Summertime; love it or hate it?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

De echte oplossing is natuurlijk minder werken. Een uur of 4 a 5 per dag, de rest van de tijd zijn we meestal toch niet echt productief meer.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dat doe ik al, alleen ben daarna nog wel 3 a 4 uur op kantoor helaas.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Goed plan, rond eind maart plannen dan maar
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: za 30 maart 2019, 18:21 Dat doe ik al, alleen ben daarna nog wel 3 a 4 uur op kantoor helaas.
:lol: :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lars TB schreef: za 30 maart 2019, 16:51
maaf2 schreef: za 30 maart 2019, 09:22 Doe dan de wintertijd maar: in de ochtend eerder licht vind ik fijner. Fietsroute naar werk is dusdanig dat ik er liever niet in het donker fiets.
En als je een andere baan krijgt of verhuist, dan wisselen we eventueel naar zomertijd?
Dat kan je omgekeerd ook tegen iedereen zeggen die de zomertijd wil om na het werk nog een rondje te rijden ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Nils aan veranderen wat mij betreft... Ik heb een vriend die altijd een week van slag is want zijn biologische klok merkt echt wel dat de klok een uur naar voren is.. snap daar toch wel zo niks van!

Maar lekker laten zo kan ik tenminste aankomende maanden lekker in de avond nog een rondje in het bos ipv op t asfalt..
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Ik ben voor de wintertijd. Normaal gesproken zou ik dat beargumenteren met mijn persoonlijk ritme en wetenschappelijke inzichten die aangeven dat GWT het best bij ons past.

Maar dat doe ik niet. Ik ben voor aanpassen van de zomer- en wintertijd puur omdat Tsjibiti het wil behouden
Me evil.
Ja, doei !
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Joepie de schreef: zo 31 maart 2019, 23:21 Ik ben voor de wintertijd. Normaal gesproken zou ik dat beargumenteren met mijn persoonlijk ritme en wetenschappelijke inzichten die aangeven dat GWT het best bij ons past.

Maar dat doe ik niet. Ik ben voor aanpassen van de zomer- en wintertijd puur omdat Tsjibiti het wil behouden
Me evil.
Ik ben dan toch erg geintreseerd in jou wetenschappelijke inzichten?? Aangezien het volgens mij gewoon per persoon verschilt hoe je ermee omgaat en er niks maar dan ook niks wetenschappelijks bewezen kan worden wat nou beter is. Maar ik laat me graag verassen ook op 1 April :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

RoySmit schreef: ma 1 april 2019, 12:55 Ik ben dan toch erg geintreseerd in jou wetenschappelijke inzichten?? Aangezien het volgens mij gewoon per persoon verschilt hoe je ermee omgaat en er niks maar dan ook niks wetenschappelijks bewezen kan worden wat nou beter is.
Is niets persoonlijks aan... Hooguit heb je voorkeuren. Maar daar zijn de zon en de aarde niet echt in geïnteresseerd.


Bewijs:

Tijdzones wereldwijd:

Afbeelding

Hoe het nu is:

Afbeelding

Hoe het zou zijn als je de tijdzones niet gaat misvormen:

Afbeelding
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Ziet er logisch uit.
Vrij grote kans dat die hutspot alleen maar groter wordt.
Lang leve de briljante ideeën van onze EU kopstukken.

China 1 tijdzone :~ :o of is dat staatsgeheim daar.
Maar is ook niet zo'n heel groot land natuurlijk.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

RoySmit schreef: ma 1 april 2019, 12:55 Ik ben dan toch erg geintreseerd in jou wetenschappelijke inzichten?? Aangezien het volgens mij gewoon per persoon verschilt hoe je ermee omgaat en er niks maar dan ook niks wetenschappelijks bewezen kan worden wat nou beter is. Maar ik laat me graag verassen ook op 1 April :-q
De chronobiologie bestudeert de biologische klok in organismen (of beter: klokken, want alles met een ritme heeft er een: 24- uursritme, seizoensritme, winterslaap, ongesteldheid etc). Daarover is best wat kennis van en als je even zoekt dan vind je er heel veel over.

Licht heeft een belangrijk ijk-effect op de biologische klok die gaat over ons 24 uurs ritme.

Een leesbaar stukje stond toevallig op nu.nl dit weekend.

Het kan best zijn dat een individu vindt dat de uitkomst van een onderzoek niet op hem slaat. Daarom worden in populatie-onderzoeken altijd grote aantallen bestudeerd.

Aan de zomer-en wintertijd ligt een economisch argument ten grondslag. Geen wetenschappelijk argument.
Ja, doei !
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Joepie de schreef: ma 1 april 2019, 19:53
RoySmit schreef: ma 1 april 2019, 12:55 Ik ben dan toch erg geintreseerd in jou wetenschappelijke inzichten?? Aangezien het volgens mij gewoon per persoon verschilt hoe je ermee omgaat en er niks maar dan ook niks wetenschappelijks bewezen kan worden wat nou beter is. Maar ik laat me graag verassen ook op 1 April :-q
De chronobiologie bestudeert de biologische klok in organismen (of beter: klokken, want alles met een ritme heeft er een: 24- uursritme, seizoensritme, winterslaap, ongesteldheid etc). Daarover is best wat kennis van en als je even zoekt dan vind je er heel veel over.

Licht heeft een belangrijk ijk-effect op de biologische klok die gaat over ons 24 uurs ritme.

Een leesbaar stukje stond toevallig op nu.nl dit weekend.

Het kan best zijn dat een individu vindt dat de uitkomst van een onderzoek niet op hem slaat. Daarom worden in populatie-onderzoeken altijd grote aantallen bestudeerd.

Aan de zomer-en wintertijd ligt een economisch argument ten grondslag. Geen wetenschappelijk argument.
Maar als je het bovenste kaartje bekijkt dat Lars gepost heeft is de halve wereld van slag nu. Check Azië, Rusland, VS etc. Daar leeft een groot deel buiten “goede” tijdzone :~
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

One Only schreef: ma 1 april 2019, 20:24 Maar als je het bovenste kaartje bekijkt dat Lars gepost heeft is de halve wereld van slag nu. Check Azië, Rusland, VS etc. Daar leeft een groot deel buiten “goede” tijdzone :~
Bizar he. Vijf tijdzones gelijktrekken in 1 land. Tijd is dan ook een door ons noodzakelijk geacht concept. Met tijdzones en wekkers en kinderbedtijd en ploegendiensten en slaapmutsjes.

Ga met je tentje op elke willekeurige plek ter wereld slapen en na een paar dagen zit je op je natuurlijke ritme.
Ja, doei !
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Ik ben een noob op het gebied van chronobiologie, maar ben er van overtuigd dat de cyclobiologie kan aantonen dat een ritje tegen de schemering in een ontluikend voorjaarsbos bijzonder gezond is!
Lekker houden, die zomertijd.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Geen last van de klok verzetten (ik werk in ploegendiensten waaronder ook een 7daagse nachtdienst).

Toch heb ik liever de wintertijd (normale tijd).
's Avonds 11uur nog licht is niets voor mij, dan moet het gewoon donker zijn.

Ik woon in een buurt met een hoop armoede, iedereen is dus gewoon op straat en maakt herrie wanneer het tot zo lang licht is.
Hierdoor wordt het slapen lastiger wanneer je vroege dienst hebt.
Plaats reactie