Advies All Round Fully!

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob91
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62

Jurf schreef: di 26 maart 2019, 17:41 Meerdere fietsmaatjes van me rijden op een Genius en hebben er veel lol mee, In de Alpen maar ook hier in Noord-Holland.
Dat is fijn om te horen! Thx!

Rijden ze op 29” of 27.5?
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2182
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Allemaal op 27+
Ter vergelijk: In nederland moet ik met mijn Remedy (150/160 veerweg) iets harder werken en gaat het met mijn Nerve (voorloper Neuron met 110/120veerweg) ik iets makkelijker, maar dat is gerommel in de marge. Het is niet zo dat de verschillen zo zijn dat je makkelijk van elkaar weg rijd.
In vergelijk met mijn Nerve is het verschil is wel dat die Genius ook buiten NL veel makkelijker meer kan hebben en met flink springen ook niet zo snel bottom outs heeft door de extra reserves.

Volgens sommigen zullen mijn fietsen absolute overkill zijn, maar wat meer veerweg zit mij niet in de weg.
Geeft me meer vertrouwen en boven alles meer lol.

Als ik nu terug zou moeten naar 1 fiets (ben aan het kijken naar een 3e), zou ik ook iets als de Genius nemen puur omdat de lokale rondjes er prima op te doen zijn en ze bij trips die ertoe doen zoooooveeel meer lol geven.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Rob91
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62

Oke die komt er misschien ook bij als optie dan haha.
Gebruikersavatar
Rob91
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62

Qua lagere vering vind ik dit filmpje filmpje opzich wel positief.

Maar is wel weer een “filmpje” en een goede rijder.

https://youtu.be/3YXXdWtUw2Q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Flow&Co schreef: di 26 maart 2019, 17:03 Als je de Scott Genius op het oog had, maar toch op 120/130mm fietsen wil richten, kijk dan eens naar de Spark.
120mm voor en achter en lijkt een in hetzelfde hokje te passen als de OneTwenty, Occam en Neuron als all round bikes met het stukje tekst "long days in the saddle" in de marketing verhaaltjes.
Spark is toch echt iets sportiever wat zithouding en afstelling van de vering betreft, het is meer een xc-bike met meer reserve en in dat opzicht een geheel andere fiets dan bijvoorbeeld een Trek Fuel EX of die andere genoemde bikes.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rob91 schreef: di 26 maart 2019, 16:37
Lars TB schreef: di 26 maart 2019, 15:21

Heb je daar een reden voor?
Ik vind dan de Merida en Occam dan toch wel beter afgemonteerd Merida (al zie ik niet iedereen) en Orbea wel hele mooie merken en fietsen.

Ook hebben we een dealer in de buurt die beide levert (waar ik dus ook nog een keer mee moet praten) dus als er iets is ofzo kunnen we gewoon naar de shop.

En ja Canyon weet ik dus niet zo goed, is via internet maar 10min rijden in ehv zit wel een service centrum.

Zijn dat goede redenen? Haha.

Volgens mij was het Kermit die dat ook zei dat het bij die Merida en ik iig in ‘t begin een “beetje liefde op het eerste gezicht” was.
Prima redenen, maar die Norco is echt wel een superfietsje. En op de onderdelen zou ik me niet helemaal blind staren.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Als je in de buurt van Huissen bent kan je zowel de Rocky Mountain Instinct als de Norco Fluid bekijken, staan allebei in de winkel :-q
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Wow! Gave winkel zeg. Althans, mooi aanbod merken mountainbikes! Ik had nog nooit van Norco gehoord maar die zien er goed uit zeg!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Rob91
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62

DaanCramer schreef: di 26 maart 2019, 20:17 Als je in de buurt van Huissen bent kan je zowel de Rocky Mountain Instinct als de Norco Fluid bekijken, staan allebei in de winkel :-q
Ik kom er eigenlijk nooit in de huurt haha.
Maar ik zie net eigenlijk de link naar de bikeshop, en ik zie idd mooie fietsen. Thx!
Laatst gewijzigd door Rob91 op do 28 maart 2019, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rob91
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62

Ik lees best vaak dat mensen toch meer veerweg kiezen/hebben.
Ik ben er net pas aan begonnen maar ik kijk het meeste toch Canyon en Merida en vind dit wel echt mooie en handige (als er iets is kan ik het in de buurt oplossen) merken.

Nou vroeg ik me af bij deze fietsen waarmee je je in het buitenland iig geen zorgen hoeft hoeft te maken, hoe en en/of je hier in Nederland ook goed mee vooruit komt of dat het dan wel echt tegen zit.
Ik heb het dan over bijvoorbeeld de Canyon Spectral CF 7 en de Merida One Forty 800!

Beide precies dezelfde prijs en beide (voor mij) goed afgemonteerd. De Spectral heeft wel echt veel vering, 160mm/150mm.De Merida heeft heeft 150mm/140. Van de andere kant, het scheelt bij beide maar 10mm...
Er zit weinig verschil in het gewicht maar de Canyon is ongeveer 500 gram lichter dan de Merida.
In het buitenland geloof ik dus beide wel maar als we weer naar die (moeilijke) geometrie kijken lijkt het of of de geo van de Spectral iets sportiever weer is dan de Merida (die wel een mooi lage stand overheight heeft) op het moment lukt het niet om een testrit te maken maar ga dit nog wel ook doen! Al is dat op de Canyon weer wat lastiger en hebben jullie daar ervaring mee!

Ps Dit geldt overigens ook voor de Orbea maar ik had al aangegeven dat ik dat een aantrekkelijk merk vond!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik zou eens kijken of er nog plaats is bij de Happy Bike Days om a) Canyon en b) fietsen uit de verschillende segmenten waar je maar kijkt ook effectief te ervaren.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Rob91
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62

cheeta schreef: wo 27 maart 2019, 19:24 Ik zou eens kijken of er nog plaats is bij de Happy Bike Days om a) Canyon en b) fietsen uit de verschillende segmenten waar je maar kijkt ook effectief te ervaren.
Die kende ik nog niet! Thx voor de tip.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ik zat ook in dezelfde vijver te vissen en heb net een Radon Skeen 10.0 besteld. Veel fiets voor je geld, met Newmen wielen en Fox performance elite voor en achter. Geo vrij vergelijkbaar met bv Canyon Neuron. Enige verschillen zijn een iets langere chainstay en iets lagere stack.
Na wat proefrijden hier en daar heb ik besloten dat een vorkhoek van rond de 68 voor mij nog prima is voor NL parcours, vlakker zal wel fijn zijn in de Alpen maar je moet een compromis sluiten.
Radon heeft weliswaar niet echt de chique of boutique uitstraling van een Banshee of Santa Cruz, maar binnen Nederland is het ook weer niet heel gangbare fiets.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
Rob91
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62

ak-77 schreef: do 28 maart 2019, 10:02 Ik zat ook in dezelfde vijver te vissen en heb net een Radon Skeen 10.0 besteld. Veel fiets voor je geld, met Newmen wielen en Fox performance elite voor en achter. Geo vrij vergelijkbaar met bv Canyon Neuron. Enige verschillen zijn een iets langere chainstay en iets lagere stack.
Na wat proefrijden hier en daar heb ik besloten dat een vorkhoek van rond de 68 voor mij nog prima is voor NL parcours, vlakker zal wel fijn zijn in de Alpen maar je moet een compromis sluiten.
Radon heeft weliswaar niet echt de chique of boutique uitstraling van een Banshee of Santa Cruz, maar binnen Nederland is het ook weer niet heel gangbare fiets.
Nou wel mooie fiets hoor! Veel plezier er mee! :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3835
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ik heb een Neuron van vorig jaar, 120 mm veerweg voor geloof ik. Die fiets is perfect voor hier in NL en alhoewel het niet echt 'nodig' is, vind ik een fully gewoon veel fijner dan een hardtail. Ik doe ook wel eens wat sprongetjes en dropjes, maar niet te gek.

Volgende maand ga ik hem voor het eerst uitproberen in het buitenland nml Winterberg, maar ik maak me geen zorgen dat hij het niet zal redden daar.
Plaats reactie