Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Arjan1 schreef: vr 22 maart 2019, 23:24 In de PWN ook...
https://mtb-noordwest.nl/buitencode.html capiche???

dusssss©
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

lars. schreef: za 23 maart 2019, 13:05
Tijgerhaai schreef: za 23 maart 2019, 00:47 (..) Schoorl mag je de hele dag van zonsopkomst tot zonsondergang rijden. Zowel op de MTB route als fietspad. Route inkorten mag over het fietspad en het eerder genoemde Sleeppad. (..)
PWN is 's nachts verboden terrein. Het SBB gebied (met dus ook de MTB route) is ook na zonsondergang gewoon toegankelijk! Maar uiteraard alleen fietsen op de fietspaden en de vaste route.
Sorry dat geloof ik niet. Natuur en recreatiegebieden zijn in de regel niet toegankelijk na zonsondergang. Zeker van SBB en NM.. En al helemaal een MTB route.
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

BM'09 schreef: zo 24 maart 2019, 11:55
lars. schreef: za 23 maart 2019, 13:05

PWN is 's nachts verboden terrein. Het SBB gebied (met dus ook de MTB route) is ook na zonsondergang gewoon toegankelijk! Maar uiteraard alleen fietsen op de fietspaden en de vaste route.
Sorry dat geloof ik niet. Natuur en recreatiegebieden zijn in de regel niet toegankelijk na zonsondergang. Zeker van SBB en NM.. En al helemaal een MTB route.

In de regel ja......maar dus niet altijd kennelijk;-)https://mtb-noordwest.nl/buitencode.html

dussssss©
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

BOSS schreef: zo 24 maart 2019, 11:19
Arjan1 schreef: vr 22 maart 2019, 23:24 In de PWN ook...
https://mtb-noordwest.nl/buitencode.html capiche???

dusssss©
En wat probeer je mij hier duidelijk te maken?

Volgens mij waren we er al over uit dat er een verwarring was in eerdere postings en was dit opgelost..
Laten we het hierbij houden...
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

BOSS schreef: zo 24 maart 2019, 11:57
BM'09 schreef: zo 24 maart 2019, 11:55

Sorry dat geloof ik niet. Natuur en recreatiegebieden zijn in de regel niet toegankelijk na zonsondergang. Zeker van SBB en NM.. En al helemaal een MTB route.

In de regel ja......maar dus niet altijd kennelijk;-)https://mtb-noordwest.nl/buitencode.html

dussssss©
Ik zie niet staan dat je snachts op de MTBroute mag fietsen? Anyhow, dat was ik toch niet van plan.
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

BM'09 schreef: zo 24 maart 2019, 12:27
BOSS schreef: zo 24 maart 2019, 11:57


In de regel ja......maar dus niet altijd kennelijk;-)https://mtb-noordwest.nl/buitencode.html

dussssss©
Ik zie niet staan dat je snachts op de MTBroute mag fietsen? Anyhow, dat was ik toch niet van plan.
Zucht.....je ziet ook niet staan dat het niet mag........."Fietsen is toegestaan op de officiële mountainbikeroutes en de fietspaden, nergens anders!"
Dit in tegenstelling tot het PWN gebied waar wel duidelijk een tijdzonering staat aangegeven. En nou weer snel lekker gaan fietsen.....

dusssss©
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

BOSS schreef: zo 24 maart 2019, 12:30
BM'09 schreef: zo 24 maart 2019, 12:27

Ik zie niet staan dat je snachts op de MTBroute mag fietsen? Anyhow, dat was ik toch niet van plan.
Zucht.....je ziet ook niet staan dat het niet mag........."Fietsen is toegestaan op de officiële mountainbikeroutes en de fietspaden, nergens anders!"
Dit in tegenstelling tot het PWN gebied waar wel duidelijk een tijdzonering staat aangegeven. En nou weer snel lekker gaan fietsen.....

dusssss©
Dussss wij van wc-eend. Check de borden van SBB ipv jullie eigen website ;)
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

BM'09 schreef: zo 24 maart 2019, 12:40
BOSS schreef: zo 24 maart 2019, 12:30

Zucht.....je ziet ook niet staan dat het niet mag........."Fietsen is toegestaan op de officiële mountainbikeroutes en de fietspaden, nergens anders!"
Dit in tegenstelling tot het PWN gebied waar wel duidelijk een tijdzonering staat aangegeven. En nou weer snel lekker gaan fietsen.....

dusssss©
Dussss wij van wc-eend. Check de borden van SBB ipv jullie eigen website ;)
Joh, als jij denkt het beter denkt te weten, be my guest. Ik hou het graag feitelijk....
Afbeelding

dusssssss©
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Mijn God wat begind het hier op een gefrustreerd theekransje te lijken. Kijk eens naar buiten, de zon schijnd. Trek die fiets te voorschijn en rammen met die bak. Zie jullie zo in de duinen. (Nog even mijn moeders soepje op lepelen)
◼︎ Go round the outside.
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

Dan vraag ik mij wel af waarom je je strava ritje k*t zooi zou noemen, het was toch mooi weer en het is toch altijd genieten om een rondje te biken!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Lees dat even de rest en je weet het. In het kort dropper net gereviseerd en nu al weer lek. Wordt je niet heel blij van op Schoorl als je zo’n 5cm te laag zit. Dus één rondje buffelen en maar weer naar huis. Had het plan om lekker meerdere rondjes te doen.
◼︎ Go round the outside.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Tijgerhaai schreef: zo 24 maart 2019, 23:04 Lees dat even de rest en je weet het. In het kort dropper net gereviseerd en nu al weer lek. Wordt je niet heel blij van op Schoorl als je zo’n 5cm te laag zit.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: voeg dat nog wat toe in Schoorl een dropper? Zulke heftige afdalingen zijn er toch niet? Heb zelf nog nooit met eentje gefietst dus vroeg het me af.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Arjan1 schreef: vr 22 maart 2019, 21:27 Dus in Schoorl gebied mag je naast de mtb route, overal en altijd fietsen?
Zo, dus het is wachten op Groen licht voor een MTB route door het PWN. Mooi lange lus aan Schoorl koppelen. Persoonlijk zie ik dat liever dan de situatie nu in het PWN. :-q
Laatst gewijzigd door chrisscross op ma 25 maart 2019, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

boldrides schreef: ma 25 maart 2019, 14:33
Tijgerhaai schreef: zo 24 maart 2019, 23:04 Lees dat even de rest en je weet het. In het kort dropper net gereviseerd en nu al weer lek. Wordt je niet heel blij van op Schoorl als je zo’n 5cm te laag zit.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: voeg dat nog wat toe in Schoorl een dropper? Zulke heftige afdalingen zijn er toch niet? Heb zelf nog nooit met eentje gefietst dus vroeg het me af.
Een dropper voegt bijna overal iets toe, je moet er alleen wel mee leren rijden. Je positie op de fiets verandert behoorlijk met de dropper naar beneden, je fiets krijgt veel meer vrijheid en je gewicht zit lager. Je kun dus vooral harder en makkelijker nar beneden en je hebt meer vrijheid bij drops en sprongen.
ik zie veel mensen die met hun benen hun zadel klemmen in de afdaling, voor deze mensen is dus in eerste instantie de "referentie"even weg en voelt het wat onwennig maar uiteindelijk leer je dus beter dalen ;)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

chrisscross schreef: ma 25 maart 2019, 14:48
Arjan1 schreef: vr 22 maart 2019, 21:27 Dus in Schoorl gebied mag je naast de mtb route, overal en altijd fietsen?
Zo, dus het is wachten op Groen licht voor een MTB route door het PWN. Mooi lange lus aan Schoorl koppelen. Persoonlijk zie ik dat liever dan de situatie nu in het PWN. :-q
Mijn idee.
Plaats reactie