Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

ScottSpark schreef: do 7 maart 2019, 16:21
orb schreef: wo 6 maart 2019, 12:17 Blijkbaar is sinds 2019 de exceed ook boost achteraan!

Iemand met een 2019 Exceed die dit kan bevestigingen? Ik kan er niets over vinden op de website.
Ik denk dat het serviceteam belgie wel een paar canyons heeft, misschien kunnen die bevestigen.
JhonDr
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 21:57

"Goed nieuws, uw bestelling wordt eerder geleverd"

Vandaag mail gehad van 24 mei naar 24 maart gegaan. Ben benieuwd of we nog een keer de andere kant op gaan. :P

John
:-q Canyon Lux CF SLX 9.0 Pro Race
The Pwep
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 januari 2014, 14:14
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 SL

Dat zijn goede berichten. Ik blijf ook gewoon een beetje hoop houden.
jaspertaurine
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 24 oktober 2008, 19:05

ScottSpark schreef: do 7 maart 2019, 16:21
orb schreef: wo 6 maart 2019, 12:17 Blijkbaar is sinds 2019 de exceed ook boost achteraan!

Iemand met een 2019 Exceed die dit kan bevestigingen? Ik kan er niets over vinden op de website.
Ik heb er een besteld..

Mooi verhaal trouwens..

Die Lux 9.0 pro race besteld in februari, geplande leverdatum mei.

Direct na bestellen een mailtje dat hij de volgende week al geleverd zou worden, fijne verassing.

In die week op donderdag een mailtje dat het toch 2e week april zou worden.

Maandag ook een Exceed 9.0 Pro Race LTD uit 2019 besteld uit de Outlet. Levering deze week, wat ze dus niet gaan halen.

Dinsdag een mailtje dat de Lux geleverd wordt in de week van 25 maart in plaats van de tweede week april.

😳

Maar als het goed is kan ik je volgende vertellen of het ding achter ook Boost heeft, al kun je er best van uit gaan dat het service team in België gelijk heeft..

We wachten nog even af..
Bezit fiets!
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Zet het bericht van Canyon over de Neuron CF bikes ook maar ff hier neer:

"Door onze reguliere kwaliteidscheck is aan het licht gekomen dat er op een klein aantal Neuron CF bikes de bouten van de Horst link ( de verbinding van de chainstay en de seatstay) onvoldoende zijn vastgedraaid. De bout zou op 5 Nm vastgedraaid moeten zijn. Als dit niet het geval is kan het zijn dat deze langzaam losgaat, wat de fiets kan beschadigen. Om zeker te zijn dat jouw fiets optimaal is afgesteld en de bouten niet loskomen, hebben we jouw hulp nodig.

Check of beide de bouten van de Horst links vastgedraaid zijn op 5 Nm.

Dit kun je het beste zo snel mogelijk doen. Verwijder het achterwiel en de steekas uit het frame. Check de Horst links met een 5 mm imbus bitje in je Canyon Torque Wrench die in de Bike Guard doos zat toen je de fiets hebt ontvangen. Je kan natuurlijk ook een andere momentsleutel gebruiken. Tijdens het vastdraaien zet je met een 6 mm imbussleutel de tegengestelde bout vast. Als de bouten niet op 5 Nm vastzitten, draai deze dan vast todat dit wel het geval is. Voor de duidelijkheid kun je de illustratie erbij pakken die bij deze mail zit.

Om zeker te zijn dat de bouten goed vastzitten, check ze na 500 kilometer nog eens. Mochten ze losser zijn gaan zitten, neem dan contact op met ons Servicecenter.

Bedankt voor je medewerking!

Team Canyon Nederland"
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dan hebben ze het dus over dat handjevol neurons die wél geleverd zijn?
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Heb je ze geteld dan, wijsneus? Kom maar op met je cijfers. We zijn benieuwd!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

We? Ik niet. Maar dit past wel bij C
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

aurelius schreef: zo 17 maart 2019, 16:55 Heb je ze geteld dan, wijsneus? Kom maar op met je cijfers. We zijn benieuwd!
De mensen die ik ken die zo'n ding besteld hebben, rijden nu op een spectral omdat de neuron niet meer leverbaar zou zijn...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

MacReal schreef: zo 17 maart 2019, 21:17
aurelius schreef: zo 17 maart 2019, 16:55 Heb je ze geteld dan, wijsneus? Kom maar op met je cijfers. We zijn benieuwd!
De mensen die ik ken die zo'n ding besteld hebben, rijden nu op een spectral omdat de neuron niet meer leverbaar zou zijn...
plus dat er staat op een klein aantal neurons dat geleverd is... Dus het zou zomaar kunnen dat het een handjevol is...

Maar tegendeel mag ook bewezen worden ipv bewijs leveren dat het er maar een handjevol zijn :D
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Canyon heeft al jaren verschikkelijke leveringsproblemen, dus ik snap de reacties best.
het zou goed zijn als Canyon eens aangeeft waarom dit komt, dan is er wellicht begrip bij klanten.
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

voor mijn nieuwsgierigheid; waar sleutelen ze tegenwoordig de fietsen in elkaar. Vroeger was dat in Koblenz, maar ik heb een vaag vermoeden dat dat nu in het verre oosten gebeurt.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Het is echt te gek voor woorden. Ik zit net even vier potentiele Canyons te bekijken, Geen enkele voor half mei leverbaar!

Exceed, half mei in maat L
Lux, uitverkocht (die heb ik vanaf oktober eerst lang op levertijd onbekend zien staan en nu al weken op uitverkocht
Aeroad, Half mei als je een kleurtje wilt, stealth is wel verkrijgbaar
SLX, Juli

Dat kan toch echt niet dat een gangbare maat als L in geen van deze vier fietsen binnen twee maanden te leveren is.

De lux kan ik me nog voorstellen, misschien XTR problemen en die hebben ze 1500 euro te goedkoop gemaakt in vergelijk met de concurrentie
ceejee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 18 maart 2019, 20:38

I_do schreef: do 7 maart 2019, 19:47
ScottSpark schreef: do 7 maart 2019, 16:21

Iemand met een 2019 Exceed die dit kan bevestigingen? Ik kan er niets over vinden op de website.
Ik denk dat het serviceteam belgie wel een paar canyons heeft, misschien kunnen die bevestigen.
100% zeker dat de Exceed nu achter ook de Boost inbouwbreedte heeft.

Ik bezit de Exceed Cf Sl 6.0, gekocht november 2018. Met de Boost intensief bezig geweest i.v.m. nieuwe wielset.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ze waren allemaal verkrijgbaar vlak na lancering.
Wie het eerst komt, die het eerst maalt. Toen zag je de levertijden/wachttijden snel oplopen.
Veel snel uitverkocht, door de zeer grote vraag.
Goede bikes, onverslaanbare prijs-kwaliteitverhouding... dan kun je dat krijgen.
Ik heb het wachten (Lux, XTR) er wel voor over, ik heb ook die tijd. Heb je niet, dan is dat natuurlijk vervelend. Alternatief is dan elders shoppen, het is niet anders.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie