Single Speed hoek

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Bij Surly in het HQ zouden ze het gewoon met een hamer doen. :winkie:
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
didadunlop
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: do 5 april 2007, 20:58

Tinnieman schreef: ma 7 januari 2019, 15:03 Bij Surly in het HQ zouden ze het gewoon met een hamer doen. :winkie:
Idd en dat werkt ook. Maar dit is mooier en leuker om te maken/doen.
Skidding destroys trails!
Goudi
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 5 augustus 2011, 12:27
Mijn mountainbike: Karate Monkey, star en staal...

Mag ik even klagen? ;)

Helaas moeten besluiten het singlespeeden te laten voor wat het is. Jammer, want het blijft de leukste manier van fietsen.
De afgelopen 8 maanden er door verschillende blessures achter gekomen dat de combinatie van een 42 jarig oud lichaam, een singlespeed fiets, de zuid-limburgse heuvels en misschien te onregelmatig trainen niet samen gaan.

Ik denk dat vooral dat de onregelmatige trainingen de boosdoener zijn. Dan is singlespeeden toch wat minder vergevingsgezind.

Nu weer 4 weken niet kunnen fietsen als gevolg van een blessure onstaan tijdens een stevige klim op lompe kracht... Dat is het mij toch niet waard. Dus binnenkort wat leuk singlespeed spul in de verkoophoek... (wielsetje en tandwielen)

Gelukkig is is het rijden met een derailleur hier in Limburg ook niet verkeerd...
Een destileerproces, is ook een leerproces
didadunlop
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: do 5 april 2007, 20:58

Afbeelding

Nieuw speeltje. Me happy
Skidding destroys trails!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Goudi schreef: vr 18 januari 2019, 16:34 Mag ik even klagen? ;)

Helaas moeten besluiten het singlespeeden te laten voor wat het is. Jammer, want het blijft de leukste manier van fietsen.
De afgelopen 8 maanden er door verschillende blessures achter gekomen dat de combinatie van een 42 jarig oud lichaam, een singlespeed fiets, de zuid-limburgse heuvels en misschien te onregelmatig trainen niet samen gaan.

Ik denk dat vooral dat de onregelmatige trainingen de boosdoener zijn. Dan is singlespeeden toch wat minder vergevingsgezind.

Nu weer 4 weken niet kunnen fietsen als gevolg van een blessure onstaan tijdens een stevige klim op lompe kracht... Dat is het mij toch niet waard. Dus binnenkort wat leuk singlespeed spul in de verkoophoek... (wielsetje en tandwielen)

Gelukkig is is het rijden met een derailleur hier in Limburg ook niet verkeerd...
Balen. Is het ondertussen al beter met je blessure?

Ik kwam na de verhuizing naar Spanje ongeveer tot dezelfde conclusie. Gelukkig niet vanwege een blessure maar gewoon door gebrek aan training. Om hier singlespeed te rijden moet je enorm fit zijn, of in het dal blijven. Beide niet van toepassing, dus de singlespeed is nu 1x10 boodschappenfiets mbv. wat oud spul uit de schuur.
Afbeelding

Afbeelding


Maar even iets anders, gravelracen is het nieuwe singlespeeden?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Goudi schreef: vr 18 januari 2019, 16:34 Mag ik even klagen? ;)

Helaas moeten besluiten het singlespeeden te laten voor wat het is. Jammer, want het blijft de leukste manier van fietsen.
De afgelopen 8 maanden er door verschillende blessures achter gekomen dat de combinatie van een 42 jarig oud lichaam, een singlespeed fiets, de zuid-limburgse heuvels en misschien te onregelmatig trainen niet samen gaan.
:oops: .......en ik zat met mijn 62jr oude lichaam, net te bedenken mijn oude KM maar weer eens singlespeed op te bouwen ..........maar wel voor "Dorst eo" , daar kom je als 100-jarige nog wel boven :winkie:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Zelf op een fiets met derailleur rij ik Dorst singlespeed ;-) Uhr op de 32x16 Krampus ben ik uiteindelijk mee gestopt omdat mijn knieën wel erg begonnen te kraken.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Gelijk maar de schuur in gedoken, het was toch k.....weer hier :-{

En daar is ie weer ......mijn ooit paars gespoten oude grijze KM frameset hing al ff doelloos aan de wand.....en de singlespeed spullen lagen ergens in de rommeldoos....dus klusje van niks.
Nu dus weer compleet met oud Shimano 5arm jis crankset, Surly stainless steel 34t blad voor en 17 en 19t achter, Avid bb7 (what else op een ss :wink: ) Sixpack stuur en zadelpen, stokoud Ritchey zadel, 29x2.4 Xking achter op 19mm velg en 29x3.0 Knard voor op 40mm velg (ik kan het niet laten, zo'n fatfront)
Misschien einde middag als het droog wordt nog ff een rondje ......kijken of het nog lukt :-D

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Goed bezig!
(en vergeet die kromme sturen maar ;) )
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 11 maart 2019, 10:41 Goed bezig!
(en vergeet die kromme sturen maar ;) )
Met zo'n krom stuur kun je ook goed ss rijden, begreep ik :lol:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Iedere fiets kan je singlespeed rijden ;) sommige beter dan anderen. Ik heb mn kromme stuur indertijd afgezaagd in de bocht en ondersteboven gemonteerd. Verrassend comfortabel.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Zijn er nog singlespeeders die over twee weken meerijden met Where The Streets Have No Name? Ik heb het vorig jaar geared gedaan en ben eigenlijk van plan om het dit jaar op de 1x1 te doen.
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Ik twijfel nog. Wordt wel leuk denk ik op de SS. Is overigens wel een SS-MTB
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Net een klein rondje (Vrachelen) gedaan op mijn ss KM.
Ik kan het nog :-D .....en was bijna vergeten hoe leuk het eigenlijk is !!!
" Most fun on 2 wheels you can get " op deze route Dorst eo :-D

Ga ik zeker weer vaker doen.

Afbeelding
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Ha mede singlespeeders. De aandrijving van mijn SingleBe One Only is aan vervanging toe. Rij tot nu eigenlijk altijd met stalen Surly blad voor en achter en een goedkope KMC ketting (32X17). Eigenlijk geen klagen over maar wellicht zijn er andere betere opties of goedkopere die even goed zijn. Eisen gaan eigenlijk niet verder dan moet lang mee gaan :winkie:

Dank voor het meedenken :-q
Plaats reactie