Road "Plus" op Gravel; zin of onzin ?

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Makkelijk schreef: ma 4 maart 2019, 09:53
suravida schreef: za 2 maart 2019, 11:19 G-one. Zonder twijfel.
Ik ben dan weer heel tevreden over de Maxxis Rambler. Zeer soortgelijk bandje maar net iets van zijnop er bij.
https://www.maxxis.com/catalog/tire-512-139-rambler
Ziet er ook uit als een fijn bandje! Hier zou mijn voorkeur meer naar gaan vanwege de zij-nop inderdaad. WTB Riddler en Resolute vind ik ook interessante banden voor de gravelbike.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Die Rambler is er alleen in 27,5"?
Maar hij ziet er ook wat te grof uit voor mijn doel, ik rijd toch 90% verhard.

Het is dat de Conti Contact Speeds die ik had eigenlijk nèt te hoog zijn voor mijn frame en ik dus een maatje smaller moest, anders had ik waarschijnlijk die Schwalbe G-Ones niet eens gekocht...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ook in 700x38 en 700x40. (even dat deel 'open vouwen')
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik zag dat Goodyear intussen ook gravelbanden heeft uitgebracht. de 40mm Connector is meer richting offroad, de 35mm County meer road gericht. Nogal goede reviews van de connector.

https://www.gravelcyclist.com/bicycle-t ... tter-2018/

Het blijft lastig kiezen. Ik vind mijn huidige Conti AT ride 40mm ( Xking profiel) eigenlijk best redelijk rollen over de weg en de Speedride 40mm ( file profiel) doet het droog heel aardig in het bos. Het is voor mij de vraag of iets tubeless daar veel aan toe zal voegen?

NB de G-one bite is er trouwens ook in 27.5 x 50 "roadplus" zag ik :winkie:
Wielsetje 28inch G-one allround 40 en 27.5 inch G-one bite 50 is natuurlijk ook niet gek.......maar een echte allroundband is wel een stuk praktischer in gebruik.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ook jammer dat de interessante banden allemaal redelijk aan de prijs zijn. Nodigt minder uit tot even proberen...
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

MonkeyRider schreef: ma 4 maart 2019, 12:14

Het blijft lastig kiezen. Ik vind mijn huidige Conti AT ride 40mm ( Xking profiel) eigenlijk best redelijk rollen over de weg en de Speedride 40mm ( file profiel) doet het droog heel aardig in het bos. Het is voor mij de vraag of iets tubeless daar veel aan toe zal voegen?
Dit blijven inderdaad hele fijne bandjes en ook nog eens heel erg betaalbaar.

Die Goodyear profielen zien er goed uit ook!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

kermit schreef: ma 4 maart 2019, 11:07 Die Rambler is er alleen in 27,5"?
Maar hij ziet er ook wat te grof uit voor mijn doel, ik rijd toch 90% verhard.
Slechte site... ik rij 28x38c. Ik vind de rambler eigenlijk nog best wel licht qua inzet. Het is misschien iets meer nop dan g-one maar het blijft een echte gravelband. Het is geen WTB Nano zeg maar en ook de Riddlers die ik had waren heftiger (maar pasten niet). Eigenlijk zou ik zelf het liefst m'n rambler voor vervangen voor een Ravager, met iets meer grip.

Mijn road-wielen hebben g-one speed 28mm, ook een goeie band en nog best geschikt voor lichte gravel.
Waar woke is, is vuur
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

MonkeyRider schreef: ma 4 maart 2019, 12:14 Het blijft lastig kiezen. Ik vind mijn huidige Conti AT ride 40mm ( Xking profiel) eigenlijk best redelijk rollen over de weg
Hoe breed vallen die? (en op wat voor velg?)
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

klaast schreef: ma 4 maart 2019, 15:10
MonkeyRider schreef: ma 4 maart 2019, 12:14 Het blijft lastig kiezen. Ik vind mijn huidige Conti AT ride 40mm ( Xking profiel) eigenlijk best redelijk rollen over de weg
Hoe breed vallen die? (en op wat voor velg?)
Op mijn standaard Kona Rove velg (WTB Freedom Cruz Disc) 37/38 mm.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

floris500 schreef: ma 4 maart 2019, 15:50
klaast schreef: ma 4 maart 2019, 15:10

Hoe breed vallen die? (en op wat voor velg?)
Op mijn standaard Kona Rove velg (WTB Freedom Cruz Disc) 37/38 mm.
En dat is de 42-622? Valt smal dan. Maar dat past in ieder geval in mijn frame :-q
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

klaast schreef: ma 4 maart 2019, 15:10
MonkeyRider schreef: ma 4 maart 2019, 12:14 Het blijft lastig kiezen. Ik vind mijn huidige Conti AT ride 40mm ( Xking profiel) eigenlijk best redelijk rollen over de weg
Hoe breed vallen die? (en op wat voor velg?)
Op 22-23mm inw velg zijn ze net 40mm breed. Vallen inderdaad smaller als 42. De Conti CX speed 35 zou je ook kunnen overwegen, die is echt 35mm en zelfs 36mm op mijn 23mm velg. Zelfde profiel als Speedride en nog wat soepeler en lichter.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

MonkeyRider schreef: ma 4 maart 2019, 19:20
klaast schreef: ma 4 maart 2019, 15:10

Hoe breed vallen die? (en op wat voor velg?)
Op 22-23mm inw velg zijn ze net 40mm breed. Vallen inderdaad smaller als 42. De Conti CX speed 35 zou je ook kunnen overwegen, die is echt 35mm en zelfs 36mm op mijn 23mm velg. Zelfde profiel als Speedride en nog wat soepeler en lichter.
Thx. CX speed vind ik wel erg weinig profiel hebben. Heb met iemand met die bandjes wel eens een rondje gedaan. Was blij met het profiel van de G-ones. Maar goed, dat was ook de MTB-route Apeldoorn...

En ik zoek echt iets van 40mm. Heb nu 35mm + spatborden. Voor de zomer wil ik de ruimte in het frame maximaal benutten. :wink:
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Was mtb route A'doorn goed te doen op g -one 40 ?
NB: dat is typisch het soort routes dat ik zou willen gaan doen met mn Pickenflick.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik heb die alleen nog maar met 35mm G-one gereden (keer of 3). Dat kan ook. Route kent weinig hobbel- of wortelpaden. Alleen rond Radio Kootwijk hele rulle stukken als het wat droger is. Maar dan helpt het verschil tussen 35 en 40mm je ook niet. Voor de rest van de route zal 40mm vooral wat extra comfort geven.

Ik betwijfel wel of die G-ones geschikter zijn dan de Conti AT Rides. Er zit niet echt veel asfalt in waar je iets kunt winnen met minder profiel.
Jopain
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 1 januari 2018, 02:39
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout & Commencal Meta AM
Contacteer:

Interessante discussie :bier: .

Ik heb (1 van) de gravelbike van Monkeyrider overgenomen en wil deze gaan inzetten als commuter, maar daarnaast na werktijd ook voor mountainbike trainingen met collega's.

Een wat bredere band spreekt me wel aan voor extra comfort in het bos, maar ik ben ook bang dat dit ten kosten gaat van snelheids gevoel op de weg.
Fietsen is gezond dus eet meer fiets!
Plaats reactie