Zomer handschoenen

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
TitaTovenaar
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 30 januari 2019, 17:00
Mijn mountainbike: Limburg BE

Nu mijn zoon meer op de MTB zit en ook wekelijks wedstrijd gaat rijden, zoek ik nieuwe handschoentjes
Decathlon heeft niet echt zijn/mijn ding.

Best lange vingers (ook voor lente/zomer) Dus geen dikke (die heeft hij al)

Kinderhandschoenen zijn precies ook moeilijk te vinden.

https://www.bikester.nl/endura-hummvee- ... 20604.html

https://www.endurasport.com/product/hummvee-lite-glove/
dit is geen kinder model, maar wel XS maat. Bij de sizing staat 7cm, dit is gewoon de handpalm veronderstel ik? of omtrek?


Nog andere voorstellen?
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Kijk anders eens hier, het is makkelijker een motorcross outfit te vinden voor kinderen dan een MTB outfit. De handschoenen zijn prima te gebruiken op de MTB.

https://www.24mx.nl/motocross-outfit/ki ... en#?pl&t=1
Joris85
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 29 maart 2012, 21:27

Gebruik zelf van 100% model Airmatic.
Bevallen goed. Vrij goede pasvorm voor slanke handen. Normaal altijd last van te strakke of juist lubberende handschoenen.
Gebruikersavatar
TitaTovenaar
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 30 januari 2019, 17:00
Mijn mountainbike: Limburg BE

Net gezien dat de voorzitter van zijn club deze verkoopt.
In de week eens langs gaan daar, dan kan jij ze ook passen
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Al jaren Troy Lee Design lange vinger handschoen gebruiker.
Afbeelding


Maak tussen door nog wel eens een uitstap maar kom altijd weer terug bij TLD (alhoewel de Giro DND’s nu ook goed bevallen, tikkeltje warm voorin de zomer).

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Inmiddels ben ik over op de grib grabs super gel uitvoering. Nu 3/4 jaar in gebruik zowel op de MTB als racefiets en geen sprake van loskomende naden. Ik vind het superfijne handschoentjes.
Ik vermoed dat die loszittende naden komen omdat gebruikers in het begin te ruw aan de lusjes trekken om ze uit te trekken. De eerste paar keer gaan ze heel moeilijk uit namelijk. Dan moet je ze nog voorzichtig uittrekken. Na een paar keer gaan ze veel makkelijker uit en dan kun je de lusjes gebruiken.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Ad58 schreef: wo 6 maart 2019, 17:06 Inmiddels ben ik over op de grib grabs super gel uitvoering. Nu 3/4 jaar in gebruik zowel op de MTB als racefiets en geen sprake van loskomende naden. Ik vind het superfijne handschoentjes.
Ik vermoed dat die loszittende naden komen omdat gebruikers in het begin te ruw aan de lusjes trekken om ze uit te trekken. De eerste paar keer gaan ze heel moeilijk uit namelijk. Dan moet je ze nog voorzichtig uittrekken. Na een paar keer gaan ze veel makkelijker uit en dan kun je de lusjes gebruiken.
+1
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

2 paar gripgrabs MET losse naden in de kast.
De naden zijn te dun, te weinig overlap, dus het is een kwestie van geduld.
Wat ook niet helpt is dat de i gang(hoe noem je dat, waar je je hand in steekt?) van de XXL net groot genoeg is voor een kinderhandje..
Terugsturen is veen optie vanuit Spanje naar NL, de post hier vraagt astronomische bedragen voor een pakket naar NL.
Nu hele fijne werkhandschoenen gevonden bij een lokale bouwmaterialenhandel.
Super grip en voldoen aan een na hoogste isonorm voor scheuren en snijden. En fluor geel/zwart, valt lekker op.
Prijs was een belachelijke €2,48.
Dus mijn gripgrap handschoenen blijven in de kast.
Misschien dat ik ze nog eens plak met vloeibaar neopreen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
shred_the_gnar
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 7 maart 2019, 20:40

je zou ook kunnen denken aan Handup gloves lekker dun met extra grip op de middelvinger,wijsvinger en duim en zweet stof op een stuk van de achter kant om ff het zweet van je voorhoofd af te halen
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16705
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Volgens mij moet je gewoon gaan passen. Ik heb al heel wat handschoenen gehad, en passen betekent niet altijd ook optimaal prettig zitten. Dat voel je pas als je handschoenen aan hebt en kun je niet uit een maattabel halen. Net als met schoenen, een helm etc...

De favoriete handschoenen uit mijn (fiets)kledingkast: paar dunne Specialized zomerhandschoenen (met lange vingers), en in de winter een paar Chiba's.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Joris85 schreef: wo 6 maart 2019, 07:14 Gebruik zelf van 100% model Airmatic.
Bevallen goed. Vrij goede pasvorm voor slanke handen. Normaal altijd last van te strakke of juist lubberende handschoenen.
Idd goede ervaring met 100%, ik heb de ridecamp.
Plaats reactie