Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Dat is nog best een leuk paadje: wordt weinig bereden, dus relatief smal.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Open gedeelte is ook niet mijn favoriet (natuurlijk wel mooie omgeving) maar de S-berg vind ik wel echt een tof stuk...die mis je dan helaas als je een half rondje doet.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Mee eens. Het klimmetje zelf dan; de rest is niet al te spannend. Maar na 1 vol rondje over hobbelende schapenhekjes met de wind vol of half tegen heb ik rondje 2 en 3 toch mooi afgestoken. Het wordt hoog tijd voor Schoorl 2.0. (Ooit zal het er toch van komen...)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
lars.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 28 april 2015, 12:35

38x10 schreef: ma 18 maart 2019, 10:34 Mee eens. Het klimmetje zelf dan; de rest is niet al te spannend. Maar na 1 vol rondje over hobbelende schapenhekjes met de wind vol of half tegen heb ik rondje 2 en 3 toch mooi afgestoken. Het wordt hoog tijd voor Schoorl 2.0. (Ooit zal het er toch van komen...)
Ik vind afdaling niks maar het stukje erna altijd wel leuk hoor (vanaf waar hoog en laag samen komen tot het fietspad).

Dat korte rondje rijd ik vaak via de nieuwe (legale) afsteek. Dat is echt wel een leuk stuk. Zeker de bochtige afdaling op het eind. Moet eerlijk zeggen dat we ook wel eens tot na de Kneet rijden, dan via het fietspad tot het stuk dat op Strava 'Klimmetje Staatsduinen' heet en dan alsnog rechtsaf via de nieuwe afsteek. Dan rijd je een heel klein stukje tegen de richting op het parcours. Dat zal minder legaal zijn denk ik? Ik moet zeggen dat ik er nog nooit problemen met tegenliggers heb gehad (maar ik rijd er ook nooit tijdens spitsuren).
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Dat is in principe niet illegaal*, maar wel "frowned upon" onder je mede-mtb-ers. Het zal de niet-mtb'ers worst wezen hoe jij over dat pad gaat, als je maar op het pad zit. Als je buiten de paden, en dus illegaal, fietst dan geef je de tegenstanders van Schoorl 2.0 een geladen pistool kado.

*correct me if I'm wrong!
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Makkelijk schreef: ma 18 maart 2019, 12:10 Dat is in principe niet illegaal*, maar wel "frowned upon" onder je mede-mtb-ers. Het zal de niet-mtb'ers worst wezen hoe jij over dat pad gaat, als je maar op het pad zit. Als je buiten de paden, en dus illegaal, fietst dan geef je de tegenstanders van Schoorl 2.0 een geladen pistool kado.

*correct me if I'm wrong!
Volgens mij heb je gelijk. Als je "frowned upon" helemaal wilt voorkomen kun je natuurlijk altijd nog 200 meter extra rechtdoor fietsen op het brede pad (daar goed rechts houden) en dan pas rechts de single-track opdraaien. Dan ben je in ieder geval geen spookrijder op de single-track (ook al is het maar een meter of 25 gok ik)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

38x10 schreef: ma 18 maart 2019, 12:51 ... (ook al is het maar een meter of 25 gok ik)
Ik schat het op nog geen 10 meter!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Zou kunnen. Gaat iets omhoog en ik was moe, dan lijkt het langer.

:D
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: ma 18 maart 2019, 12:51
Makkelijk schreef: ma 18 maart 2019, 12:10 Dat is in principe niet illegaal*, maar wel "frowned upon" onder je mede-mtb-ers. Het zal de niet-mtb'ers worst wezen hoe jij over dat pad gaat, als je maar op het pad zit. Als je buiten de paden, en dus illegaal, fietst dan geef je de tegenstanders van Schoorl 2.0 een geladen pistool kado.

*correct me if I'm wrong!
Volgens mij heb je gelijk. Als je "frowned upon" helemaal wilt voorkomen kun je natuurlijk altijd nog 200 meter extra rechtdoor fietsen op het brede pad (daar goed rechts houden) en dan pas rechts de single-track opdraaien. Dan ben je in ieder geval geen spookrijder op de single-track (ook al is het maar een meter of 25 gok ik)
Je hoeft maar een klein stukje verder te fietsen dan waar de Singletrack op het brede pad uitkomt dan kun je al rechts over een "olifantenpaadje", dan rij je i.i.g. niet op de singletrack tegen de richting in :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Tijgerhaai schreef: ma 18 maart 2019, 08:43 Zolang je het Sleeppad neemt is er niks aan de hand en ben je 100% legaal bezig. :-q

Deze dus: https://www.trailforks.com/trails/sleeppad/
Top. Zie dat je in de trail crew van MTBNW zit, dus dan zal dat wel goed zitten :-q
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ik dacht dat het hoog van hoog/laag ook illegaal was, maar daar mag ik dus ook gewoon rijden zoals ik het nu begrijp?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Flow&Co schreef: ma 18 maart 2019, 17:03 Ik dacht dat het hoog van hoog/laag ook illegaal was, maar daar mag ik dus ook gewoon rijden zoals ik het nu begrijp?
Je bedoeld in de ZW hoek? ..... daar mag je al ruim 20 jaar rijden
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ja daar ja. Ik heb me ooit eens laten vertellen dat het gedoogd werd ofzo. Als ik er dan een keer rij is het ook altijd zoeken naar het pad.

Maar het mag dus gewoon. Ga ik die wat vaker meepakken. :-q :-q
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Huh? Bedoel je de hoog aka S-berg? Die neemt toch bijna iedereen? Althans, ik zie eigenlijk nooit iemand de "laag" nemen (terecht ook, want die S-berg is best een lekker lopend klimmetje)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Oh wacht ff, als ik mijn Strava erbij pak dan ligt die precies over "hoog" heen. Nu snap ik het. :oops:

Het stukje wat ik bedoel staat niet op trailforks en "laag" heb ik nog nooit gereden. Vandaar de verwarring.

Ik bedoel tussen de kerf en hoog/laag in. Maar aangezien die niet op de kaart staat weet ik het antwoord al denk ik.
Plaats reactie