
Auto van de biker
Moderator: Pat.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3052
- Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
- Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Trek 920 (tacx).
- Contacteer:
Alfa en ellende gaan hand in hand. Dat weet iedereen. Als je dan een alfa wilt rijden, neem dan ook een snelle. Zo'n goeie opgefokte busso 3.0 v6 ofzo
. Heb er 2 gehad. En achteraf gelukkig ook op tijd weer opgeruimd.

life starts @ 150bpm...
Zet er dan ook een budget bij, da’s makkelijker zoeken. Maar omdat ik niet weet wat je kwijt wil aan een auto: misschien een Mazda CX3 of CX5?
V60 is echt klein trouwens, V40 moet je al helemaal niet aan beginnen als er vaak iemand achterin moet. Wat een rotportieren.
V60 is echt klein trouwens, V40 moet je al helemaal niet aan beginnen als er vaak iemand achterin moet. Wat een rotportieren.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 466
- Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
- Mijn mountainbike: Letterlijk aan de muur gehangen Ritchey Plexus. Lynskey MT390 die staat te verstoffen...
@Bram87: Ik zou voor de Subaru gaan. Lekkere boxermotor erin, 4wd rijdt fijn. Ik weet niet welke motor je in gedachten hebt ervoor. Neem niet de 3.0R...rijdt heerlijk maar 1:12??? Nee
En inderdaad een mini moet 10" hebben. Los van dat de Bini goed rijdt ben ik toch liefhebben van de oude. Nog zuiniger ook gok ik zo
En inderdaad een mini moet 10" hebben. Los van dat de Bini goed rijdt ben ik toch liefhebben van de oude. Nog zuiniger ook gok ik zo
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur!
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 155
- Lid geworden op: do 21 juli 2011, 11:02
Ook mijn nieuwe wagen maar ff plaatsen dan
zonder trekhaak.. MTB past makkelijk achterin















-
- Extreme Biker
- Berichten: 658
- Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
- Mijn mountainbike: Cube Ams Fully
Mijn Legacy met 2.0 boxer met 138pk haalt net de 1:12 alle motoren daarboven zijn alleen maar hopen op een redelijk verbruik.lightrider schreef: ↑di 12 maart 2019, 09:19@Bram87: Ik zou voor de Subaru gaan. Lekkere boxermotor erin, 4wd rijdt fijn. Ik weet niet welke motor je in gedachten hebt ervoor. Neem niet de 3.0R...rijdt heerlijk maar 1:12??? Nee
En inderdaad een mini moet 10" hebben. Los van dat de Bini goed rijdt ben ik toch liefhebben van de oude. Nog zuiniger ook gok ik zo
Het rijdt daarentegen heerlijk in zo'n lange all-wheel-drive.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
- Mijn mountainbike: Spectral EX
1750tbi heeft 200pk. Das zeker een snelle. Wat betreft die ellende: dat is meer een naam dan gebaseerd op feiten. Zeker de nieuwere modellen. Rij zelf inmiddels al bijna een ton nagenoeg probleemloos italiaans.
afhankelijk van inruil ongeveer 12k. Dus CX3 en CX5 wordt 'm niet met acceptabele kilometerstand. V40 overweeg ik niet inderdaad. V50 ook niet. Het verbaast me dat die V60 zo klein is in vergelijking met een astra.Dennisvdb schreef: ↑di 12 maart 2019, 09:13Zet er dan ook een budget bij, da’s makkelijker zoeken. Maar omdat ik niet weet wat je kwijt wil aan een auto: misschien een Mazda CX3 of CX5?
V60 is echt klein trouwens, V40 moet je al helemaal niet aan beginnen als er vaak iemand achterin moet. Wat een rotportieren.
Keek naar de 2.0...2.5 ook mooi maar zal eerder richting de 1:10 gaan? 3.0R is ook redelijk zeldzaam. Aanbod van sub's valt sowieso best tegen.Elvander schreef: ↑di 12 maart 2019, 11:05Mijn Legacy met 2.0 boxer met 138pk haalt net de 1:12 alle motoren daarboven zijn alleen maar hopen op een redelijk verbruik.lightrider schreef: ↑di 12 maart 2019, 09:19@Bram87: Ik zou voor de Subaru gaan. Lekkere boxermotor erin, 4wd rijdt fijn. Ik weet niet welke motor je in gedachten hebt ervoor. Neem niet de 3.0R...rijdt heerlijk maar 1:12??? Nee
Het rijdt daarentegen heerlijk in zo'n lange all-wheel-drive.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 658
- Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
- Mijn mountainbike: Cube Ams Fully
Ik moet wel zeggen dan mijn Legacy al wat ouder is, model IV van 15 jaar oud.
De nieuwere zijn wellicht zuiniger maar het ligt vooral erg aan je rechtervoet hoe je verbruik bij deze auto's uitpakt.
Ik haal die 1:12 doorgaans prima, maar vrouwlief rijdt er een stuk onzuiniger mee
Aanbod is klein want een klein en onbekender merk, veel mensen denken meteen aan een Impreza en dan zal een Legacy ook wel een racemonster zijn.
Indien je een Subaru echt overweegt dan zou ik ook aan je garage/monteur vragen of ze er ervaring mee hebben, voor openstaan. Onderdelen kun je vaak niet zomaar even regelen maar moeten van de dealer komen.
De nieuwere zijn wellicht zuiniger maar het ligt vooral erg aan je rechtervoet hoe je verbruik bij deze auto's uitpakt.
Ik haal die 1:12 doorgaans prima, maar vrouwlief rijdt er een stuk onzuiniger mee

Aanbod is klein want een klein en onbekender merk, veel mensen denken meteen aan een Impreza en dan zal een Legacy ook wel een racemonster zijn.
Indien je een Subaru echt overweegt dan zou ik ook aan je garage/monteur vragen of ze er ervaring mee hebben, voor openstaan. Onderdelen kun je vaak niet zomaar even regelen maar moeten van de dealer komen.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
- Mijn mountainbike: Spectral EX
Goeie tip. Onderhoud doe ik eigenlijk altijd zelf dus moet zelf de onderdelen regelen...rij nu italiaans en dat is soms ook lastig.
Ik woon dicht bij een Subaru specialist dus moet vast goedkomen.
Ik woon dicht bij een Subaru specialist dus moet vast goedkomen.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 658
- Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
- Mijn mountainbike: Cube Ams Fully
De echte tip is om de koppeling goed te (laten) checken.
Deze auto's staan bekend als goede caravan- en karretjestrekkers.
De ANWB heeft ze ook jarenlang als beste caravanauto bestempeld.
Bij veel van deze auto's is de koppeling mishandeld.
Bij mij was de koppelingsplaat na 4 maanden stuk, dit had ik moeten checken.
Het kost je een modaal maandloon om de koppeling en vliegwiel te laten vervangen....
Ik ben er nog verdrietig over

Deze auto's staan bekend als goede caravan- en karretjestrekkers.
De ANWB heeft ze ook jarenlang als beste caravanauto bestempeld.
Bij veel van deze auto's is de koppeling mishandeld.
Bij mij was de koppelingsplaat na 4 maanden stuk, dit had ik moeten checken.
Het kost je een modaal maandloon om de koppeling en vliegwiel te laten vervangen....
Ik ben er nog verdrietig over


-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1726
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
Een van de weinige mooie Peugeot's en een van de weinige mooie SUVs.robertjan12 schreef: ↑di 12 maart 2019, 09:52Ook mijn nieuwe wagen maar ff plaatsen dan![]()
zonder trekhaak.. MTB past makkelijk achterin
![]()
![]()
- maverick76
- Extreme Biker
- Berichten: 573
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Plastic
Ik heb ook een auto. Een blauwe!
Mountainbike Geklooi op YouTube : https://m.youtube.com/channel/UCeW3Q5plTpAqGToLuPFOhpA
- maverick76
- Extreme Biker
- Berichten: 573
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Plastic
Jazeker!
Veel meer dan dat hij blauw is en vrij klein vergeleken de auto's van mijn leeftijdgenoten kan en durf ik niet te zeggen.
Veel meer dan dat hij blauw is en vrij klein vergeleken de auto's van mijn leeftijdgenoten kan en durf ik niet te zeggen.
Mountainbike Geklooi op YouTube : https://m.youtube.com/channel/UCeW3Q5plTpAqGToLuPFOhpA
Boeie, niet iedereen ontleent zijn status aan een auto 
Ik heb jaren in een Seat Marbella rondgereden, met een dragertje met riemen aan de achterklep en een fiets erop die meer gekost had dan de wagen. Door positieve verandering der omstandigheden inmiddels wel wat ruimers, maar ik was toen ook echt blij met de mobiliteit die de Seat me gaf.
Waarschijnlijk blijer dan velen met een dikke bak onder de bips die dat als vanzelfsprekend ervaren maar vergeten zijn om te genieten van die luxe. En er zijn ook een hele hoop zaken in het leven die belangrijker zijn dan het formaat van je auto.
Je fiets(en) bijvoorbeeld!
Mijn Seat was wel in de juiste kleur trouwens, rood dus

Ik heb jaren in een Seat Marbella rondgereden, met een dragertje met riemen aan de achterklep en een fiets erop die meer gekost had dan de wagen. Door positieve verandering der omstandigheden inmiddels wel wat ruimers, maar ik was toen ook echt blij met de mobiliteit die de Seat me gaf.
Waarschijnlijk blijer dan velen met een dikke bak onder de bips die dat als vanzelfsprekend ervaren maar vergeten zijn om te genieten van die luxe. En er zijn ook een hele hoop zaken in het leven die belangrijker zijn dan het formaat van je auto.
Je fiets(en) bijvoorbeeld!

Mijn Seat was wel in de juiste kleur trouwens, rood dus

"freedom is just another word for nothing left to loose".
-
- Extreme Biker
- Berichten: 883
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
- Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD
Vreemd dat een V60 als klein ervaren wordt en er dan een Mazda CX3 genoemd wordt.Dennisvdb schreef: ↑di 12 maart 2019, 09:13Zet er dan ook een budget bij, da’s makkelijker zoeken. Maar omdat ik niet weet wat je kwijt wil aan een auto: misschien een Mazda CX3 of CX5?
V60 is echt klein trouwens, V40 moet je al helemaal niet aan beginnen als er vaak iemand achterin moet. Wat een rotportieren.
Daarin voelde ik me opgesloten. Kleiner dan de DS3 die ik had (Voor mijn gevoel)
De V60 lijkt me toch wel iets groter dan een Opel Astra, al zal het niet heel veel schelen.
Ik heb nu een Renault Megane 4. Die was voor mijn gevoel ietsje kleiner dan de V60