Flat Pedals

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Het zijn de DMR Vaults geworden, in het zwart met een remplacement kitje erbij. Bedankt voor de commentaren en suggesties.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Waar gekocht? Ik heb ze nog nergens goedkoper gevonden dan via Tredz.co.uk (75 pond)
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Triton cycles. 84,22 EUR, heb zelfs niet op tredz gekeken
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Dennisvdb schreef:Waar gekocht? Ik heb ze nog nergens goedkoper gevonden dan via Tredz.co.uk (75 pond)
Nog linkje voor jou

https://www.tritoncycles.co.uk//compone ... 2503/s6483" onclick="window.open(this.href);return false;
Taucha
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: za 29 november 2014, 19:44

Ff aansluiten bij dit topic, ik heb inmiddels al een tijdje DMR V8. Bevallen super, maar nu is er recent een pin ontsnapt en de buitenste pinnen zijn inmiddels verwisseld met die aan de binnenkant omdat ze dwerggroei vertoonden. De pedalen zijn verder nog in goede doen, dus eigenlijk alleen een paar nieuwe pinnen nodig en ik kan weer lekker fietsen.

Heeft iemand enig idee of deze universeel zijn binnen het flatpedal wereldje, of moet ik per se zoeken naar pinnen die geschikt zijn voor DMR V8? Ik kom bij mijn zoektochten eigenlijk alleen pinnen voor de vault tegen. Zou sneu zijn als die net te veel verschillen waardoor niet bruikbaar als ik ze bestel.

En als iemand een interessant linkje naar een niet al te kostbaar setje goede pinnen heeft dan verneem ik dat graag :-q
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Met veel plezier op Superstar Nano X pedals gereden. Goede pasvorm en bombproof. Lange en korte pinnen zitten er standaard bij. Ik vind de korte lang genoeg voor mijn cheapo Declathon Skate schoenen.
Onlangs overgestapt op Superstar Nano X Evo in beadblasted black limited edition pedalen. Waar ik ook heel erg tevreden over ben.
Ik had ze eigenlijk besteld voor een fietsmaatje, maar die vond mijn blauwe Nano's mooier en die waren nog als nieuw.
Dus die ruil was een no-brainer... :winkie:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Ik rij nu een tijdje op Crankbrothers Stamp Large, deze voldoen mij erg veel op dit moment. Wellicht ook nog een keuze?
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Taucha schreef: Ff aansluiten bij dit topic, ik heb inmiddels al een tijdje DMR V8. Bevallen super, maar nu is er recent een pin ontsnapt en de buitenste pinnen zijn inmiddels verwisseld met die aan de binnenkant omdat ze dwerggroei vertoonden. De pedalen zijn verder nog in goede doen, dus eigenlijk alleen een paar nieuwe pinnen nodig en ik kan weer lekker fietsen.

Heeft iemand enig idee of deze universeel zijn binnen het flatpedal wereldje, of moet ik per se zoeken naar pinnen die geschikt zijn voor DMR V8? Ik kom bij mijn zoektochten eigenlijk alleen pinnen voor de vault tegen. Zou sneu zijn als die net te veel verschillen waardoor niet bruikbaar als ik ze bestel.

En als iemand een interessant linkje naar een niet al te kostbaar setje goede pinnen heeft dan verneem ik dat graag :-q
Ik denk dat pinnen wel merkspecifiek zijn, alleen al omdat sommige merken de pinnen vanaf de onderkant erin draaien en bij andere pedalen zitten ze van bovenaf.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Taucha schreef: wo 6 maart 2019, 19:57 maar nu is er recent een pin ontsnapt en de buitenste pinnen zijn inmiddels verwisseld met die aan de binnenkant omdat ze dwerggroei vertoonden
DMR al gemailed?
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Even apart topic openen met deze vraag?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Taucha
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: za 29 november 2014, 19:44

Makkelijk schreef: do 7 maart 2019, 10:38
Taucha schreef: wo 6 maart 2019, 19:57 maar nu is er recent een pin ontsnapt en de buitenste pinnen zijn inmiddels verwisseld met die aan de binnenkant omdat ze dwerggroei vertoonden
DMR al gemailed?
Is een goeie, ga ik doen. Dank voor de tip!
Ad58 schreef: do 7 maart 2019, 11:35 Even apart topic openen met deze vraag?
Van ander forum gewend dat ze daar liever alles bij elkaar gooien in 1 topic. Zal volgende keer ff een ander topic openen.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik ken DMR niet maar mijn ervaring met dit soort fabrikanten is dat je 9 van de 10 keer verrast wordt door de goeie service. Toen m’n oneup as versleten was had ik 3 dagen na een mailtje gratis een refurbished pedaal op de stoep..
Waar woke is, is vuur
Taucha
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: za 29 november 2014, 19:44

Even terugkomend op mijn vraag; zijn flat pedal pinnen universeel?

Ik heb DMR gemaild met de vraag welke ik kan gebruiken in de V8 pedalen. Daar kreeg ik het antwoord dat alleen de voor V8 voorbehouden pinnen bruikbaar zijn en dat de pinnen welke geschikt zijn voor de vault niet passen op de V8.

Nu heb ik eigenwijs toch een setje besteld wat bedoeld is voor vaults…… en zowaar daar zitten kleine pinnen in die dezelfde maat hebben als ik ook in de V8 heb. Maar er zaten dus ook lange pinnen in waar ik op uit was. Deze horen eigenlijk van onderuit naar boven gedraaid te worden, maar fungeren super als lange pinnen op de twee buitenste posities van de V8 waar ze mijn bergschoenen prima vast zetten. (ja bergschoenen ivm erg zwakke enkels....wachtend op de herfst om er wsl weer achter te komen dat hoge flat pedal schoenen nog steeds niet hoog genoeg zijn om onbedoeld omslaan van enkels bij lomp afstappen te voorkomen)

Kortom; binnen DMR is het waarschijnlijk allemaal universeel uitwisselbaar zolang je maar een helder gebruiksdoel voor ogen hebt :winkie:
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

Ok de TS heeft reeds gekozen, toch even my 2 cents. Reed altijd met de Shimano flats en vond de grip prima (five tens aan de voeten) voor een nieuw project de Race Face Chester Composite aangeschaft. Kan nog niks zeggen over duurzaamheid maar de grip is echt waanzinnig veel beter als op de Saint pedalen...
If you wanna ride....
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De Nukeproofs hebben de renovatie niet overleeft. Dus tijd voor iets nieuws. Wat is het verschil tussen DMR Vault en V12? De site van DMR geeft helaas het antwoord niet. Speclist van de V12 is incompleet.
Plaats reactie