17-03-2019 - Kaaimannen City MTB - Roosendaal (NB)

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kaaimannen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 4 september 2009, 19:11
Contacteer:

Op zondag 17 maart kunnen liefhebbers van off-road fietsen weer genieten van een unieke City Mountainbike toertocht door Roosendaal. Ook dit jaar loopt de route weer over de WielerExperience Roosendaal (enkel 38 en 45 km routes). De toertocht, die voor de 8e keer wordt georganiseerd door wieler- en ontspanningsvereniging De Kaaimannen uit Roosendaal, kan met een mountainbike of cyclocross fiets worden verreden. Veel wielerclubs organiseren in de wintermaanden een toertocht over vaste routes in de bossen. Daarmee lijken deze tochten vaak veel op elkaar. De Kaaimannen weten als enige een toertocht uit te zetten die grotendeels binnen de stadsgrenzen wordt verreden.

De City Mountainbike toertocht wordt grotendeels verreden in de stad, maar gaat desondanks voor 80% over onverharde paadjes. Ook is een deel van de mountainbikeroute in Nispen opgenomen in de toertocht (enkel de 45 km route). Deelnemers kunnen kiezen uit verschillende afstanden. De Kaaimannen zetten 3 routes uit van ongeveer 30, 38 en 45 kilometer.

Na afloop kan er nog gezellig worden nagepraat onder genot van een hapje en drankje in café de Veestallen.

Afbeelding
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Kaaimannen schreef: zo 10 maart 2019, 21:50 De toertocht, die voor de 8e keer wordt georganiseerd door wieler- en ontspanningsvereniging De Kaaimannen uit Roosendaal, kan met een mountainbike of cyclocross fiets worden verreden. De Kaaimannen zetten 3 routes uit van ongeveer 30, 38 en 45 kilometer.
Lijkt me een leuk evenement. Als ik meedoe kom ik met de trein en wil dan de 30 km rijden met een gehuurde OV-fiets. Is dat te doen? Enkele keren een paar hectometer te voet meter is geen probleem.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

De vraag stellen is hem beantwoorden, Tsjibiti. Jij gaat er prat op dat alle MTB-routes in NL met een stadsfiets zijn te rijden. Dat betekent dus ook dat alle toertochten met een dergelijke fiets te rijden zijn. Maar ik wens je bij deze alvast veel succes. Uit ervaring weet ik dat sommige delen van deze toertocht met een MTB al vrij pittig zijn, zeker gezien de weersverwachtingen voor komende week...
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Tsjibiti schreef: di 12 maart 2019, 11:35 Lijkt me een leuk evenement. Als ik meedoe kom ik met de trein en wil dan de 30 km rijden met een gehuurde OV-fiets. Is dat te doen? Enkele keren een paar hectometer te voet meter is geen probleem.
Op de 30 km route zou dat moeten lukken. Ik kan je alleen niet beloven dat je altijd om de (modder)plassen heen zult kunnen rijden :winkie:
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Is er gisteren een deelnemer op een OV-fiets gesignaleerd in het Roosendaalse...? Of heeft Tsjibiti afgezien van deelname onder het mom van 'het was slecht weer en op tv kon ik naar Parijs-Nice' kijken?
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Boekenkist schreef: ma 18 maart 2019, 12:58 Is er gisteren een deelnemer op een OV-fiets gesignaleerd in het Roosendaalse...? Of heeft Tsjibiti afgezien van deelname onder het mom van 'het was slecht weer en op tv kon ik naar Parijs-Nice' kijken?
Ik heb hem niet gezien. Ik denk ook dat ie het heel zwaar gehad zou hebben, dit was wel de natste en zwaarste editie ooit. Mede daardoor ook een relatief lage opkomst van 205 deelnemers.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

nielsvo schreef: ma 18 maart 2019, 15:47
Boekenkist schreef: ma 18 maart 2019, 12:58 Is er gisteren een deelnemer op een OV-fiets gesignaleerd in het Roosendaalse...? Of heeft Tsjibiti afgezien van deelname onder het mom van 'het was slecht weer en op tv kon ik naar Parijs-Nice' kijken?
Ik heb hem niet gezien. Ik denk ook dat ie het heel zwaar gehad zou hebben, dit was wel de natste en zwaarste editie ooit. Mede daardoor ook een relatief lage opkomst van 205 deelnemers.
Tsjibiti vond inderdaad het weer te slecht en heeft veel dichter bij huis aan een wandeltocht meegedaan.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Kaaimannen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 4 september 2009, 19:11
Contacteer:

Foto's van onze toertocht zijn hier te vinden: https://photos.app.goo.gl/wqAzsG6LGBMkamaC9
En foutje: 205 deelnemers moet 305 zijn. Hopelijk in september betere weersomstandigheden :-q
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

As. Zondag dus weer.

Nu 2 ronde, 1 van 30 en 1 van 45km.
Moet er nogal eind voor in de auto zitten als ik voor 10:00u terug ben kan ik nog een rondje???
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Gei-Kek schreef: ma 23 september 2019, 21:06 As. Zondag dus weer.

Nu 2 ronde, 1 van 30 en 1 van 45km.
Moet er nogal eind voor in de auto zitten als ik voor 10:00u terug ben kan ik nog een rondje???
Zeker, je kunt tot 10.00u starten. We controleren ook niet of iemand 2x een rondje rijdt :winkie:
Plaats reactie