Mijn Haibike power 26er Hardtail mtb klaar voor nu nieuwe foto´s 20 4 2020

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik zou in dat geval ook je fiets omdopen naar moneypit.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

ok, ik begrijp dat het een andere fiets is dan die andere 2. Je hebt nu een singlespeed... maar daar is ook alles mee gezegd.. het blijft een zware ouderwetse 26-er met v-brakes. Ik kan me niet voorstellen dat deze fiets een vergelijkbare voldoening gaat geven tijdens een rit dan je andere 2 fietsen. Het is geen hippe starre stale single speed, en dat gaat het ook niet worden met een andere vork.. ik zou echt stoppen met geld erin pompen.
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Met een potentieel naderende recessie is het fijn dat er nog mensen zijn die de economie aanjagen met slecht doordachte aankopen :wink:
PaganiProductions

Dice Oldskool schreef: ma 18 februari 2019, 17:15 Ik zou in dat geval ook je fiets omdopen naar moneypit.
Dat zijn al onze fietsen.
PaganiProductions

Prulleman schreef: ma 18 februari 2019, 17:23 ok, ik begrijp dat het een andere fiets is dan die andere 2. Je hebt nu een singlespeed... maar daar is ook alles mee gezegd.. het blijft een zware ouderwetse 26-er met v-brakes. Ik kan me niet voorstellen dat deze fiets een vergelijkbare voldoening gaat geven tijdens een rit dan je andere 2 fietsen. Het is geen hippe starre stale single speed, en dat gaat het ook niet worden met een andere vork.. ik zou echt stoppen met geld erin pompen.
Dat is toch leuk.
13.1 kg vind ik niet echt zwaar.
is ietsje zwaarder dan mijn Orbea Alma helemaal standaard.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

PaganiProductions schreef: ma 18 februari 2019, 18:53
Prulleman schreef: ma 18 februari 2019, 17:23 ok, ik begrijp dat het een andere fiets is dan die andere 2. Je hebt nu een singlespeed... maar daar is ook alles mee gezegd.. het blijft een zware ouderwetse 26-er met v-brakes. Ik kan me niet voorstellen dat deze fiets een vergelijkbare voldoening gaat geven tijdens een rit dan je andere 2 fietsen. Het is geen hippe starre stale single speed, en dat gaat het ook niet worden met een andere vork.. ik zou echt stoppen met geld erin pompen.
Dat is toch leuk.
13.1 kg vind ik niet echt zwaar.
is ietsje zwaarder dan mijn Orbea Alma helemaal standaard.
mijn zware fully is 13kg
een 26inch van 13kg is bijna ongeloofwaardig haha.
dat moet naar 10kg kunnen :wink:
PaganiProductions

Victor1977 schreef: ma 18 februari 2019, 18:59
PaganiProductions schreef: ma 18 februari 2019, 18:53

Dat is toch leuk.
13.1 kg vind ik niet echt zwaar.
is ietsje zwaarder dan mijn Orbea Alma helemaal standaard.
mijn zware fully is 13kg
een 26inch van 13kg is bijna ongeloofwaardig haha.
dat moet naar 10kg kunnen :wink:
Een voorkje kan zo 1 of 2 kg schelen.'
Die Merida is toen ook onder de 12 kg gekomen.
11.8 kg toen.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

PaganiProductions schreef: ma 18 februari 2019, 18:51
Dice Oldskool schreef: ma 18 februari 2019, 17:15 Ik zou in dat geval ook je fiets omdopen naar moneypit.
Dat zijn al onze fietsen.
Het is jouw geld maar ik denk dat je al meer aan al je fietsen hebt uitgegeven dan dat de mijne destijds gekost heeft.

Maakt verder ook niks uit, maar ik snap je soms niet. Moet ik misschien ook niet willen.
Belangrijkste is dat je plezier hebt op je Haibike, Orbea 1 of Orbea 2.

:-q
Bike on!
PaganiProductions

Meegs schreef: ma 18 februari 2019, 22:20
PaganiProductions schreef: ma 18 februari 2019, 18:51

Dat zijn al onze fietsen.
Het is jouw geld maar ik denk dat je al meer aan al je fietsen hebt uitgegeven dan dat de mijne destijds gekost heeft.

Maakt verder ook niks uit, maar ik snap je soms niet. Moet ik misschien ook niet willen.
Belangrijkste is dat je plezier hebt op je Haibike, Orbea 1 of Orbea 2.

:-q
Bike on!
We maken allemaal andere afweging over kosten en keuzes en moet wel 3 mtb's onderhouden.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Je moet niets, je wil zelf. Natuurlijk bepaal jij zelf waar jij je zuurverdiende centen aan uitgeeft. Ik zou het iig spenderen aan de bike waar je het meest op fietst en blij van wordt als je ermee op pad bent. Als dat je 26er nu is dan heb je een punt.
PaganiProductions

Dice Oldskool schreef: di 19 februari 2019, 11:35 Je moet niets, je wil zelf. Natuurlijk bepaal jij zelf waar jij je zuurverdiende centen aan uitgeeft. Ik zou het iig spenderen aan de bike waar je het meest op fietst en blij van wordt als je ermee op pad bent. Als dat je 26er nu is dan heb je een punt.
Klopt ik wil het zeker en moet mijn geld dus een beetje verdelen en naar mijn duurdere fietsen gaat natuurlijk meer geld naar toe
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Zo lang je er lol en plezier aan beleeft: gewoon doorgaan! :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: di 19 februari 2019, 11:35 Je moet niets, je wil zelf. Natuurlijk bepaal jij zelf waar jij je zuurverdiende centen aan uitgeeft. Ik zou het iig spenderen aan de bike waar je het meest op fietst en blij van wordt als je ermee op pad bent. Als dat je 26er nu is dan heb je een punt.
dat was inderdaad ook mijn punt.. (dus denk na hoeveel geld je aan een vork voor deze fiets uit gaat geven.... en maak een verstandige keuze)
Voor je het weet heb je een carbon vork op het oog, met een disk brake mount en ben je 200 voor een vork, 100 voor een disk wiel, 80 voor een rem en 100 euro montage verder..
PaganiProductions

Prulleman schreef: di 19 februari 2019, 13:13
Dice Oldskool schreef: di 19 februari 2019, 11:35 Je moet niets, je wil zelf. Natuurlijk bepaal jij zelf waar jij je zuurverdiende centen aan uitgeeft. Ik zou het iig spenderen aan de bike waar je het meest op fietst en blij van wordt als je ermee op pad bent. Als dat je 26er nu is dan heb je een punt.
dat was inderdaad ook mijn punt.. (dus denk na hoeveel geld je aan een vork voor deze fiets uit gaat geven.... en maak een verstandige keuze)
Voor je het weet heb je een carbon vork op het oog, met een disk brake mount en ben je 200 voor een vork, 100 voor een disk wiel, 80 voor een rem en 100 euro montage verder..
Schijrem doe ik niet met deze fiets
Ik weet trouwens ook een shimano xtr wielsetje voor 26er mtb met vbrakes heeft iemand ervaring met die wielen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

PaganiProductions schreef: di 19 februari 2019, 13:49
Prulleman schreef: di 19 februari 2019, 13:13

dat was inderdaad ook mijn punt.. (dus denk na hoeveel geld je aan een vork voor deze fiets uit gaat geven.... en maak een verstandige keuze)
Voor je het weet heb je een carbon vork op het oog, met een disk brake mount en ben je 200 voor een vork, 100 voor een disk wiel, 80 voor een rem en 100 euro montage verder..
Schijrem doe ik niet met deze fiets
Ik weet trouwens ook een shimano xtr wielsetje voor 26er mtb met vbrakes heeft iemand ervaring met die wielen.
Wouter laat dat lekker gaan.
Je hebt deze wielen toch net laten fixen?

Rij dit ding gewoon op en ga dan sparen voor een echte singlespeed. Elke euro die je nog verder in dit ding steekt is zonde.
“Old, not obsolete”
Plaats reactie