Schwalbe Racing Ray

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Als je voor de tubeless versie gaat is de levensduur nu gewoon goed. Maar de luchtdruk regelmatig checken is van belang. Iets te zacht en de strepen beginnen weer te komen op de zijkant... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Zijn toch allemaal tubeless tegenwoordig?

Ik heb er gisteren mijn eerste rondje met de Ray opzitten en dat was een groot succes! Deels door nieuw wiel (lichter en 6mm breder). Het totaal, dus inc band, rotor etc scheelt het 300 gram (oude was met een rara performance, nu een Ray Evolution). Ik zat gelijk ruim 1 minuut onder mijn PR op vrachelen. Ik merkte nu vooral dat ik achter totaal geen grip meer had (versleten oude rara). Achterwiel alleen nog de juiste body op en dan knallen met de nieuwe combi!
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Klinkt goed! :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Prulleman schreef: zo 24 februari 2019, 22:47 Zijn toch allemaal tubeless tegenwoordig?
Geen idee. Recentelijk een oudere Racing Ralph om zeep geholpen op scheuren op de zijkant, ondanks 'normale' druk. Dus de lichte Schwalbes nu afgezworen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Holy Shit! Ik heb er net twee opgelegd. En een 3e gescoord op MP....
Ik vrees dat er weinig kans is dat Schwalbe de nieuwe RaRa's in 2.35 gaat maken.... :((
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ad58 schreef: ma 25 februari 2019, 00:03 Holy Shit! Ik heb er net twee opgelegd. En een 3e gescoord op MP....
Ik vrees dat er weinig kans is dat Schwalbe de nieuwe RaRa's in 2.35 gaat maken.... :((
Maak je niet druk.
RaRa is sterk/degelijk genoeg, gewoon zorgen voor voldoende druk, niet de ondergrens opzoeken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 25 februari 2019, 01:44
Ad58 schreef: ma 25 februari 2019, 00:03 Holy Shit! Ik heb er net twee opgelegd. En een 3e gescoord op MP....
Ik vrees dat er weinig kans is dat Schwalbe de nieuwe RaRa's in 2.35 gaat maken.... :((
Maak je niet druk.
RaRa is sterk/degelijk genoeg, gewoon zorgen voor voldoende druk, niet de ondergrens opzoeken.
Precies dat.


En niet te lomp rijden.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Vandaag voor het eerst gereden met de combi racing Ray / racing Ralph . Had er Rocket Ron en een oud type racing Ralph onder zitten, maar aangezien het nu overal droog is over gestapt. Ik moet zeggen de eerste indruk is erg goed, de racing Ray bied bijna evenveel grip op het voorwiel als de Rocket Ron en de nieuwe racing Ralph rolt lekker licht en bied veel grip bij het klimmen. Dit is nog maar eerste indruk, volgende week rij ik de hel van Groesbeek er mee, dus dan weet ik meer :lol:
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Told you so !

de nieuwe Racing Ralph en Ray is voor de boswielrenners onder ons de perfecte combi .
op de starre komen ze er ook niet meer onder vandaan ..
zou wel top zijn als beide versies nog in 2.35 zouden komen.

Jeroen
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ik ben ook nog steeds erg tevreden na een km of 250 op deze set, nog niet echt slechte omstandigheden gezien, maar feit blijft dat ik 90% van de ritjes hier in de buurt doe (Dorst, CK en Vrachelen). Daar rij ik nu de laatste weken al mijn PR's dik aan flarden :) komt door de combinatie van nieuwe wielen, Ray/Ralph combo en wat harder/vaker trainen. Maar de banden werken tot dus ver goed mee in dit proces. Dus voor de simpele NL routes werkt deze combi erg goed. 2 x bijna mijn voorwiel weggegleden (waarbij ik met de ralph wel was doorgeschoten) nog mooi onder controle kunnen houden, dus ook op de limiet een voorspelbare voorband!

Ik vraag me wel af of ik voor de RDHF deze banden eronder kan laten.. als het weer slecht is, dan is een wat zwaarder setje wellicht wel verstanding.. en hoe zit het met de snakeskin casing? zou die een beetje opgewassen zijn tegen een zware Ardennen Marathon??
MXXL
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: wo 19 juli 2006, 09:53
Mijn mountainbike: Custom Specialized Chisel

Ik heb sinds twee weken mijn oude racing ralphs vervangen voor de combi ralcing ralph/racing ray. Voorheen met binnenband, nu tubeless.

Het kan toeval zijn maar ik ben zowel vorige week zondag als deze week weggegleden met mijn voorwiel en serieus op mijn plaat gegaan. Vorig week zonder veel gevolgen, vandaag met forse pijn.

Ik heb het idee dat ik met deze voorband gewoon minder grip heb als met de oude racing ralph voor. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik rijdt achter op 2,5 bar, voor op 2. Heb al wat geëxperimenteerd met de druk maar dat maakte niet veel uit.
Mijn grote trots: Anne
Mijn kleine trots: Inge

MXXL
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Ik weet niet hoe zwaar je bent, maar de bandendruk mag wel wat lager. Ik denk dat de banden zich onvoldoende kunnen vormen aan de ondergrond en hierdoor te weinig grip geven en onvoorspelbaar worden.

Ik rijd met mijn iets te gezonde 90kg met 1.7 voor en 1.9 achter.
MXXL
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: wo 19 juli 2006, 09:53
Mijn mountainbike: Custom Specialized Chisel

Laten we het erop houden dat ik nog iets gezonder ben 8)
Mijn grote trots: Anne
Mijn kleine trots: Inge

MXXL
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Als we druk van adviseren neem dan ook je velgbreedte mee.

Maar ik ben ik van de oude Ralph geswitched naar de nieuwe combi, en ik vind en voor juist erg voorspelbaar en op de limiet ook nog onder controle te houden.

(Op 26.5mm velgen met 1.6/1.8 bij 76kg, druk kan denk ik nog wel lager, maar de ondergrens opzoeken is met carbon velgen wat spannender dan met alu... :tong )
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Jullie rijden naar mijn idee wel met veel lucht in de banden. Ik rij op 1,6 bar voor en achter op een velg met ID 25 mm, en ik weeg plus minus 95kg.

En ik heb het idee dat er nog wel wat lucht uit kan.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Plaats reactie