Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

Ik heb zelf de voorkeur aan een strakke afdaling tov de remgaten, ik heb er geen moeite mee, de fiets rolt er wel overheen. Maar zoals de stukken er bij mijn laatste keer bij lagen kan ik me voorstellen dat het wel wat gevaarlijk word voor de beginner/ minder technische rijder.
Op de afdalingen kun je best hard en onderaan moet je meteen haaks de bocht om. Het mooiste zou ik vinden om de afdaling wat door te leggen en op een glooiende manier de snelheid er iets uit te krijgen.
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Een mooie oplossing zou zijn om niet meer recht naar beneden te fietsen en een mooi singletrackje te creëren.

Scheelt een bult knippen denk ik.
Gebruikersavatar
erikvk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 17:57
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX

ik heb in de eerdere 'discussie' over de hobbeltjes al paar alternatieven laten zien hoe de recht lijn naar beneden anders zou kunnen; eigenlijk is alles al tig keer gezegd over de remknippen en is het een herhalende discussie.

Daarom maar gladschuiven en een jaar genieten van de route.

Overigens... overal bij afdalingen nu sinds deze week waarschuwingsborden omdat deze gevaarlijk schijnen te zijn; dus ik denk dat er niets gladgemaakt gaat worden want het plaatsen van al die bordjes is meer werk geweest dan het even gladmaken.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

erikvk schreef: do 1 november 2018, 16:19 ik heb in de eerdere 'discussie' over de hobbeltjes al paar alternatieven laten zien hoe de recht lijn naar beneden anders zou kunnen; eigenlijk is alles al tig keer gezegd over de remknippen en is het een herhalende discussie.

Daarom maar gladschuiven en een jaar genieten van de route.

Overigens... overal bij afdalingen nu sinds deze week waarschuwingsborden omdat deze gevaarlijk schijnen te zijn; dus ik denk dat er niets gladgemaakt gaat worden want het plaatsen van al die bordjes is meer werk geweest dan het even gladmaken.
Als je veronderstelling klopt dan is dat een prima besluit. Het plaatsen van waarschuwingsborden is eenmalig misschien iets meer werk maar het gladschuiven is dweilen met de kraan open.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Laat ze die bordjes maar goed verlichten met de komende nightride. :D
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Afgelopen zondagochtend weer een rondje gemaakt. Ondanks het weer (kleinnnn beetje sneeuw) lag de route er prima en behoorlijk snel bij.
Heb me weer goed vermaakt.
Wat zal ik zeggen...…..
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Ik ben hier gisteren voor het eerst geweest. Ik vind het een hele leuke route, mooie omgeving, veel hoogtemeters. Alleen de hobbelige afdalingen mogen wel wat minder.

Ik moet er ruim een uur voor fietsen, maar dat is een mooie warming up. Hier ga ik vaker heen. :-q
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Gisteren hier weer eens gereden sinds 2 jaar. Blijft een toffe route in een prachtig stukje natuur. En voor NL begrippen veel hoogtemeters.
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Ik had er meer van verwacht, stukjes leuke singeltrack, maar ook veel recht toe recht aan ; karresporen. Echt zo'n natuurmonumenten-gebied. Wie verzint t nou om een flinke afdaling te belonen met een 90 graden afslag, zo creëer je enorme remkuilen, en dood je alle flow, echt zonde, mooi gebied, en lekker hoogteverschil.
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Opgelet trouwens!!
Bij de bocht waar je het zandpad opdraait naar het Peeske, hebben ze naast de “slagboom” een MOORDDADIGE” paal in de grond gezet. Je snapt niet hoe een weldenkend mens die zo kan plaatsen op een punt waar mountainbikers met soms 30 kmh de bocht omgaan. Als je achter iemand zit en niet weet dat ie er staat, kan je er maar zo bovenop klappen, of hem in ieder geval vies raken!!!

Weg met dat ding, voordat er gewonden vallen!!!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

In zo'n gebied rijd je toch gewoon op het gemak om zoveel mogelijk van van de schoonheid mee te krijgen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

30 kmh is voor ons op gemakje hoor.
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Zondag geweest, niet opgevallen die paal.

Ik zal er morgen eens op letten, zo'n paal is er zo uit.
Prophetroy
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: za 4 juni 2011, 20:44
Mijn mountainbike: Trek Farley 5

Vindt het wel jammer dat het onderhoud tegenwoordig betekent dat alles vlak wordt geschoven. Neem nu de laatste klim aan de Kilderkant, een lomp breed en vlak pad.... Alle schoonheid wordt eruit gehaald 😢
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

:~ :~
Bernhardxt schreef: di 26 februari 2019, 19:32 Zondag geweest, niet opgevallen die paal.

Ik zal er morgen eens op letten, zo'n paal is er zo uit.
Wat zal ik zeggen...…..
Plaats reactie