Garmin Edge 820

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
JK11
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 oktober 2016, 20:53
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL

Sinds vanochtend staat mijn Garmin 820 op de Engelse taal. Zomaar ineens?!
Via settings/language taal wijzigen lukt niet naar Nederlands aangezien er nog maar een paar talen in staan en de meeste spreek ik niet :wink:
Na mijn ritje op de tacx kwam de Garmin met een update van software.10 naar .11. Uitgevoerd maar taal blijft hetzelfde.
Zijn er meer mensen met deze vreemde wijziging en vooral heeft iemand hier een oplossing voor om weer te kunnen schakelen naar Nederlands.

Bij voorbaat dank.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Nee, mijn 820 praat nog gewoon Nederlands na de update gisteren.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Prima update.
Nederlands gps-jargon is hoempapa.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

JK11 schreef: zo 13 januari 2019, 13:02 Sinds vanochtend staat mijn Garmin 820 op de Engelse taal. Zomaar ineens?!
Dat zou voor mij heel kwalijk zijn. Als dan in het Duits, Frans of Italiaans zou zijn i.p.v. NL-s dan nog niet zo'n probleem zolang het maar geen Engels is.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 14 januari 2019, 01:48 Prima update.
Nederlands gps-jargon is hoempapa.
Ik kon er ook niet mee uit de voeten, "koersen" associeer ik toch meer maar wedstrijdwielrennen dan met GPS tracks.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

JK11 schreef: zo 13 januari 2019, 13:02 Sinds vanochtend staat mijn Garmin 820 op de Engelse taal. Zomaar ineens?!
Via settings/language taal wijzigen lukt niet naar Nederlands aangezien er nog maar een paar talen in staan en de meeste spreek ik niet :wink:
Na mijn ritje op de tacx kwam de Garmin met een update van software.10 naar .11. Uitgevoerd maar taal blijft hetzelfde.
Zijn er meer mensen met deze vreemde wijziging en vooral heeft iemand hier een oplossing voor om weer te kunnen schakelen naar Nederlands.

Bij voorbaat dank.
Inmiddels opgelost?
In het mapje Garmin op je toestel staat een mapje Text.
Daarin hoort een Dutch. LN2 bestandje te staan (en English enz.) Is dat er?
Anders je toestel op English zetten, alle language files behalve English weggooien en via Garmin Connect of Express de taal op NL zetten en opnieuw upgraden.
(Garminforum.com)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
PimXC
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 16 april 2012, 11:45
Mijn mountainbike: Merida Big Nine NX

Sinds drie weken heb ik een Edge 820, komend van een ouderwetse vdo fietscomputer een enorm verschil. Heb wel regelmatig routes gereden, vooral in het buitenland, door gpx bestanden op m'n telefoon via de app gpx viewer te volgen maar op de 820 is het toch veel handiger dat je niet de hele tijd hoeft te stoppen en je telefoon uit je zak te halen.
Over dat volgen heb ik wel een vraag.
Kun je met de 820 een gedownloade gpx lus op het dichtstbijzijnde punt oppikken ipv het oorspronkelijke startpunt van die lus?
Kun je de 820 ook instellen dat hij dat dichtstbijzijnde punt vind en je er naar toe stuurt?
Gebruiken jullie Garmin connect of ook nog Basecamp? En waar halen jullie het liefst je routes vandaan?

Pim
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een Edge kan naar het begin vd route/track navigeren.
Als je niet bij het begin wilt starten zijn er verschillende opties.
-Zelf opletten
-Een waypoint plaatsen op het punt waar jij wilt starten en eerst daar naartoe navigeren. Dan de track/route oppikken. Bij de originele start/finish de track/route weer opnieuw opstarten en volgen tot je weer bij je waypoint bent
-De track/route in Basecamp editen, zodat de start en finish liggen op het punt waar jij dat wilt. Dus knippen op de plek waar jij wilt starten en de originele start/finish aan elkaar plakken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 18 maart 2019, 18:27 Een Edge kan naar het begin vd route/track navigeren.
-Zelf opletten

-De track/route in Basecamp editen, zodat de start en finish liggen op het punt waar jij dat wilt. Dus knippen op de plek waar jij wilt starten en de originele start/finish aan elkaar plakken.
Zo doe ik het ook al jaren. Wel nog steeds in Mapsource :-q
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De nieuwe Garmins werken beter met Basecamp samen.
Wel heb ik Mapsource er nog steeds bij, om snel een gpx te bekijken, Basecamp duurt te lang om op te starten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Maar versie 4.7.0 van Basecamp Word afgeraden
Of alleen mapinstal downgraden
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, die moet je nog ff laten rusten.
Mapsource heeft een beveiliging waardoor ie niet intalleert zonder ander gelicencieerd Garmin product.
Basecamp is vrij, en als je Basecamp hebt, dan kan je Mapsource ineens wel instaleren ;)

Ik zal eens kijken of ik nog een oudere maar recente install heb van Basecamp.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1378
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Ik heb ook een 820 gekocht. kan je hem ook niet gewoon aan je laptop hangen en een GPX rechtstreeks naar je Garmin sturen? Ik heb een laptop van het werk en die laat me geen programma's installeren
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De Edge gedraagt zich als een usbstick, dus als dat wel werkt kan je er een gpx in zetten. Moet in het mapje Newfiles.

En anders gewoon een simpel oud pctje of laptopje gebruiken.
De eisen zijn niet hoog en met een aparte computer kan je ook zorgeloos downloaden ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie