NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1387
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

skjalling schreef: wo 13 maart 2019, 17:37 Weet iemand de staat van de routes na de regen van afgelopen dagen? Ik wil morgenmiddag Amerongen Leersum rijden, maar wil de route niet kapot rijden. Bij ons in Hellendoorn wordt het één stek bende na zulke dagen. Ik weet niet hoe de grond hier het water verwerkt.
Het word zeker door plassen heen rijden.
Sneeuwmonster
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

38x10 schreef: wo 13 maart 2019, 18:23
skjalling schreef: wo 13 maart 2019, 17:37 Weet iemand de staat van de routes na de regen van afgelopen dagen? Ik wil morgenmiddag Amerongen Leersum rijden, maar wil de route niet kapot rijden. Bij ons in Hellendoorn wordt het één stek bende na zulke dagen. Ik weet niet hoe de grond hier het water verwerkt.
Ben ook wel benieuwd eigenlijk! Wegens #trailrespect, #materiaalrespect en #geenzinomviessmerignatteworden heb ik de afgelopen 2 weken de MTB laten staan, maar ik ben daar inmiddels zo chagrijnig van dat het laatste argument vervalt en dat ik over argument #2 ook wel heen wil stappen.

Waar ligt het er overigens het beste bij? Amerongen/Leersum of HV/LV in combi met Zeist/Austerlitz?
Hoger is beter en Leersum thv Molecaten zal het meeste water kunnen absorberen ivm de ondergrond. Maar of je er blij van wordt..
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

sama schreef: wo 13 maart 2019, 18:24
skjalling schreef: wo 13 maart 2019, 17:37 Weet iemand de staat van de routes na de regen van afgelopen dagen? Ik wil morgenmiddag Amerongen Leersum rijden, maar wil de route niet kapot rijden. Bij ons in Hellendoorn wordt het één stek bende na zulke dagen. Ik weet niet hoe de grond hier het water verwerkt.
Het word zeker door plassen heen rijden.
Haha zo naar de voorspelling kijkende gok ik dat het meer 1 lange plas wordt. Ik geef de bike, trails en mezef wat rust tot na het weekend.
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1387
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

BM'09 schreef: wo 13 maart 2019, 18:42
38x10 schreef: wo 13 maart 2019, 18:23

Ben ook wel benieuwd eigenlijk! Wegens #trailrespect, #materiaalrespect en #geenzinomviessmerignatteworden heb ik de afgelopen 2 weken de MTB laten staan, maar ik ben daar inmiddels zo chagrijnig van dat het laatste argument vervalt en dat ik over argument #2 ook wel heen wil stappen.

Waar ligt het er overigens het beste bij? Amerongen/Leersum of HV/LV in combi met Zeist/Austerlitz?
Hoger is beter en Leersum thv Molecaten zal het meeste water kunnen absorberen ivm de ondergrond. Maar of je er blij van wordt..
Maandagmiddag was het zelfs bij molecaten al nat
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Vandaag 10mm water gevallen.
Morgen 20mm verwacht, vrijdag 7mm verwacht, zaterdag 10mm verwacht, zondag 5mm verwacht.
#trailrespect komt in beeld als in: we denken er over na, maar we weten het nog niet.

Vraag je eerst af of het leuk is. 4 graden C, harde wind 4/5 Beaufort en veel water van boven en op de grond. Al onze waterputten staan voor het eerst in een jaar vol. Vanmiddag nog gecontroleerd. Morgen kan daar niet veel meer bij. Er is ook veel hout naar beneden gewaaid.

(Advies: Het waait hard. De weg is zo droog. Spatbordjes op de racer en dan op de dijk tegen de wind vechten)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bert l. schreef: wo 13 maart 2019, 19:22(Advies: Het waait hard. De weg is zo droog. Spatbordjes op de racer en dan op de dijk tegen de wind vechten)
Anders met je MTB (of crosser) er een leuke gravelrit van maken. Rij je toch beschut tegen de wind en je bent toch lekker bezig in het bos. Rondom Amerongen/Leersum genoeg stukken om te fietsen zonder te baggeren.
Hooguit dat je LBS je liever door de bagger ziet gaan...........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Fred organiseert een Let's Ride en laat zien hoe en wat.
Zaterdag nog leuk om langs te komen bij de opening van de Cube Store in Leersum, maak er een flyby van
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bert l. schreef: wo 13 maart 2019, 20:05Fred organiseert een Let's Ride en laat zien hoe en wat.
Zaterdag nog leuk om langs te komen bij de opening van de Cube Store in Leersum, maak er een flyby van
Zou een idee zijn voor een keertje. :-q
Maar volgens mij is het zaterdag nog "zeikweer" en daar is Fredje geen liefhebber van. Gok op zondag met droog weer als ik "WeatherPro" mag geloven.
Maar aangezien (bijna) iedereen een GPS heeft kan die via mijn sigje ook een gravelritje lenen. :-D
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

bert l. schreef: wo 13 maart 2019, 20:05 Fred organiseert een Let's Ride en laat zien hoe en wat.
Zaterdag nog leuk om langs te komen bij de opening van de Cube Store in Leersum, maak er een flyby van
Doen we gewoon een Let's not ride in Leersum ;)
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2069
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

bert l. schreef: wo 13 maart 2019, 19:22 Vandaag 10mm water gevallen.
Morgen 20mm verwacht, vrijdag 7mm verwacht, zaterdag 10mm verwacht, zondag 5mm verwacht.
#trailrespect komt in beeld als in: we denken er over na, maar we weten het nog niet.

Vraag je eerst af of het leuk is. 4 graden C, harde wind 4/5 Beaufort en veel water van boven en op de grond. Al onze waterputten staan voor het eerst in een jaar vol. Vanmiddag nog gecontroleerd. Morgen kan daar niet veel meer bij. Er is ook veel hout naar beneden gewaaid.

(Advies: Het waait hard. De weg is zo droog. Spatbordjes op de racer en dan op de dijk tegen de wind vechten)
Het zou om zondag gaan. Maar als ik het zo hoor wordt het of Schoorl of inderdaad de racer :-/
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

BM'09 schreef: wo 13 maart 2019, 20:36
bert l. schreef: wo 13 maart 2019, 20:05 Fred organiseert een Let's Ride en laat zien hoe en wat.
Zaterdag nog leuk om langs te komen bij de opening van de Cube Store in Leersum, maak er een flyby van
Doen we gewoon een Let's not ride in Leersum ;)
Strak plan, ik doe mee. Start jij daarvoor een nieuw topic :winkie:
Zonder gekheid: Ik denk dat de weergoden met inhaalrace bezig deze week om het neerslagtekort in record tijd te doen vergeten, wat een klutweer.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afbeelding

alle manschappen aan de lenspompen...
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

bert l. schreef: do 14 maart 2019, 12:49
alle manschappen aan de lenspompen...
Wow, het binnenmeer is aan het uitdijen naar een binnenzee. :o :o

Is die foto van vandaag of gisteren Bert?
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2069
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

:o :o :o
Leersum aan zee??
Waar in het rondje is dit precies?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

38x10 schreef: do 14 maart 2019, 13:18 :o :o :o
Leersum aan zee??
Waar in het rondje is dit precies?
Is niet op de UHR maar in de route van Ede.
Plaats reactie