NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Lars TB schreef: ma 4 maart 2019, 13:00 Ze zijn ook goed om te leren sturen!

HV is 1 van de weinige routes waar ik snelle jongens erg lang kan blijven volgen/voor kan blijven :winkie:
+1 kunnen wij ons ook eens KOM voelen :winkie:
ice246
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 21 juli 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Santa Cruz Chameleon custom

Net weer even een rondje gedaan en het ligt er echt super bij! Had een stuk meer plassen verwacht na alle regen de afgelopen dagen. Hulde voor de onderhoudsploeg! :-q Ook het nieuwe stuk richting het theehuis ziet er veelbelovend uit. Wat ik mij nog wel afvroeg is of er nog plannen zijn een track te maken langs het voetpad bij de camping. Daar delen we het pad nu nog met wandelaars en ik heb rechts in het bos wel eens een paar groene vlaggen zien staan.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Dat willen we heel graag. Maar er is vooralsnog geen toestemming en die valt voorlopig niet te verwachten. Die vlaggetjes staan er omdat die toestemming ooit heel dichtbij was.
ice246
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 21 juli 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Santa Cruz Chameleon custom

pietervl schreef: za 9 maart 2019, 18:09 Dat willen we heel graag. Maar er is vooralsnog geen toestemming en die valt voorlopig niet te verwachten. Die vlaggetjes staan er omdat die toestemming ooit heel dichtbij was.
Dat is duidelijk, wie weet wat de tijd ons nog brengt..
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Voor wie het nog niet doorhad. Nieuwe stuk naar het theehuis is sinds 13 maart open gegooid. Moet nog wel goed ingereden worden. Sommige stukken goed te doen andere stukken nog wat zacht. Have fun :-q
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Niet allemaal tegelijkertijd, veel te nat nu. En ook niet op van die cyclocrossbandjes, daar kunnen nieuwe tracks slecht tegen
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

pietervl schreef: do 14 maart 2019, 01:06 Niet allemaal tegelijkertijd, veel te nat nu. En ook niet op van die cyclocrossbandjes, daar kunnen nieuwe tracks slecht tegen
Geen zorgen Pieter, mij veel en veel te nat momenteel. Enne met de crosser zal het wel een leuke graveltocht worden. Ben je ook in het bos zonder je spullen en (nieuwe) trail te slopen.
Ben wel nieuwsgierig, maar hou me in............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

pietervl schreef: do 14 maart 2019, 01:06 Niet allemaal tegelijkertijd, veel te nat nu. En ook niet op van die cyclocrossbandjes, daar kunnen nieuwe tracks slecht tegen
Bulltat heeft als hobby dan ook onderhoud HV & LV staan :D
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Tsja iemand moet het doen toch? :lol: op dit moment nog steeds meer mensen die erover heen rijden dan mensen die onderhoud plegen :tong
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Bulltat schreef: do 14 maart 2019, 11:11 Tsja iemand moet het doen toch? :lol: op dit moment nog steeds meer mensen die erover heen rijden dan mensen die onderhoud plegen :tong
Ik vind het wel fijn dat ik door jouw hobby van mijn hobby kan genieten Afbeelding
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Ik ook. :bier: consequentie is dat ik zelf iets minder fiets... Ach komt wel weer.
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

Dit gaat wel even duren voordat dit water allemaal weg is......
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

bonkie schreef: do 14 maart 2019, 12:22 Dit gaat wel even duren voordat dit water allemaal weg is......
Dat zou je denken, echter is de grond nog steeds erg droog. Ik schat zo in dat 1 dag geen regen al genoeg is om weer lekker te kunnen rijden, er zullen wel wat plassen liggen maar ik denk niet dat er veel modder gaat liggen. Het is goed te zien in het bos dat het vorig jaar te droog is geweest, zo'n 20 a 30 cm de grond in kom je al droog zand tegen.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Het jeukt enorm, de weergoden echter jagen ons nog steeds het gravel/ asfalt op.

Uit pure armoede de lagers van mijn voorwiel voorzien van nieuw vet. De cranks verwijderd en geconstateerd dat de BB nog steeds draait als een zonnetje. Nu heb je kans dat ik begin over Turttlewax... :bier:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Zooo herkenbaar. Nieuw tandwiel monteren: check. Lagers opnieuw in het vet: check. Dropper opnieuw monteren: check. Dempers op druk brengen: check. Poetsen is de volgende stap vrees ik. Grrrrr
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie