Klein rondje met veel hoogtemeters UHR

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Wie weet er in de buurt van Amersfoort/Zeist een klein rondje waarin je veel hoogtemeters kan maken? Bijvoorbeeld een klim en dat je iets verderop weer naar beneden kan. De meeste hoogtemeters in een klimmetje die ik tot nu toe heb kunnen vinden is bij pannenkoekenhuis Bergzicht. Als je over de asfaltweg naar boven gaat, dan pak je ongeveer 40 hoogtemeters. Weet iemand iets beters/leukers? (als er een strava segment van is, dan is het misschien voor het zoeken/vinden wel makkelijk)
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Euh, Kwintelooyen??
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Absoluut Kwintelooijen inderdaad.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

38x10 schreef: wo 20 maart 2019, 13:34 Euh, Kwintelooyen??
Niet direct in de buurt van Amersfoort/Zeist, maar dat zou ook mijn eerste idee zijn. Maar anders kun je vast wel iets leuks maken van de (asfalt/gravel) langs het Zwerfsteneneiland omhoog. Hoe heet dat daar, Maarnse put ofzo.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Biker M
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: do 20 juni 2013, 11:08
Mijn mountainbike: Iets met carbon

Het is geen officiële route maar je kunt de rond de Pyramide van Austerlitz wel wat hoogtemeters pakken. En anders het Soesterhoogt.
What goes around comes around.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Kwintelooijen inderdaad.
Met bijvoorbeeld 3x Kwint pak je 9,3km en 250 à 260 hoogtemeters.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

voor een klim trainings rondje in de buurt van amersfoort, zijn er 2 opties.. Austerlitz (niet de verhardeweg pakken maar verderop onverhard)
of soesterhoogt en met name de stompert (das mijn favoriet.) vroeger kon je bovenaan de betonbaan rechts van het hek nog een steil stukje doorfietsen voorbij de toren.. dat is echt een killer klim en dan helemaal naar beneden totaan de weg waar het restaurant aanzit) Zowel boven als onder zit het hek nu dicht (afgesloten, de defensieterrein beheerder is geen fan). maar als je het kent zitten er nog mooie sluiproutes.. tevens liggen de oude tankbanen nu goed voor een simpel (doch pittig) trainings rondje (bv de blauwe paaltjes volgens,) in de zomer is dat allemaal mul.. Zit ook een heerlijkstukje trail met 2 mooie drops achterelkaar.

https://www.strava.com/activities/2219935932
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

dadionysos schreef: wo 20 maart 2019, 13:29 Wie weet er in de buurt van Amersfoort/Zeist een klein rondje waarin je veel hoogtemeters kan maken? Bijvoorbeeld een klim en dat je iets verderop weer naar beneden kan. De meeste hoogtemeters in een klimmetje die ik tot nu toe heb kunnen vinden is bij pannenkoekenhuis Bergzicht. Als je over de asfaltweg naar boven gaat, dan pak je ongeveer 40 hoogtemeters. Weet iemand iets beters/leukers? (als er een strava segment van is, dan is het misschien voor het zoeken/vinden wel makkelijk)
Bij Maarn. Geen officiële route https://www.google.com/maps/@52.061844, ... 312!8i6656
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Kapitein Iglo schreef: wo 20 maart 2019, 13:37
38x10 schreef: wo 20 maart 2019, 13:34 Euh, Kwintelooyen??
Niet direct in de buurt van Amersfoort/Zeist, maar dat zou ook mijn eerste idee zijn. Maar anders kun je vast wel iets leuks maken van de (asfalt/gravel) langs het Zwerfsteneneiland omhoog. Hoe heet dat daar, Maarnse put ofzo.
Voor mijn gevoel ligt alles op de UHR vlak bij elkaar (ik moet er immers 40 tot 60 minuten voor in de auto zitten), maar Amerongen - Kwintelooijen is nog een redelijk eindje inderdaad :D
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Zum
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: do 26 oktober 2017, 21:16

Je noemde al de klim over het weggetje achter Bergzicht. Er liggen parallel aan deze klim een aantal paden in het bos, die ik nog wel eens gebruik voor wat intervallen. Per klimmetje zo'n 20-25 hm's, niet zo veel maar als je ze maar vaak genoeg doet...

https://www.strava.com/activities/2194588945
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Doe dan gewoon Hoge Ginkel zoveel mogelijk.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Lars TB schreef: wo 20 maart 2019, 20:40 Doe dan gewoon Hoge Ginkel zoveel mogelijk.
+1, die uphill na de snakerun heet niet voor niets "de langzame dood".
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

TenZNL schreef: wo 20 maart 2019, 22:46
Lars TB schreef: wo 20 maart 2019, 20:40 Doe dan gewoon Hoge Ginkel zoveel mogelijk.
+1, die uphill na de snakerun heet niet voor niets "de langzame dood".
Inderdaad, de lijdensweg klim, is nog een mooie klim ook nog, op een smalle bochtige singeltrack.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Als het puur en alleen om het klimmen gaat is 'de lange Bergwegklim' bij Amerongen ook zeer geschikt.
Over het asfalt op de Bergweg naar beneden en onderaan weer offroad omhoog tot de parkeerplaats,
Saai maar wel effectief denk ik.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Dan kan je zeker beter rondje Hoge Ginkel pakken. Heb je én die klim én de zachte doodklim en nog wat kortere klimmetjes ertussen. Én een heleboel leuke afdalingen! Als je daar een beetje gas blijft geven zit er geen meter tussen om te herstellen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie