Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Vandaag een vrije middag opgenomen om even lekker van het zonnetje te genieten. En dat heb ik gecombineerd met een bezoekje aan deze route. Ik kom hier niet vaak omdat een aantal UHR routes nu eenmaal op fietsafstand liggen. Maar als ik hier dan weer eens rij is het genieten en bedenk ik me dat ik dat toch wat vaker moet doen. Vanaf Terlet warm gereden en vervolgens op naar de zuidlus om die CCW en CW te doen. Ook dat lusje dat hierboven is genoemd gelijk maar even meegepakt.

Het gedeelte in de buurt van het bruggetje is inderdaad erg leuk. Het zou zonde zijn als die wortelafdaling/klim moet sneuvelen. We moeten het niet overdrijven als het gaat om de moeilijkheid maar het is een type passage dat je verder nauwelijks tegenkomt in een vaste route. Als je wil kun je lekker snelheid maken. Ben je er wat minder handig mee is er in principe ook niets aan de hand want je kan het ook heel gecontroleerd doen.

Gelukkig zag ik zo links en rechts om me heen dat er genoeg mogelijkheden zijn om er wat moois van te maken dus hopelijk brengt de nieuwe route ons straks genoeg moois. :-q

Vanmiddag was in ieder geval goed voor 54km fietsplezier in het voorjaarszonnetje. Na afloop nog even 2 uurtjes boulderen bij Rijnboulder omdat ik toch in de buurt was. Dus aan de sportieve verplichtingen is vandaag ruimschoots voldaan. :)
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Zondag de oostkant gepakt. Ik woon in Dieren dus we gaan daar ook altijd de route op.
We kwamen eigenlijk per ongeluk de nieuwe track op. Wordt aangegeven met: probeer het en zeg voort wat je er van vindt!

Top dus! Wat een tof stukje. 6km aan track ongeveer met wat lekker technisch rijden. Toch wel blij met Mn veerweg daar. :)

We zijn ff doorgereden en weer omgedraaid om te kijken of ‘t ook CW terugkwam (of een ander stukje) maar helaas.

De kans dat ik de gehele route vaak ga rijden is vrij klein. Ik zal toch naar de klimmen en de singletracks toerijden.

Erg jammer dat de noordkant niet wordt aangepakt want die is tot de hei en na de hei echt erg saai. Plus de enorme moddertracks in de herfst.

Goed, zaterdag weer :D
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Aron B schreef: do 28 februari 2019, 21:38 Zondag de oostkant gepakt. Ik woon in Dieren dus we gaan daar ook altijd de route op.
We kwamen eigenlijk per ongeluk de nieuwe track op. Wordt aangegeven met: probeer het en zeg voort wat je er van vindt!

Top dus! Wat een tof stukje. 6km aan track ongeveer met wat lekker technisch rijden. Toch wel blij met Mn veerweg daar. :)

We zijn ff doorgereden en weer omgedraaid om te kijken of ‘t ook CW terugkwam (of een ander stukje) maar helaas.

De kans dat ik de gehele route vaak ga rijden is vrij klein. Ik zal toch naar de klimmen en de singletracks toerijden.

Erg jammer dat de noordkant niet wordt aangepakt want die is tot de hei en na de hei echt erg saai. Plus de enorme moddertracks in de herfst.

Goed, zaterdag weer :D
Ieder z’n ding blijkbaar, ik heb het teststuk afgebroken omdat ik het niet serieus testwaardig vond. Had het idee dat er met een schep en een bosmaaier ff langsgeraust was. Vond het echt een gemiste kans om het zo te testen want de route mist idd wel wat goeie singletracks.

Ff wat anders, wat zit er links in een pad een dikke drop in deze route zeg! Heel erg cool!
Klusteam MTB Zuid Veluwe
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Zijn de bordjes op de hele route al opnieuw uitgezet? Of is het soms nog een beetje puzzelen?
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

sama schreef: vr 1 maart 2019, 10:07 Zijn de bordjes op de hele route al opnieuw uitgezet? Of is het soms nog een beetje puzzelen?
Je moet voor t teststuk oost iig de witte bordjes volgen. Terwijl de route zelf met geel wordt aangegeven. Dus wel even opletten.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Aron B schreef: vr 1 maart 2019, 12:50
sama schreef: vr 1 maart 2019, 10:07 Zijn de bordjes op de hele route al opnieuw uitgezet? Of is het soms nog een beetje puzzelen?
Je moet voor t teststuk oost iig de witte bordjes volgen. Terwijl de route zelf met geel wordt aangegeven. Dus wel even opletten.
Oke, dus de oude pijltjes zijn nog niet vernieuwd. Cw ben ik op de zuidelijke helft wel eens verkeerd gereden. Dus vandaar de vraag. Bedankt :-q
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Klopt, dat is de nog de oude situatie. Afgelopen woensdag stond ik in het begin een keer vol verbazing te kijken naar witte pijlen die rechtdoor én linksaf gingen in combinatie met een gele pijl rechtsaf. Toen ik eenmaal weer helder had dat geel de route is ging het beter.
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Bij deze wil ik mijn teleurstelling even uiten betreft de nieuwe single tracks.
De single tracks hebben verdacht veel weg van de tracks op de wel bekende routes:
UHR, Nijverdal , Zeist enz.
Wanneer je een terrein als de posbank tot je beschikking hebt zijn mooie lange(re) afdalingen en klimmen juist wat je wil als je het mij vraagt.
Nu is het hoofdzakelijk draaien keren en hobbelen (mogelijk worden de hobbels nog minder) maar op pumptracks zit ik niet te wachten.

Korte samenvatting tot op heden nog geen vooruitgang.

Zonde van de investering in de vorm van geld tijd en inzet.

Wilde toch even mijn klaagzang kwijt. Mogelijk komen er nog betere aanpassingen.
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

remco1b schreef: wo 6 maart 2019, 16:12 Bij deze wil ik mijn teleurstelling even uiten betreft de nieuwe single tracks.
De single tracks hebben verdacht veel weg van de tracks op de wel bekende routes:
UHR, Nijverdal , Zeist enz.
Wanneer je een terrein als de posbank tot je beschikking hebt zijn mooie lange(re) afdalingen en klimmen juist wat je wil als je het mij vraagt.
Nu is het hoofdzakelijk draaien keren en hobbelen (mogelijk worden de hobbels nog minder) maar op pumptracks zit ik niet te wachten.

Korte samenvatting tot op heden nog geen vooruitgang.

Zonde van de investering in de vorm van geld tijd en inzet.

Wilde toch even mijn klaagzang kwijt. Mogelijk komen er nog betere aanpassingen.
Leg je er bij neer. Tenzij je honderden euro's wil betalen voor een vignet of zelf ieder weekend een paar uur wilt scheppen, zijn routes als de bestaande paden geen optie: teveel onderhoud. Daarom wordt er wat aangepakt.


En heel veel anders dan de onderling behoorlijk afwisselende routes van de UHR (zo ook Nijverdal, Rijssen, Horst, Dorst, etc.) valt er niet aan te leggen. We leven in Nederland... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Leg je er bij neer. Tenzij je honderden euro's wil betalen voor een vignet of zelf ieder weekend een paar uur wilt scheppen, zijn routes als de bestaande paden geen optie: teveel onderhoud. Daarom wordt er wat aangepakt.


En heel veel anders dan de onderling behoorlijk afwisselende routes van de UHR (zo ook Nijverdal, Rijssen, Horst, Dorst, etc.) valt er niet aan te leggen. We leven in Nederland... .
Dat ben ik niet met je eens Lars,

De route die er nu is geeft, al een stuk mooier beeld dan de tracks die nu aangelegd worden.
Natuurmonumenten geeft mogelijk heel veel beperkingen met waar je (we) wel en niet mogen bouwen.
Maar dat betekent niet dat je daar niet over kan/mag klagen.

NM doet eerst allerlei zogenaamde onderzoeken, die ik na eer en geweten invul en vervolgens doen dan gewoon wat ze zelf al lang bedacht hadden. Althans dat gevoel heb ik er bij.

Ik ben redelijk bekend op en rond je posbank er zijn zeer veel paden waar nagenoeg geen wandelaar komt en mtb prima te doen is.

Onderhoud van deze paden vraag ik niet om!

Als ik zelf af en toe een keer het bos in moet met een zaag om een boompje weg te halen vind ik dat een minder groot probleem dan mij op te zadelen met single tracks die niet veel zegent zijn. Kunnen we in het weekend mooi file rijden.

Slechts mijn gedachte hierover.

Niet persoonlijk bedoeld overigens.
Laatst gewijzigd door remco1b op wo 6 maart 2019, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Met de bestaande route, en dan met name de zuidlus, is anders helemaal niets mis: Geen onderhoud, lange snelle afdalingen, steile klimmen, wortels, stenen, en geulen.
Geen Track & Trails singletracks dus. Godzijdank, daarvan liggen er inmiddels al meer dan zat in ‘t land. (Ook tot mijn genoegen hoor)
Laat die éne unieke route (en Nijmegen) nou voor wat ie is. Maar ik heb dit al voorspeld hoor. Dat wordt dus lekker illegaal rijden voor velen. Is dat dan de bedoeling, NM?
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Voor zover ik begrepen heb blijft een groot deel van de oude route intact en worden er lussen aan toegevoegd. Op een stuk in het zuiden na is het dus niet 'of' maar 'en'.

Daaraan toegevoegd: De lussen worden niet door Track&trails bedacht en aangelegd, maar door een andere partij die ieder lusje anders wil maken. Waarom er dan van uitgaan dat de routes worden als de overigens geweldige routes op de UHR en Nijverdal?

Dan ook nog: het merendeel van de fietsers, mijzelf inbegrepen, is helemaal niet zo blij meer met de oude route. Er zitten zeker leuke stukken in, maar ze zijn dun gezaaid. Het is merendeels heel dom fietsen, vooral in het westen.

De ervaring leert dat er altijd heel veel argwaan is bij de aanleg van tracks en dat die als de track een beetje ingereden is als sneeuw voor de zon smelt.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

West, Noord, en Oost is inderdaad overwegend domweg fietsen. Daarom rijden velen hier al niet meer. Alleen de boswielrenners nog. Prima.
Pak nou vooral dié saaie stukken eens aan, en laat de on-Nederlandse zuidlus intact, waar ‘t (cw en ccw) altijd krankzinnig druk is. Hoe zou dat toch komen?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Oude route (lang leve "vroeger was alles beter") had nogal last van kapot gereden stukken en modderbaden gedurende een groot deel van het jaar.
Misschien wordt dat vergeten door afgelopen jaar met minimum aan neerslag, maar als je terug kijkt in dit topic is er in het verleden ook geklaagd over de oude (vroeger alles beter) route.
Trails die de vergelijking met de beroemde marmottenbak goed aankonden. Olifanten paden op aantal gedeeltes.

Tja, al die problemen waren er een kleine 30 jaar terug niet, toen was een MTB uniek en mocht alles zonder routes.

Vroeger was............... (oeps, doe ik het ook)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Klopt Fred. Veel modder op Oost, en een klein stuk Noord. Daarom juist die stukken aanpakken.
Ik rij meestal alleen de zuidlus heen en weer, daar al jaren zga geen modder. Afblijven dus!
Plaats reactie