Waar het (voor mij persoonlijk) wel leuk voor is:
- loggen van alle ritten
- delen van ritten met vrienden
- vooruitgang bijhouden (met name dus op de lange segmenten, een PR van 16 seconden ipv 19 seconden is niet relevant, maar een rondje Dorst van 24:00 naar 23.26 is toch leuke progressie (ik zie de tijden overigens ook via de stopwatch teller op mijn Garmin, dus ik weet dat die tijden dan voor mij kloppen, niet iedereen pakt dezelfde heuveltjes e.d.)
- ongeveer je positie zien tegenover anderen, als ik zie dat ik op 143 van de 5900 zit, dan wordt ik daar wel blij van
Een groot deel van mijn pluspunten zijn gerelateerd aan mijn manier van rijden, ik weet dat het tegenwoordig veel cooler is om alleen maar "fun" te hebben op een 150mm + bike en je niet druk te maken om snelheid, maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijk. Voor dat type rijder is Strava enkel interessant om ritjes te loggen, alle tijdmetingen zijn dan niet relevant.
Als ik in een omgeving zou wonen waar ik wekelijks zonder al teveel reistijd over dikke rockgardens zou kunnen knallen en brute afdalingen zou kunnen doen, dan had ik ook een andere fiets. Ik moet het daarentegen gewoon doen met Dorst, Cadettenkamp en Vrachelen op 20 minuten fietsen van mijn huis, en af en toe eens (als ik genoeg tijd heb) de auto pakken voor een ander rondje in NL of Ardennen.
Dus voor mij zit de uitdaging in de snelheid op de lokale rondjes, en dan is Strava een prima tool om vooruitgang bij te houden en jezelf te meten met anderen. Bij mij speelt ook mee dat ik inmiddels de 40 ben gepasseerd en een bureau baan heb... dus een beetje structurele beweging om het verval tegen te gaan kan ook geen kwaad

Af en toe een PR kunnen pakken zorgt bij mij voor de juiste motivatie om (hard) te blijven fietsen!