Scope O2 wielen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
ebbert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 12 december 2016, 22:04

Ze zijn inmiddels weer terug. Spaakpatroon is aan gepast en naaf vervangen.
Binnen 3 weken had ik de set terug. Best keurig.
Laatst gewijzigd door ebbert op di 12 maart 2019, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
briantevelthuis
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: vr 11 februari 2011, 13:45
Mijn mountainbike: BeOne CRD 29
Contacteer:

Ik ga hier geen merken onderuit halen maar heb deze mannen gesproken in Friedrichshaven. Als je een beetje doorvraagt prik je snel door de luchtbel heen. Spul wordt in China gemaakt en komt in containers deze kant op. De bouw klopt ook niet helemaal mijn inziens en qua lagering heb ik ook nog wel wat aan te merken op de veel te kleine lagers op de aandrijflijn.
In het kort komt het erop neer dat het een marketing verhaal is ipv van een stel goede wielenbouwers die garant staan voor hun product. Zo zijn er helaas nogal wat merken die op dezelfde manier werken en de problemen komen boven drijven als er wat met de set aan de hand is.

Jammer dat je er op deze manier achter moet komen.

Succes ermee in ieder geval :-q
jaspertaurine schreef: wo 6 februari 2019, 21:26 Het is een niet al te fijne club.

Als ik een behoorlijk bedrag uitgeef aan een wielset dat verwacht ik dat het setje:
1. Productierijp is
2. Herstel van productiefouten wordt uitgevoerd met zo min mogelijk last.

Ze hebben het service proces niet in eigen beheer, dat is uitbesteed aan derde. Ze hebben hier dus ook geen controle over en kunnen feitelijk niets toezeggen. Telefonisch geven ze aan van mening te zijn alles goed op te lossen maar ze doen niets meer dan dat ze wettelijk verplicht zijn. Hun afwegingskader ten aanzien van de garantieafhandeling is puur financieel, het lijkt bij het productieproces niet anders te liggen.

Omdat het me niet aanstond maar eens door de verschillende voorwaarden op de site gelopen, ze zijn op een aantal punten in strijd met de geldende Nederlandse en Europese wet- en regelgeving.

Het is een clubje van vijf man, waaronder 2 marketeers. Dat hebben ze dan ook goed op orde. Een ietwat kritische, doch beschaafde, reactie onder een Instagram post was binnen no-time verwijderd..

Veel plezier met je 9th wave wielen!
Hoogwaardige wielen:
http://www.bikewheels.nl/
jaspertaurine
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 24 oktober 2008, 19:05

Een Scope update:

Setje is geheel vervangen nadat de vorige keer de spaken eruit vlogen.

Omdat ik inmiddels twee nieuwe fietsen besteld had met Reynolds carbon wielen is de fiets met de Scope set nagenoeg niet gebruikt.

Bleek vorige maand dat de spaakgaten afgescheurd zijn, de naaf is dus (gewoon) gebroken op meerdere plekken. Het betreft hier de "verbeterde" naaf.

Opnieuw een vage mail waarin ze benoemen een 'vrijwillige' terugroepactie te hebben opgestart. Ofwel, ze halen vrijwillig de producten terug omdat ze zelf ook inzien dat het niet voldoet aan hetgeen verwacht mag worden.
Bezit fiets!
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Een beetje mosterd na de maaltijd natuurlijk.

Maar ga voor een setje (carbon) wielen nou gewoon naar een NL wielbouwer, vanaf 700 euro heb je setjes die qua kwaliteit en robuustheid niet onder doel voor setjes van 3000 euro.

Mijn advies of koop echt een Enve/zipp/lightweigt setje oid voor 3K of neem een handgespaakt setje. Setjes tussen de 1000 en 2000 euro zijn veelal gewoon setjes die je bij een wielbouwer voor rond de 500 minder koopt en naar wens.
Plaats reactie