Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

MVMVML schreef: do 28 maart 2019, 12:22
Dat op het einde er een rood waarschuwingsteken stond bij het omlaag gaan (terug naar het begin) snapte ik niet helemaal, want die was helemaal niet link. Of heb ik daar ook weer iets over het hoofd gezien?
Ik zie heel veel mensen met een pannekoek in de onderbroek daar naar beneden gaan dus de waarschuwing is echt niet overbodig. Plus als ik maximaal de nok op ben gegaan kijk ik ook scheel van de inspanning in die afdaling. Ik ben blij met het bordje :)

ps. Leuk filmpje idd. :-q
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Overigens meen ik hier op het forum een beetje een tendens te bespeuren dat sommigen een niet al te hoge pet op hebben van "hardrijders" :) Kan het ook mis hebben natuurlijk hehe
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

boldrides schreef: do 28 maart 2019, 14:39 Overigens meen ik hier op het forum een beetje een tendens te bespeuren dat sommigen een niet al te hoge pet op hebben van "hardrijders" :) Kan het ook mis hebben natuurlijk hehe
Niets tegen hardrijders zolang ze ook hard door de bocht en naar beneden gaan, niets zo frustrerend als bergop ingehaald worden en in de afdaling vol in de remmen moeten voor dezelfde persoon :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

yo-eddy schreef: do 28 maart 2019, 14:45
boldrides schreef: do 28 maart 2019, 14:39 Overigens meen ik hier op het forum een beetje een tendens te bespeuren dat sommigen een niet al te hoge pet op hebben van "hardrijders" :) Kan het ook mis hebben natuurlijk hehe
Niets tegen hardrijders zolang ze ook hard door de bocht en naar beneden gaan, niets zo frustrerend als bergop ingehaald worden en in de afdaling vol in de remmen moeten voor dezelfde persoon :bier:
Precies dat dus.
Al is het, zodra ik de Nok op rij, altijd wel een extra motivatie om een tandje bij te zetten om iemand nog voor de afdaling in te halen. De grootste frustratie voor mij zodra ik op tijd rij is alles geven omhoog om vervolgens op de afdaling je gewonnen tijd in rook op te zien gaan door een achterblijver.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Gelukkig rij ik niet op tijd maar gewoon om een lekker rondje te rijden. Strava PR's zijn voor de leuk. Maar het is inderdaad wel irriterend als je iemand op een klim voor laat gaat en je kan vervolgens op de afdaling in de ankers kan omdat het die gene dun door de broek loopt. Voor dames, kinderen, en zelfs de huurbrigade maak ik een uitzondering, maar als je vind dat je hard kan rijden ga dan ook als een vent naar beneden. :D
◼︎ Go round the outside.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

ach, ieder zijn eigen expertise toch. De een is een lichtgewicht en vliegt de heuvels op en de ander is meer het type downhiller en gaat als een speer naar beneden. Soms zit je elkaar in de weg. Er is eigenlijk maar 1 echte afdaling waar je niet kunt inhalen (ik zou iig niet weten hoe) en dat is de afdaling van de nok.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Wel herkenbaar ja! Ingehaald worden op de klim en dan moeten wachten op de afdaling voordat ze weg zijn. :lol:

Ik ben geen wereldklimmer...
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Tijgerhaai schreef: do 28 maart 2019, 16:13 Gelukkig rij ik niet op tijd maar gewoon om een lekker rondje te rijden. Strava PR's zijn voor de leuk. Maar het is inderdaad wel irriterend als je iemand op een klim voor laat gaat en je kan vervolgens op de afdaling in de ankers kan omdat het die gene dun door de broek loopt. Voor dames, kinderen, en zelfs de huurbrigade maak ik een uitzondering, maar als je vind dat je hard kan rijden ga dan ook als een vent naar beneden. :D
Helemaal mee eens. Het alleralleraller irritantst zijn mensen die je zien aankomen en dan nog ff gaan versnellen om als eerste omlaag te gaan (en dan als een krant dalen...)
Onder de 40 minuten het rondje rijden is wel een tijdje een dingetje voor me geweest moet ik toegeven. Is me 1 keertje gelukt (meteen ook onder de 39 minuten), sindsdien maak ik me een stuk minder druk om de rondetijd. :-)

(En, als je ziet dat tijdens "de vijf van.." de middenmoot 5x achter elkaar <40 min doet zet je dat ook weer even met beide beentjes op de grond)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: do 28 maart 2019, 16:48
Tijgerhaai schreef: do 28 maart 2019, 16:13 Gelukkig rij ik niet op tijd maar gewoon om een lekker rondje te rijden. Strava PR's zijn voor de leuk. Maar het is inderdaad wel irriterend als je iemand op een klim voor laat gaat en je kan vervolgens op de afdaling in de ankers kan omdat het die gene dun door de broek loopt. Voor dames, kinderen, en zelfs de huurbrigade maak ik een uitzondering, maar als je vind dat je hard kan rijden ga dan ook als een vent naar beneden. :D
Helemaal mee eens. Het alleralleraller irritantst zijn mensen die je zien aankomen en dan nog ff gaan versnellen om als eerste omlaag te gaan (en dan als een krant dalen...)
Onder de 40 minuten het rondje rijden is wel een tijdje een dingetje voor me geweest moet ik toegeven. Is me 1 keertje gelukt (meteen ook onder de 39 minuten), sindsdien maak ik me een stuk minder druk om de rondetijd. :-)

(En, als je ziet dat tijdens "de vijf van.." de middenmoot 5x achter elkaar <40 min doet zet je dat ook weer even met beide beentjes op de grond)
klopt, alles in perspectief. Ik werd tijdens mij PR van 36:40 (5 jaar en 10 kilo terug) ingehaald de Nok op door Bram Rood ..... die 4 x 35 minuutjes reed als training :o
Robbert de Nijs opende de 5 vorig jaar met 30:20 en reed 32:30 gemiddeld per rondje ..... maar die gasten kunnen ook prima dalen :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Aan de andere kant als je lekker doordeweeks gaat (voordeel van ploegendienst) heb je er allemaal niet zo’n last van. :-q
◼︎ Go round the outside.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Tijgerhaai schreef: do 28 maart 2019, 17:11 Aan de andere kant als je lekker doordeweeks gaat (voordeel van ploegendienst) heb je er allemaal niet zo’n last van. :-q
Dit weekend gaat zomertijd in dus vanaf volgende week kunnen de "gewone" 9-tot-5 mensen ook nog fietsen na werk :)
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

yo-eddy schreef: do 28 maart 2019, 17:04 Robbert de Nijs opende de 5 vorig jaar met 30:20 en reed 32:30 gemiddeld per rondje ..... maar die gasten kunnen ook prima dalen :-q
Ja, dat is niet normaal hehe. Als je dat ziet is er nog genoeg ruimte voor progressie 8)

Denk wel dat als je sub 34 wilt rijden je aardig wat trainingsuurtjes in de benen moet hebben. Hoop zelf ooit nog 34:59 te rijden :) Misschien als ik harder ga dalen hehe
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Wij hebben van de week net geleerd dat je de hele dag op Schoorl mag rijden. Dus lamp op je fietsje en midden in de nacht gaan is het helemaal rustig. :D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Tijgerhaai schreef: do 28 maart 2019, 17:35 Wij hebben van de week net geleerd dat je de hele dag op Schoorl mag rijden. Dus lamp op je fietsje en midden in de nacht gaan is het helemaal rustig. :D
Best cool een nightride: https://www.youtube.com/watch?v=oAIxw0H-IZw
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

MVMVML schreef: do 28 maart 2019, 17:37
Tijgerhaai schreef: do 28 maart 2019, 17:35 Wij hebben van de week net geleerd dat je de hele dag op Schoorl mag rijden. Dus lamp op je fietsje en midden in de nacht gaan is het helemaal rustig. :D
Best cool een nightride: https://www.youtube.com/watch?v=oAIxw0H-IZw
's avonds rijden geeft wel een extra dimensie. Je herkent iedere bocht in principe maar toch ook weer niet hehe. Lastig uit te drukken.
Plaats reactie