Xc bike balhoofdhoek 67,5-68,5graden

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Slacksets, kortere vorken... Wil een frame het liefst zoals 'ie ontworpen is.

Budget heb ik niet echt, maar vind 1000 euro frame.only wel de max.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ik weet niet of het net binnen budget valt (1000 dollar) en hoe de levering in NL is, maar een Ibis DV9 zou ook nog een zeer mooie optie zijn. Dat is echt een racebak maar die zit op 67,4 en 68,5 afhankelijk van een 100mm of 120mm vork.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

maaf2 schreef: zo 24 februari 2019, 13:12 Slacksets, kortere vorken... Wil een frame het liefst zoals 'ie ontworpen is.
Maar als je een ander frame pakt en dit verandert naar iets wat een ander merk al wel heeft, dan heb je toch ook iets wat zo ontworpen is? Alleen door een andere fabrikant... .

Dat is precies wat fabrikanten ook doen, af en toe eens iets wijzigen. Dus waarom zou je het zelf niet doen? Omgedraaid, je vraagt naar iets wat er maar heel beperkt is. Waarom is dat dan niet fout? Want het zou in die redenatie zo zijn dat het blijkbaar niet heel goed is, anders doet iedereen het wel... .

En daarbij zitten er zoveel variaties in 1 fiets, dat je absoluut niet kunt voorspellen hoe iets rijdt. Dan moet een fabrikant de zadelpen en de stuurpen vast lassen aan het frame om precies die bepaalde rijeigenschappen te krijgen. En daarbij jouw verhoudingen tot op de millimeter specificeren.

Als in jouw geval het enige verschil tussen 2 fietsen een 15 mm langere bovenbuis is (gecompenseerd met een 15 mm kortere stuurpen), dan krijg je alsnog 2 behoorlijk verschillend sturende fietsen.


Moraal van het verhaal: iets in de richting kopen van wat je aanspreekt en lekker aanklooien!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Staal iets voor je? ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kalfonske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 10 juli 2009, 22:29

Custom stalen frame via Suravida lijkt me de mooiste optie
Is een mooie aanbieding , zie zijn facebookpagina :bier:
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Cannondale beast of the east of een cujo heeft die hoeken ook...

Scott scale doet daar ook in mee, specialized chisel naar mijn weten ook...
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Als je 1000 euro voor een frame wil betalen dan zou ik zeker die Santa Cruz chameleon overwegen.
"This species has amused itself to death"
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Owja, en wat ik net nog tegenkwam en ongeveer qua hoeken wel voldoet is de Kona Honzo.
120 mm veerweg en 68 graden balhoofdhoek. En voor 1399, een complete fiets.

En wil je 27.5+ proberen dan zou je misschien eens kunnen kijken voor een Trek Roscoe 8
https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... e=greydark
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Staal ----> Stanton Sherpa!

68 graden headangle bij 25% sag op een 120mm vork.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik zou serieus Michiels aanbod overwegen... :o
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Kapitein Iglo schreef: ma 25 februari 2019, 12:53 Ik zou serieus Michiels aanbod overwegen... :o
Ik ook.
Dunebiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 11 november 2016, 01:20
Mijn mountainbike: NL

Naast de genoemde Honzo en Cameleon moest ik ook gelijk aan de Stanton Sherpa denken.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Lars TB schreef: zo 24 februari 2019, 14:03
maaf2 schreef: zo 24 februari 2019, 13:12 Slacksets, kortere vorken... Wil een frame het liefst zoals 'ie ontworpen is.
Maar als je een ander frame pakt en dit verandert naar iets wat een ander merk al wel heeft, dan heb je toch ook iets wat zo ontworpen is? Alleen door een andere fabrikant... .

Dat is precies wat fabrikanten ook doen, af en toe eens iets wijzigen. Dus waarom zou je het zelf niet doen? Omgedraaid, je vraagt naar iets wat er maar heel beperkt is. Waarom is dat dan niet fout? Want het zou in die redenatie zo zijn dat het blijkbaar niet heel goed is, anders doet iedereen het wel... .

En daarbij zitten er zoveel variaties in 1 fiets, dat je absoluut niet kunt voorspellen hoe iets rijdt. Dan moet een fabrikant de zadelpen en de stuurpen vast lassen aan het frame om precies die bepaalde rijeigenschappen te krijgen. En daarbij jouw verhoudingen tot op de millimeter specificeren.

Als in jouw geval het enige verschil tussen 2 fietsen een 15 mm langere bovenbuis is (gecompenseerd met een 15 mm kortere stuurpen), dan krijg je alsnog 2 behoorlijk verschillend sturende fietsen.


Moraal van het verhaal: iets in de richting kopen van wat je aanspreekt en lekker aanklooien!
Daar heb je opzich wel een punt inderdaad. Bovendien is angleset goedkoper dan nieuw frame kopen mocht een geometrie niet bevallen.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Dice Oldskool schreef: ma 25 februari 2019, 13:28
Kapitein Iglo schreef: ma 25 februari 2019, 12:53 Ik zou serieus Michiels aanbod overwegen... :o
Ik ook.
En wie is Michiel? :~
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ik ken geloof ik wel een Michiel IRL, maar zijn aanbiedingen zou ik 100% afslaan...

Michiel is in deze context Suravida. Als de zin "staal iets voor je?" een aanbod is, zou ik er ook zeker op in gaan.

En anders de Sherpa in een lekker custom kleurtje.
Plaats reactie