Weer een frame stuk, nu maar staal?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

..... Duidelijk....

Iets te enthousiast, niet verder gekeken als mijn neus lang is...

Gelukkig tot nu toe geen corrosie op mijn frame en wel levenslang garantie, alleen was het frame €999 dus zou ik mij volgens Lars zorgen moeten maken...
Just do Ti, or did i die?
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Nu eerst maar eens afwachten of dat frame er überhaupt gaat komen. Gisterenavond besteld toen er nog 9 'op voorraad' waren, krijg meteen een out-of-stock-mailtje. Er staan er op de site vreemd genoeg nog wel 8 beschikbaar....
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De Titus fireline evo heeft achter weinig ruimte voor een brede achterband. Een brede 2.25 past, een smalle 2.35 ook. Meer niet.
Verder is het van onone/planetx en die hollen achteruit qua service en garantie.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Om te rijden is het een fijn frame, heb zelf de Parkwood, das de alu versie vd Fireline(niet meer leverbaar).
Kostte indertijd peanuts, dus geprobeerd en goedgekeurd.
Ik heb er een 140mm vork in.
Ruimte bij de achterbrug is ook bij de Parkwood een ding, 2.35 NoNi is echt het max, HansDampf past niet.
Maar wel wat probleempjes met klantenservice en garantie gehad met OnOne.
De fietsen zijn leuk voor weinig, het bedrijf niet (meer). Kan het niet echt aanbevelen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Bedankt voor de input. Bandenmaat is geen probleem, met 2.25 ben ik nog niets tekort gekomen. Dat het bedrijf ruk is, is me inmiddels duidelijk. Ik wacht nog op antwoord of het frame überhaupt leverbaar is. Lukt dat niet, ga ik waarschijnlijk op jacht naar een Karate Monkey frame.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Er gloort hoop. Antwoord van planet x dat het een fout automatisch mailtje was, en dat de bestelling gewoon de deur uit kan.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi, da's goed nieuws.
We wachten op de foto;s ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Daar is ze dan.

Afbeelding

De onderdelen zijn al van Drössiger naar doos. Nog even wachten op balhoofdstel, nieuwe zadelpen (de oude zit vol krassen en krauwen).
De oude onderdelen schoonmaken, want oude modder op een nieuwe fiets kan natuurlijk niet.

Het frame heeft geen kabelstop voor de voorderailleur. Ik kijk of dit tijdelijk op te lossen is met een tie-wrapje. Als de huidige set kettingen en cassette (3x10) op zijn, wil ik toch over naar 1x11 met een nw-blad op het huidige crankstel.

Klantenservice nam netjes contact op, stuurde desgevraagd nog een trackinglink. Hopelijk geen aftersales service nodig, gezien de ervaringen van anderen.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als je een sideswing voorderailleur neemt heb je geen kabelstop nodig. Dan moet de kabel over de onderbuis geleid worden, daar zou je twee schroefgeleidertjes voor in de bidonnokken kunnen monteren, en evt. nog een tierap om de kabel hoger op de buis te fixeren.
Schakelen ook nog eens beter dan conventionele modellen.

Mooi frame hè? Toch een andere categorie als een basic Drössiger ;-)
(waar mijn vriendin overigens naar tevredenheid op fietst).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

WelkomBuiten schreef: zo 3 maart 2019, 12:13 Daar is ze dan.

Afbeelding

De onderdelen zijn al van Drössiger naar doos. Nog even wachten op balhoofdstel, nieuwe zadelpen (de oude zit vol krassen en krauwen).
De oude onderdelen schoonmaken, want oude modder op een nieuwe fiets kan natuurlijk niet.

Het frame heeft geen kabelstop voor de voorderailleur. Ik kijk of dit tijdelijk op te lossen is met een tie-wrapje. Als de huidige set kettingen en cassette (3x10) op zijn, wil ik toch over naar 1x11 met een nw-blad op het huidige crankstel.

Klantenservice nam netjes contact op, stuurde desgevraagd nog een trackinglink. Hopelijk geen aftersales service nodig, gezien de ervaringen van anderen.
Mooi :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

kermit schreef: zo 3 maart 2019, 13:34 Als je een sideswing voorderailleur neemt heb je geen kabelstop nodig. Dan moet de kabel over de onderbuis geleid worden, daar zou je twee schroefgeleidertjes voor in de bidonnokken kunnen monteren, en evt. nog een tierap om de kabel hoger op de buis te fixeren.
Schakelen ook nog eens beter dan conventionele modellen.

Mooi frame hè? Toch een andere categorie als een basic Drössiger ;-)
(waar mijn vriendin overigens naar tevredenheid op fietst).
Bedankt voor de tip. Ik hergebruik mijn XT voorderailleur zolang, tot hij weggaat als deze kettingen en cassette op zijn. Volgens mij kan die alleen van boven getrokken worden. Met de Drössiger heb ik veel plezier gehad, net zoals met de Xtrail daarvoor. Ik ben heel benieuwd hoe een frame uit deze prijsklasse/dit materiaal gaat aanvoelen.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Plaats reactie