaa
- Extreme Biker
- Berichten: 762
- Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
- Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9
Zondag heb ik een deel van de route gedaan, met vrouw en m'n broertje. Zoals bekend en verwacht erg veel rechtdoor over fiets- en bospad, maar de stukken singletrack die er in zitten zijn erg goed gedaan zeg! Broertjelief is vooral actief op de weg, en heeft een paar spannende momenten beleefd De bordjes 'pas op trap' waren wel op z'n plaats in ieder geval
-
- All rounder
- Berichten: 129
- Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
- Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019
te ver naar rechts is trapleuning, te ver naar links is plonsBokmaaa schreef: ↑di 23 oktober 2018, 11:14 Zondag heb ik een deel van de route gedaan, met vrouw en m'n broertje. Zoals bekend en verwacht erg veel rechtdoor over fiets- en bospad, maar de stukken singletrack die er in zitten zijn erg goed gedaan zeg! Broertjelief is vooral actief op de weg, en heeft een paar spannende momenten beleefd De bordjes 'pas op trap' waren wel op z'n plaats in ieder geval
- kan niet meer
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2192
- Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
- Mijn mountainbike: Spot Mayhem
Lange verbindingsstukken, mooie omgeving maakt het weer goed en leuke singletrack stukken. Route (2x60 km) gedaan met 2 neven en later nog een keer met mijn broer. Aanbevolen camping in Buurse is camping De Beek. Mensen zijn erg servicegericht en een heel nette camping met 4 appartementen en schappelijke prijzen in een rustige omgeving.
"This species has amused itself to death"
-
- Extreme Biker
- Berichten: 823
- Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
- Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL
Voor mij wordt het een andere keer. 2 dagen bestrating eruit halen, en sjouwen, heeft mijn daar niet op getrainde lichaam iets teveel belast. Moet er niet aan denken om nu een uur of 3 op de MTB te zitten (al helemaal niet met het wisselvallige weer'.....)
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 331
- Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:29
- Mijn mountainbike: Giant Anthem 27.5 1 2016
Zaterdag de lus bij de Haarmuhle gedaan. In de buurt van de Meddelerweg en de Oude Buursedijk zit er nu in het bos een voor mij nieuw stukje met technische hindernissen. Links kun je erom heen en rechts de technische hindernissen nemen.
Eerst een soort Northshore van een boomstam met gaas. Die is goed te doen, maar dan komen er twee hindernissen die erg lastig zijn. Ik heb meerdere pogingen gedaan, maar geen goede manier gevonden om er goed overheen te komen.
Na de boomstam met gaas heb je weinig snelheid en na 5 meter moet je een bult op gemaakt van boomstammen. Daardoor kun je ook geen vaart maken met naar boven fietsen. Bovenop bestaat de top uit stammen die zeker 15 cm hoger liggen dan de rest. Je hebt dus al weinig vaart en moet dan om de bovenste stam te kunnen halen ook nog eens je stuur optrekken (bult op). Vervolgens kun je niet rechtdoor maar moet je schuin naar links omdat de hindernis niet in 'het spoor' ligt. Al met al lastig door de lage snelheid.
Bij de volgende hindernis kom je door een scherpe bocht ook met lage snelheid aan een moet je je stuur optrekken om op een rij boomstammetjes te komen. Hier heb je dus steeds lage snelheid. De laatste stam is een dikke waarna er een drop zit van 40-50 cm. Je ziet de landing niet en door de dikke stam die dikker is dan de rest kun je niet lekker 'droppen' en heb je weinig snelheid ook op het eind.
Graag advies en filmpjes van mensen die het wel lukt.
Eerst een soort Northshore van een boomstam met gaas. Die is goed te doen, maar dan komen er twee hindernissen die erg lastig zijn. Ik heb meerdere pogingen gedaan, maar geen goede manier gevonden om er goed overheen te komen.
Na de boomstam met gaas heb je weinig snelheid en na 5 meter moet je een bult op gemaakt van boomstammen. Daardoor kun je ook geen vaart maken met naar boven fietsen. Bovenop bestaat de top uit stammen die zeker 15 cm hoger liggen dan de rest. Je hebt dus al weinig vaart en moet dan om de bovenste stam te kunnen halen ook nog eens je stuur optrekken (bult op). Vervolgens kun je niet rechtdoor maar moet je schuin naar links omdat de hindernis niet in 'het spoor' ligt. Al met al lastig door de lage snelheid.
Bij de volgende hindernis kom je door een scherpe bocht ook met lage snelheid aan een moet je je stuur optrekken om op een rij boomstammetjes te komen. Hier heb je dus steeds lage snelheid. De laatste stam is een dikke waarna er een drop zit van 40-50 cm. Je ziet de landing niet en door de dikke stam die dikker is dan de rest kun je niet lekker 'droppen' en heb je weinig snelheid ook op het eind.
Graag advies en filmpjes van mensen die het wel lukt.
Soms is iets mooi van ver, maar ver van mooi!
-
- Pro Biker
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
- Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter
Klinkt interessant! Als ik vandaag of morgen een gaatje in de planning vind, ga ik een kijkje nemen!
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92
"NO"
vrijwilliger Mountainbike Museum
"NO"
vrijwilliger Mountainbike Museum
-
- Extreme Biker
- Berichten: 554
- Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
- Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
- Contacteer:
Goed te lezen dat het een uitdaging is, was precies de bedoeling. Heb zo geen filmpje maar kijk eens op het kanaal van GMBN of Seth's bike hacks daar staan voldoende tips om er over te komen. Je hebt het nog niet gehad over de laatste hindernis na de rij boomstammen.
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Extreme Biker
- Berichten: 554
- Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
- Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
- Contacteer:
Hindernis ligt in het spoor, alleen gaat het spoor de bocht om . Zou moeten kunnen zonder het stuur op te trekken. Bij mijn fiets en die van mijn fietsmaten past dat met het tandwiel. Je lichaam actief gebruiken om de fiets over het dode punt te wippen.tikeman schreef: ↑ma 1 april 2019, 13:17
Na de boomstam met gaas heb je weinig snelheid en na 5 meter moet je een bult op gemaakt van boomstammen. Daardoor kun je ook geen vaart maken met naar boven fietsen. Bovenop bestaat de top uit stammen die zeker 15 cm hoger liggen dan de rest. Je hebt dus al weinig vaart en moet dan om de bovenste stam te kunnen halen ook nog eens je stuur optrekken (bult op). Vervolgens kun je niet rechtdoor maar moet je schuin naar links omdat de hindernis niet in 'het spoor' ligt. Al met al lastig door de lage snelheid.
Deze hoef je niet te droppen, ook hier zou voldoende ruimte moeten zijn voor het tandwiel. Gewicht goed naar achteren verplaatsen is belangrijk.tikeman schreef: ↑ma 1 april 2019, 13:17Bij de volgende hindernis kom je door een scherpe bocht ook met lage snelheid aan een moet je je stuur optrekken om op een rij boomstammetjes te komen. Hier heb je dus steeds lage snelheid. De laatste stam is een dikke waarna er een drop zit van 40-50 cm. Je ziet de landing niet en door de dikke stam die dikker is dan de rest kun je niet lekker 'droppen' en heb je weinig snelheid ook op het eind.
Graag advies en filmpjes van mensen die het wel lukt.
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 331
- Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:29
- Mijn mountainbike: Giant Anthem 27.5 1 2016
Welke kwam daarna dan nog?.fianke schreef: ↑ma 1 april 2019, 16:47 Goed te lezen dat het een uitdaging is, was precies de bedoeling. Heb zo geen filmpje maar kijk eens op het kanaal van GMBN of Seth's bike hacks daar staan voldoende tips om er over te komen. Je hebt het nog niet gehad over de laatste hindernis na de rij boomstammen.
Soms is iets mooi van ver, maar ver van mooi!
-
- Extreme Biker
- Berichten: 554
- Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
- Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
- Contacteer:
In de laatste bocht naar rechts rijd je langs een omgevallen eik, je kunt er ook ook overheen, rechts van het normale pad (strak ernaast eigenlijk)
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;