Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

zoals ik zei, mooi dat er wat vernieuwing is :-D vind de 'nieuwe' afdaling vanaf Duno helemaal super! En dan een nieuwe klim, tja, hoort er inderdaad bij. Toestemming voor een lift zal nog wel even op zich laten wachten.

Is er eigenlijk een overall plan / wens voor wat er met deze route gebeurt? Deze nieuwe singletrack lijkt redelijk onverwachts, zijn er meer plekken waar we vernieuwing kunnen verwachten?

Reed net (1330) even over de Oude Oosterbeekseweg met de auto, er werd hard gewerkt!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vanmiddag weer eens met de crosser eropuit geweest.
Oosterbeek meegepakt komende uit Harskamp, vervolgens nog een halve Apeldoorn route er aan geplakt.

Oosterbeek route blijft een fijne route op de crosser.
De asfalt stukken zijn beter te doen dan op de mtb en de uitzichten en hoogteverschillen blijven geweldig.

De single track klim naar Duno is top, maar de afdaling loopt voor mijn gevoel (nog steeds) niet lekker.
Verderop ook nog wat nieuwe trails langs de weg zien liggen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

:o hoeveel km is dat wel niet?

Ik vind alleen het eerste stukje van die afdaling niet lekker direct na de 'top', maar zodra je het wandelpad bent overgestoken loopt hij wel mooi imho. Zadel omlaag, gas er op ;) Wat ik wel jammer vind is dat op zo'n lange stuwwal maar 1 mooie trail is neergelegd. De afdaling over keien op de Holleweg als dieptepunt. De mooie alternatieve trails daar horen niet bij de route en het wordt niet echt gewaardeerd om die te rijden...
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Bram87 schreef: wo 20 februari 2019, 11:37 :o hoeveel km is dat wel niet?

Ik vind alleen het eerste stukje van die afdaling niet lekker direct na de 'top', maar zodra je het wandelpad bent overgestoken loopt hij wel mooi imho. Zadel omlaag, gas er op ;) Wat ik wel jammer vind is dat op zo'n lange stuwwal maar 1 mooie trail is neergelegd. De afdaling over keien op de Holleweg als dieptepunt. De mooie alternatieve trails daar horen niet bij de route en het wordt niet echt gewaardeerd om die te rijden...
Mee eens, die afdaling op de Holleweg is zonde van de mogelijkheden daar en aan de sporen op en rond de stuwwal te zien worden de alternatieve trails veelvuldig gebruikt.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Valt mee aantal km, precies 100.
Het is ook meer een gravelrit dan mtben natuurlijk.

Idd het gebied is prachtig met zulke grillige hoogteverschillen is het jammer dat er niet meer moois ligt / mag liggen.
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

Vandaag het nieuwe stuk trail voor het eerst gereden en moet de bouwers echt weer een pluim geven hiervoor! Gaat echt niet alleen maar omhoog :wink:

Super leuk stukje erbij zo. :-D
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Gisteren ook het nieuwe stuk trail gereden. De trail benut de mogelijkheden van het gebied daar slim en efficiënt. Mooi gedaan, complimenten voor de bouwers :-q
modder zuigt!
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

onlangs ook geweest, het is een veel langer stuk dan ik dacht! Helemaal langs de Oude Oosterbeekseweg, en steekt ook de Van der Molenallee over. Daar stopt hij midden in het bos, maar het belooft veel moois.
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

Kwam er vandaag achter dat er ook geklust word tussen ongeveer de Koningsweg, eigenlijk vanaf shv de speurders tot aan het terrein van rijkswaterstaat langs de a12.

Word dit een verbindingsroute?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Er ligt toch al een verbindingsroute langs de A50?
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik meende pas ook al een stuk vlakgeschoven track te zien bij het tunneltje bij Rijkswaterstaat. Dichter naar de A12 toe dan de huidige verbindingsroute. Maar het leek niet ergens naartoe te gaan of vandaan te komen...
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Is idd een nieuw verbinding stuk met Ede.
In de berm langs de N224 nabij restaurant Planken Wambuis naast het fiets pad is ook al gegraven.
Ik stak zondag bij het restaurant de N224 over (vanaf Nieuw Reemst riching Bennekom - Heelsum) en kwam halverwege het fietspad de nieuw gegraven verbinding tussen A12 en nieuwe Ede 2.0 ook tegen.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Rayb81 schreef: ma 18 maart 2019, 19:19 Er ligt toch al een verbindingsroute langs de A50?
Er is geen verbindingsroute tussen Renkum en Ede langs de A50, denk dat je de verbindingsroute tussen de Renkum route en de Posbank bedoeld.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Wat is shv de speurders?
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

Ter hoogte van onderstaande locatie is het gedeelte wat ik bedoel. Grofweg tussen Siza s' Koonings Jaght (aan de koningsweg) en het tunneltje bij rijkswaterstaat onder de a12 door. Halverwege kom je langs een hondensport vereniging, shv speurders. Hier begint de nieuwe trail.

https://maps.app.goo.gl/j8ub4
Plaats reactie