Titus Ti Fireline Evo

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Het heeft even geduurd, nu eindelijk klaar.

Afbeelding

Deze fiets is de vervanger van mijn Drössiger H-Lite die ik opgebouwd had met een XT Wielset (tubeless RaRa - NoNi), Shadow+ 10-speed achterderailleur en 3-speed voorderailleur. XT Shifters en naar 120 mm opgerekte Rockshox 30 TK Gold.

Afbeelding

Vandaag eerste shakedown-rit gehad. Wat rijdt dit heerlijk. Het frame filtert oneffenheden veel meer dan mijn vorige lompe alu frames, de stuurbuishoek is veel meer ontspannen. Mooie upgrade dus!
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Leuk ding! Ook lang getwijfeld over dit frame. Bij on-one gekocht?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Inderdaad On-one. Ook meteen een huismerk zadelpen en een balhoofdstel erbij genomen. Kabelstop-op-klemband voor de voorderailleur was daar natuurlijk op, dus die moest van SJS komen. Eerst met tie-wraps geprobeerd te fixeren op de zitbuis, maar dan gaat de buitenkabel toch meebewegen bij schakelen. Dat was dus twee weken frustrerende vertraging....
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Waarom ga je niet net als bijna iedereen een enkel blad voor rijden?

Mooie clean en geen gedoe meer met die derailleur.

Mocht je overigens weinig reacties krijgen op je nieuwe aanwinst dan is dit omdat hij geen steekas heeft, geen 160 mm veerweg en geen dropperpost 😉.

Ik waardeer hem in iedergeval enorm, mooie lijnen en daardoor heeft hij wel iets retro. Goede reviews ook.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

maverick76 schreef: vr 29 maart 2019, 14:11 Waarom ga je niet net als bijna iedereen een enkel blad voor rijden?

Mooie clean en geen gedoe meer met die derailleur.

Mocht je overigens weinig reacties krijgen op je nieuwe aanwinst dan is dit omdat hij geen steekas heeft, geen 160 mm veerweg en geen dropperpost 😉.

Ik waardeer hem in iedergeval enorm, mooie lijnen en daardoor heeft hij wel iets retro. Goede reviews ook.
haha geen steekas, 160mm veerweg en geen dropperpost maar wel titanium! :D
Ik keur hem goed :-q
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Een heel mooi frame maar hij toont zo druk dat het bijna niet tot zijn recht komt.
Iets meer veerweg zou hem inderdaad niet misstaan :winkie:

Maar dat het lekker rijdt zal ik niet aan twijfelen. :-q
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

We zijn gewoon niet meer gewend aan voorderailleurs, barends en zadeltassen :D
In plaats daarvan zijn 1x drivetrains gekomen, brede risers en de droppers maken montage van een zadeltasje lastiger.

Maar dat doet aan het frame niks af, een tita (hardtail) frame geeft gewoon een relatief tijdloze mtb. En is mede daardoor ook de moeite waard om in de loop der jaren op voort te bouwen, dus wie weet zien we hier volgend jaar wel een foto waarop-ie er heel anders bij staat :wink:

Altijd goed dus! :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
AFJ13
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: di 13 mei 2014, 08:58
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 9.9 AL

mooi ding. voor mijn vrouw de alu variant (on one parkwood) opgebouwd. wordt nog steeds naar volle tevredenheid gebruikt.

maar van mij heeft hem laatst voor nood gebruikt omdat zijn frame gescheurd was en die was erg onder de indruk van de speelsheid van het frame
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi frame, maar idd, ik zou voor een andere opbouw kiezen.

Ik heb ook een Parkwood en kan bevestigen dat het lekker rijdt. Ondanks dat OnOne zegt dat er max 120 in mag, zit er al ruim 2 jaar een 140mm in, geen spijt, geen probleem.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

Gefeliciteerd!

Volgens mij de 3de onder de forumleden. Ik houd wel van deze keuze, no nonsense, tijdloos en een eigenwijs. De QR achteras is natuurlijk hardstikke ouderwets, maar het bevalt mij prima met een Halo XL schroefas. De geo is eigenlijk ook ouderwets, geen long, low en slack maar short and slackish maar het werkt perfect voor mij (met een ouderwetse 60 mm. stuurpen)!

Ik rijd met een 130- 150 mm. 29"voorvork met een 27,5 wielset en 2,6 banden, heerlijk speels. Dikke 2,8 banden passen makkelijk in het frame, mocht je dat een keer willen proberen.

Zal, als eerbetoon aan jouw Vuurvlieg, mijn SYS updaten (yep, veel veerweg, 1x 10, dike banden en een dropper :-q )

Veel plezier ermee :-q
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

maverick76 schreef: vr 29 maart 2019, 14:11 Waarom ga je niet net als bijna iedereen een enkel blad voor rijden?

Mooie clean en geen gedoe meer met die derailleur.

Mocht je overigens weinig reacties krijgen op je nieuwe aanwinst dan is dit omdat hij geen steekas heeft, geen 160 mm veerweg en geen dropperpost 😉.

Ik waardeer hem in iedergeval enorm, mooie lijnen en daardoor heeft hij wel iets retro. Goede reviews ook.
Late reactie, ik had me niet op dit topic geabonneerd, en daardoor niet door dat er reacties waren...

Bedankt! Op veel reacties was ik ook niet per se uit. Ik vind het leuk om een kroniek van mijn fietsen bij te houden, zo valt er op terug te kijken en is de evolutie zichtbaar van XTrail via Drossiger naar Titus, waar nu alleen cranks en voorvork nog over zijn van de originele fiets.

1x11 staat op de planning, mogelijk met gripshifter, maar ik gooi nooit oude schoenen weg voor ze versleten zijn. Deze aandrijflijn met drie kettingen op 50% rij ik op. Daarna gaat de 10sp achterderailleur en rechter shifter naar mijn woon-werk-trekking-tour-weg-fiets die ik al 1x10 is.
Laatst gewijzigd door WelkomBuiten op ma 20 mei 2019, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

kermit schreef: vr 29 maart 2019, 15:55 We zijn gewoon niet meer gewend aan voorderailleurs, barends en zadeltassen :D
In plaats daarvan zijn 1x drivetrains gekomen, brede risers en de droppers maken montage van een zadeltasje lastiger.

Maar dat doet aan het frame niks af, een tita (hardtail) frame geeft gewoon een relatief tijdloze mtb. En is mede daardoor ook de moeite waard om in de loop der jaren op voort te bouwen, dus wie weet zien we hier volgend jaar wel een foto waarop-ie er heel anders bij staat :wink:

Altijd goed dus! :-q
Precies. Hij zal er inderdaad anders bij gaan staan. Maar ja, die oude schoenen... die loop ik eerst op. De vork gaat nog wel een tijd mee, al zou ik er gerust 140mm in zetten, of in ieder geval iets dikkers dan de 30mm poten die deze heeft. De zadeltas blijft nog wel even, als ik minder dan 20 km fiets doe ik dat zonder rugzak en wil m'n multitool niet in mijn reet steken, al zou dat me wel langer uit het zadel houden. Een dropper zou super zijn, maar het heeft voorlopig weer even genoeg gekost. Eerst naar 1x11.
De bescheiden barends maken hem niet knapper, maar ik vind het heerlijk om 'm even bij de hoorns te pakken op langere klimmen of rechte stukken.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: za 30 maart 2019, 01:56 Mooi frame, maar idd, ik zou voor een andere opbouw kiezen.

Ik heb ook een Parkwood en kan bevestigen dat het lekker rijdt. Ondanks dat OnOne zegt dat er max 120 in mag, zit er al ruim 2 jaar een 140mm in, geen spijt, geen probleem.
Ik ga mijn uiterste best doen om de huidige vork stuk te rijden :D
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

maanfruit schreef: wo 3 april 2019, 15:10 Gefeliciteerd!

Volgens mij de 3de onder de forumleden. Ik houd wel van deze keuze, no nonsense, tijdloos en een eigenwijs. De QR achteras is natuurlijk hardstikke ouderwets, maar het bevalt mij prima met een Halo XL schroefas. De geo is eigenlijk ook ouderwets, geen long, low en slack maar short and slackish maar het werkt perfect voor mij (met een ouderwetse 60 mm. stuurpen)!

Ik rijd met een 130- 150 mm. 29"voorvork met een 27,5 wielset en 2,6 banden, heerlijk speels. Dikke 2,8 banden passen makkelijk in het frame, mocht je dat een keer willen proberen.

Zal, als eerbetoon aan jouw Vuurvlieg, mijn SYS updaten (yep, veel veerweg, 1x 10, dike banden en een dropper :-q )

Veel plezier ermee :-q
Ziet er goed uit! Leuk dat dikkere banden gewoon kunnen met kleinere wielen... Vandaag het Oosterhoutse drieluik gereden, aan grip nog geen gebrek met 2.25 NoNi/RaRa gelukkig. Ik zal wel niet hard genoeg gaan!
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Tijd voor een update. De 3x10 (de oude schoenen die eerst versleten moesten worden) was voor de vakantie op. Ook de stuurgrepen waren goed versleten. Ik kon dus naar Zweden met nieuw spul erop.

SLX crank met 34 tands kettingblad, XT 1x11 met een Sunrace 11-50 MX80 cassette. In de handen nu Ergon GE1 Evo Factory grips.

Afbeelding

Afbeelding

Weer een groot verschil in look & feel. De nieuwe XT shifter voelt met de textuur zoveel beter dan de oude gladde. Een paar mitsen & maren: de grips verwachtte ik dikker. Op een internationale markt zijn Nederlandse handen toch snel te groot. Inmiddels wel gewend, maar een volgende keer worden het 'fat' varianten, ik heb graag iets substantieels in de hand.

Schakelen is nog niet optimaal. Af en toe pakt hij een kransje net wel of net niet. Geen echt probleem, maar moet beter kunnen. Vooralsnog verdenk ik de kabel. Ik heb de meegeleverde kabel moeten doorknippen. De in de haast bij de LBS gekochte vervanger is van stadsfietsenkwaliteit, zal teveel rek opzitten (heb tijdens de vakantie twee keer moeten bijstellen). Bij het volgende webshopbezoek even goede meebestellen. En een bashguard voordat ik er weer mee in het buitenland kom. Kettingblad is toch wel een paar keer op de keien geketst...
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Plaats reactie