NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Heerlijke middag om met een stel techniek te oefen. Nauwelijks andere gebruikers dus weinig hinder veroorzaakt :wink:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1884699/

Helaas aan t verbouwen thuis en niet fiesten maar het weer is al dagen echt top... Hopen dat ik snel klaar ben kan ik ook weer t bos in..

Zo te zien was t vandaag wel aardig druk en vooral rond de kuil..
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Rein spreekt weer wijze woorden zie ik in dat stukje:
Volgens Staatsbosbeheer zijn op de Kuil van Drakensteyn weinig problemen, al komt ergernis tussen recreanten onderling ook hier wel voor. ''Geniet van de omgeving en het buitenzijn en vooral: gun het elkaar'', luidt het devies van boswachter Rein Zwaan. ''Laat mensen in hun waarde, groet elkaar en wees tolerant naar elkaar.''
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Rein sprak nog veel meer wijze woorden maar het uiteindelijke item is logischerwijs vrij kort. Ben tevreden met de toon van het stuk, ze hadden op wat sensatienieuws gehoopt over ergernissen etc, maar daarvoor ben je bij Rein (en mij) niet aan het goede adres. Maandagochtend wordt het radio-item uitgezonden.
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
skjalling
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 23 januari 2013, 15:51
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf sl 8.0

Vanmiddag beide routes gefietst, lag er top bij 👏 hulde voor het onderhoudsteam.
Ik vermaak thuis op de routes Hellendoorn en Rijssen ook altijd. Maar hier fietsen is toch een stuk mooier. (Vorige week Leersum en Hoge Ginkel gefietst, ook al top).

De omleiding is ook zeer duidelijk aangegeven. Niets anders dan kudo's
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ieder zijn ding natuurlijk.
Hulde aan de route bouwers en het onderhoudsteam, maar ieder zijn wensen.
Mij kunnen de routes helaas niet bekoren.
Vorig jaar 1x geweest en nu weer een keer een paar rondjes op HV en LV gereden, maar dit is voor mij de laatste keer geweest.

Vooral HV vind ik eindeloos draaien en keren en kunstmatig opzoeken van ieder heuveltje met wat hairpins heen en terug.
Ook hier zullen vast liefhebbers voor zijn.
Ook het handgemaakte lusje (na vorig jaar een keer gereden te hebben) vond ik nu niet zo spannend meer.

LV is iets afwisselender en heeft mijns inziens wat meer flow ondanks de aaneenschakeling van bochten, hobbels en wortels.
Ik denk dat het maximale wel uit dit gebied is gehaald en dat is prima.
Ik zou persoonlijk ook niets beters kunnen bedenken.

Maar ieder zijn wensen uiteraard en mooi om te zien dat er zoveel mensen lol aan deze routes beleven.
De Kuil stond vanmiddag weer helemaal vol iig :-q
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Gek eigenlijk, eerste keer dat ik LV 2.0 reed schreef ik: Zal niet direct favoriete rondje worden. Maar zag het als een "moetje" voor het geval ik de UHR9 wilde rijden.
Maar moet toegeven dat ik het rondje eigenlijk steeds leuker begin te vinden met als hoogtepunt een ritje begin januari toen ik er amper genoeg van kon krijgen. :lol:
HV had in begin helemaal "niks" mee, maar was toen amper ingereden. Afgelopen winter al lekker in mijn vel op die ronde. Afgelopen vrijdagrit maar buiten beschouwing laten.
Denk (weet eigenlijk wel zeker) dat het maximale uit de omgeving is gehaald en ligt op 5,5 km (illegale fietspad) fietsen van huis en daarom pak ik het rondje vaker dan verwacht. Overigens niet deze morgen.....
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Rayb81 schreef: zo 3 maart 2019, 02:41 Ieder zijn ding natuurlijk.
........
Zo is het! :-q

Als ik moet kiezen zou ik de routes overigens eerder andersom waarderen. Voor mijn gevoel moet ik op een paar secties van LV wat harder werken om snelheid te behouden en is er op HV meer sprake van flow.

Overigens. De oplettende fietser heeft het misschien al gezien maar er komt op HV een stukje nieuwe trail aan. Daar waar nu een omleiding is geplaatst over een wandelpad zijn we bezig om een nieuwe stuk trail aan te leggen. Straks zijn wandelaars en fietsers daar dus weer gescheiden.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Bottecchia schreef: zo 3 maart 2019, 13:48
Rayb81 schreef: zo 3 maart 2019, 02:41 Ieder zijn ding natuurlijk.
Zo is het! :-q
En zo is het: zoveel mensen, zoveel zinnen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik moet wel zeggen dat de routes erg goed zijn voor het intervallen.
Als je dit vaker doet (als je bijv. om de hoek woont) denk ik wel dat je een zeer sterke conditie krijgt voor wat betreft korte kracht explosies.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Voor een goede intervaltraining zijn de klimmetjes te kort. Dan lenen Leersum en Amerongen zich daar meer voor.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ze zijn ook goed om te leren sturen!

HV is 1 van de weinige routes waar ik snelle jongens erg lang kan blijven volgen/voor kan blijven :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Op LV eindelijk een drop genomen die ik voorheen nooit durfde. Deze zat er met de LV 1.0 route ook al in, en ik was er destijds bijna af gestuiterd met mijn 26 inch MTB. Daarna altijd (jarenlang) met een boog omheen gereden. Het betreft het stukje waar je een paardenpad kruist, om hoog rijdt, en kort erna de keuze hebt om de drop(s) te nemen, of via een ander pad onderlangs stuurt. Op LV 1.0 was het aangegeven met een bordje rood/groen.

Maar wat blijkt nu? De drop stelde (inmiddels met een 29 inch fully) echt helemaal niks voor. Dat ik daar al die jaren omheen ben gereden.....Zo zie je maar weer.
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Blastfromthepast schreef: ma 4 maart 2019, 13:31 Op LV eindelijk een drop genomen die ik voorheen nooit durfde. Deze zat er met de LV 1.0 route ook al in, en ik was er destijds bijna af gestuiterd met mijn 26 inch MTB. Daarna altijd (jarenlang) met een boog omheen gereden. Het betreft het stukje waar je een paardenpad kruist, om hoog rijdt, en kort erna de keuze hebt om de drop(s) te nemen, of via een ander pad onderlangs stuurt. Op LV 1.0 was het aangegeven met een bordje rood/groen.

Maar wat blijkt nu? De drop stelde (inmiddels met een 29 inch fully) echt helemaal niks voor. Dat ik daar al die jaren omheen ben gereden.....Zo zie je maar weer.
Grappig dat ik afgelopen vrijdag dezelfde ervaring had :) Alleen wel met een hardtail plus bike. Dat de drop daar niet veel voorstelde wist ik wel, maar je moet je toch even in de juiste mentale toestand bevinden en daar schort het dan vaak aan (ik merk ook dat ik aardig wat voorzichtiger ben geworden nu ik midden veertig ben....)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Erik1974 schreef: ma 4 maart 2019, 14:09
Blastfromthepast schreef: ma 4 maart 2019, 13:31 Op LV eindelijk een drop genomen die ik voorheen nooit durfde. Deze zat er met de LV 1.0 route ook al in, en ik was er destijds bijna af gestuiterd met mijn 26 inch MTB. Daarna altijd (jarenlang) met een boog omheen gereden. Het betreft het stukje waar je een paardenpad kruist, om hoog rijdt, en kort erna de keuze hebt om de drop(s) te nemen, of via een ander pad onderlangs stuurt. Op LV 1.0 was het aangegeven met een bordje rood/groen.

Maar wat blijkt nu? De drop stelde (inmiddels met een 29 inch fully) echt helemaal niks voor. Dat ik daar al die jaren omheen ben gereden.....Zo zie je maar weer.
Grappig dat ik afgelopen vrijdag dezelfde ervaring had :) Alleen wel met een hardtail plus bike. Dat de drop daar niet veel voorstelde wist ik wel, maar je moet je toch even in de juiste mentale toestand bevinden en daar schort het dan vaak aan (ik merk ook dat ik aardig wat voorzichtiger ben geworden nu ik midden veertig ben....)
Gasten! Die droppies neemt mijn (toen nog 5-jarige) mini-me ook zonder vrees (bewijsfilmpie staat een paar blz terug in dit topic). Probeer het eens met 20" wieltjes zou ik zeggen.

EDIT: filmpje is niet meer zichtbaar op dit forum zie ik nu. Het ging om deze drops toch? https://www.youtube.com/watch?v=E8KHZKXEMSw Dit is in ieder geval het enige punt op LV dat volgens mij aan je beschrijving voldoet.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie