Summertime; love it or hate it?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Wat mij betreft laten we het zoals het is. Heeft wel iets van “we gaan de zomer/winter in. Als het dan toch naar 1 tijd moet doe dan maar de zomertijd, dan is het altijd mooi weer :winkie:

Maar serieus, moet er niet aan denken dat het een continu wintertijd wordt. Inderdaad minder lang de tijd om s avonds te fietsen en daarnaast zou het hartje zomer al rond 4:30 licht zijn :o
Laatst gewijzigd door One Only op do 28 maart 2019, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: do 28 maart 2019, 17:13 Van mij mogen ze het per direct afschaffen en permanent de zomertijd invoeren. Diegenen die weekenddiensten en nachtdiensten draaien weten wel hoe fucked up het is als het tijdens je nachtdienst van 03:00 weer 02:00 wordt. :~

Dat uurtje korter werken met overgang naar de zomertijd was ook altijd wel meegenomen bedenk ik mij nu :roll: Tenzij je vroege dienst hebt en om 05:30 de wekker gaat. :winkie:

Laat het maar zoals het nu is. :tong
Paar jaar geleden mocht ik een jaar wisseldiensten draaien.
Mag jij raden hoe mijn rooster uit kwam dat jaar :(
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Overigens mag het van mij wintertijd zijn het hele jaar.
Ik ben van nature een vroege vogel, dus wat is er nu heerlijker dan een ritje voor het werk om je dag te starten?
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

Wintertijd is de tijd die het beste bij ons bioritme past. Punt uit.
De zomertijd in de winter houden is echt waardeloos! Krijgen we arctische toestanden van. Inclusief het drankgebruik (misbruik) en de depressieve mensen. Ik vind het zo logisch dat ik zelfs de hele discussie niet snap.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

wees dan consequent en schaf gewoon het hele concept tijd af.
Naast dat je nooit meer te laat bent of vroeg op moet is dan ook meteen de stravasitis pandemie in 1 klap verholpen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

:lol: :lol: :lol:
Geniaal :-q
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dice Oldskool schreef: do 28 maart 2019, 17:13 Van mij mogen ze het per direct afschaffen en permanent de zomertijd invoeren. Diegenen die weekenddiensten en nachtdiensten draaien weten wel hoe fucked up het is als het tijdens je nachtdienst van 03:00 weer 02:00 wordt. :~

Dat uurtje korter werken met overgang naar de zomertijd was ook altijd wel meegenomen bedenk ik mij nu :roll: Tenzij je vroege dienst hebt en om 05:30 de wekker gaat. :winkie:

Laat het maar zoals het nu is. :tong
:lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurf schreef: do 28 maart 2019, 22:31 wees dan consequent en schaf gewoon het hele concept tijd af.
Naast dat je nooit meer te laat bent of vroeg op moet is dan ook meteen de stravasitis pandemie in 1 klap verholpen.
Briljant! :lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
fleche
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 11:13
Mijn mountainbike: Kona Rove St 2016, Kona Big Honzo 2017

Maar eigenlijk zitten we gewoon in de verkeerde tijdzone. Londen is dichterbij dan Berlijn, maar dat vonden ze kleine 80 jaar geleden niet zo handig..
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Meegs schreef: do 28 maart 2019, 16:51
Jan Willem schreef: do 28 maart 2019, 14:43
In de winter fiets ik so-wie-so al veel minder dan in de zomer, in het donker het asfalt op staat me gewoon tegen.
Nightbiken in het bos mag tegenwoordig niet meer (voor zover het ooit wel toegestaan is geweest..).
Maar die opmerking van je over je geluksgevoel, goed om eens bij stil te staan maar ik hoop toch voor je dat er behalve biken meer leuke dingen zijn die je geluksgevoel zo af en toe een flinke boost geven?
Ik kan de redenering van Flow& Co wel volgen. Tuurlijk zijn er genoeg andere dingen waar ik mijn geluksgevoel aan kan relateren, maar het fietsen is wel 1 van de radertjes in het totale geheel.
En als soms dus 1 van die radertjes niet zo lekker loopt, is het geluksgevoel ook minder.
...
Het klinkt wel een beetje zielig als je het zo zegt Jan Willem, maar het is meer zoals meegs het uitlegt inderdaad. Er zijn natuurlijk meer dingen in het leven waar een mens gelukkig van wordt, maar niets geeft zo betrouwbaar een geluksboost als beweging en dan met name een ritje in het bos met de zon in je gezicht.
Dus meer licht in de avond = meer tijd om te fietsen = meer geluk in je leven. :tong
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wat mij betreft gewoon GMT.
En wintertijd,dat wisselen gaat mij slecht af.
Ik ben benieuwd wat ze hier in Spanje gaan doen. Woon aan de oostkust van Spanje en dat is (iets) al ten westen van Greenwich. Het hele jaar Berlijnse zomertijd zou er hier op neerkomen dat het 's morgens wel heel lang duurt voordat de zon opkomt.
Wel lekker lange avonden aan de costas, dus wellicht speelt dat nog mee :bier:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Doe dan de wintertijd maar: in de ochtend eerder licht vind ik fijner. Fietsroute naar werk is dusdanig dat ik er liever niet in het donker fiets.
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Flow&Co schreef: do 28 maart 2019, 14:05 Ik heb zelf geen moeite met dat ene uurtje. Mijn vriendin werkt in de zorg en haar compleet van de pot gerukte rooster heeft meer invloed op mijn ritme dan 2 keer een uurtje per jaar.

De hoeveelheid tijd om te biken is echter wel de grootste zorg. En dan maak ik geen grapje. Ik zat er vanmorgen nog aan te denken hoe sterk mijn geluksgevoel afhankelijk is van het biken. Ik heb elk jaar last van een enorme winterdip die ik afgelopen winter enigszins heb weten te onderdrukken door te zwiften. Het is wel een stuk minder effectief dan buiten biken, maar je moet toch wat.
Die dip kan met permanente zomertijd wel eens veel erger worden.

Lubach legt het uit https://www.youtube.com/watch?v=PCA_VyXCPok relevante stukje: https://youtu.be/PCA_VyXCPok?t=458
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Gewoon laten zoals het nu al 42 jaar gaat; twee keer in een jaar de klok een uur verzetten. Die er over zeuren hoor je niet als ze bijvoorbeeld in Turkije op vakantie gaan. Dan is die biologische klok meer van slag dan die 2 keer in een jaar een uurtje langer of kortere nacht.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

maaf2 schreef: za 30 maart 2019, 09:22 Doe dan de wintertijd maar: in de ochtend eerder licht vind ik fijner. Fietsroute naar werk is dusdanig dat ik er liever niet in het donker fiets.
En als je een andere baan krijgt of verhuist, dan wisselen we eventueel naar zomertijd?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie