Versleten ketting met Rohloff

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

is dat ding Belt-ready of nog van voordat Gerrit overstag gimg (onder luid protest :-? ), met een belt hoef je een factor tig minder na te spannen dan met ketting. Feitelijk 1 rit inrijden, op spanning zetten en klaar.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Zondermorren
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 16 februari 2007, 19:27
Mijn mountainbike: Merida eigen uitvoering

En weer terug, het is goed fietsen in het zuiden van Portugal. De nieuwe ketting is nog goed, hing heel licht. De fietsenmaker zat in z'n maag met de oude, maar heb het verder vergeten. Kreeg een nieuwe voorlamp onderuit de la voor een prikkie mee (Supernova E3 Pro), de goedkope Axa was (uiteraard) afgebroken onder eigen gewicht. Verder hield de fiets zich goed, de Rohloff is heel comfortabel.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bedankt voor de update!


Maar heb je nu de ketting weer gespannen?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
NovaX
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 320
Lid geworden op: di 18 juli 2017, 11:25

Telt de tweede ketting evenveel schakels als de oude?
Een mogelijke uitleg voor dat snel "slijten" (in dit geval feitelijk geen sleet maar hangen) van de eerste is dat ie niet genoeg ingekort werd, en de eccenter zo tegen zijn voorste positie zat.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

NovaX schreef: wo 27 maart 2019, 20:59 Telt de tweede ketting evenveel schakels als de oude?
Een mogelijke uitleg voor dat snel "slijten" (in dit geval feitelijk geen sleet maar hangen) van de eerste is dat ie niet genoeg ingekort werd, en de eccenter zo tegen zijn voorste positie zat.
Ja. Na 1.000 km. Heel aannemelijk.

Kun je ook eens iets niet moeilijk maken?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Zondermorren
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 16 februari 2007, 19:27
Mijn mountainbike: Merida eigen uitvoering

Ketting natuurlijk weer gespannen. Ik geloof het verder wel, het is hoe dan ook een prima dealer en de lamp is een meevaller. Was ook blij dat de fiets het goed deed, da's toch altijd weer afwachten.
Plaats reactie