Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Loknor schreef: za 2 maart 2019, 19:15 Trouwens, dat "lachertje" heeft vandaag ook eens gewonnen. :bier:
Goed lezen, heb Stybar nooit een "lachertje" genoemd, ik noemde het vergelijk met VdP een lachtertje

Verder, deze winst is 'm meer dan gegund :-q Uiterst sympathieke renner en ooit top veldrijder. Rijdt al jaren bij de beste voorjaarsploeg dus dit werd wel tijd (zat vaak "gevangen" doordat een andere ploeggenoot eerder weg was).Toch schat ik VdP echt nog een (paar) klasse hoger in.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Loknor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 19:56

Snap ik Yo-eddy, maar het feit dat je een van de beste profs in de wereld in vergelijking met iemand die nog nooit een WT wedstrijd heeft gestart een lachertje noemde was natuurlijk een mispeer van heb ik jou daar. En dat is Stybar, laat staan Sagan, een 29 jarige met evenveel wegtitels als Eddy Merckx (!). Dus dat Stybar mijn punt hier benadrukt is grappig... en absoluut geen verassing gezien zijn eerdere erelijst.

Ik onderschat MvdP niet, maar het is gewoon nog een groot vraagteken in hoeverre hij bij de profs gaat doorbreken. Dat hij talent heeft is duidelijk, maar dit is een heel andere vijver waar hij in gaat vissen en hij komt tegen een generatie te rijden waar een 29 jarige superster de dienst uitmaakt. .

We gaan het allemaal meemaken, want dat hij voor de weg gaat kiezen is (imho helaas) duidelijk na die eerdere uitspraak.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Loknor schreef: za 2 maart 2019, 22:16 Snap ik Yo-eddy, maar het feit dat je een van de beste profs in de wereld in vergelijking met iemand die nog nooit een WT wedstrijd heeft gestart een lachertje noemde was natuurlijk een mispeer van heb ik jou daar. En dat is Stybar, laat staan Sagan, een 29 jarige met evenveel wegtitels als Eddy Merckx (!). Dus dat Stybar mijn punt hier benadrukt is grappig... en absoluut geen verassing gezien zijn eerdere erelijst.

Ik onderschat MvdP niet, maar het is gewoon nog een groot vraagteken in hoeverre hij bij de profs gaat doorbreken. Dat hij talent heeft is duidelijk, maar dit is een heel andere vijver waar hij in gaat vissen en hij komt tegen een generatie te rijden waar een 29 jarige superster de dienst uitmaakt. .

We gaan het allemaal meemaken, want dat hij voor de weg gaat kiezen is (imho helaas) duidelijk na die eerdere uitspraak.
Ik trek een vergelijk uit het veld waar Stybar in 8 seizoenen 50 overwinningen behaalde en Van der Poel 109 in slechts 5 jaar (sterker nog VdP reed de afgelopen 2 jaar meer overwinningen bij elkaar dan Stybar in zijn hele veldrij carrière, 64-50). Dat zijn serieuze cijfers.

Ook zijn erelijst op de weg is niet bijzonder indrukwekkend (eigenlijk zelfs minder dan ik van hem had verwacht).

- Winst in Strade Bianchi
- Winst Omloop (vandaag)
- 1 etappe in de tour
- 1 etappe in de Vuelta
- diverse etappes in kleinere rondes (Polen, Binck bank, Tireno)

Ik begrijp dat jij graag achteraf wilt vergelijken wat de cijfers op de weg zullen zijn maar ik waag mij graag aan de voorspelling dat het palmares van Mathieu dat van Stybar ruim gaat overstijgen. We gaan het zien, het wordt in ieder geval genieten :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

...hopelijk loopt het met een sisser af....... het grootste voordeel van MTB en Cross is toch dat je daarbij 99/100 keer alleen door je eigen schuld valt. :
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Zijn team meld op Instagram dat er niks gebroken is en dat hij gewoon zijn programma gaat afwerken. Overmorgen zou hij alweer starten in de Bredene Koksijde classic maar ik neem aan dat hij die nog even overslaat :roll:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

https://www.youtube.com/watch?v=IDKCBn-yGYM

Wat een valpartijen, niet normaal :-?
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Speedfreak98 schreef: wo 20 maart 2019, 21:15 Zijn team meld op Instagram dat er niks gebroken is en dat hij gewoon zijn programma gaat afwerken. Overmorgen zou hij alweer starten in de Bredene Koksijde classic maar ik neem aan dat hij die nog even overslaat :roll:
Hij slaat zo te zien niks over. Op facebook zit hij alweer op de bank zijn schoenen aan te doen voor de verkenning van de ronde van vlaanderen.
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

KarinMTB schreef: do 21 maart 2019, 11:45
Speedfreak98 schreef: wo 20 maart 2019, 21:15 Zijn team meld op Instagram dat er niks gebroken is en dat hij gewoon zijn programma gaat afwerken. Overmorgen zou hij alweer starten in de Bredene Koksijde classic maar ik neem aan dat hij die nog even overslaat :roll:
Hij slaat zo te zien niks over. Op facebook zit hij alweer op de bank zijn schoenen aan te doen voor de verkenning van de ronde van vlaanderen.
Er staat zelfs al een filmpje op dat 'ie al weer over kasseien fietst vandaag.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Hmmm, zelfs vallen kan hij blijkbaar beter dan de meeste anderen :winkie: ..... zij voorjaar krijgt nog vervolg :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

yo-eddy schreef: vr 22 maart 2019, 13:27 Hmmm, zelfs vallen kan hij blijkbaar beter dan de meeste anderen :winkie: ..... zij voorjaar krijgt nog vervolg :-q
Whahahah het is echt een uitzonderlijk geval he hahahah :-q
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Dat is hij zeker! Dat blijkt vandaag toch weer.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10373
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

En alweer gewonnen.... Solo het peleton ff voorblijven...
Van Aard was gisteren trouwens ook erg goed in Milaan San Remo... (en daar reed de hele wereldtop).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie