Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Symbolio
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 12:47

Ik heb een ring doorbell en bij de buren was bij mij geen optie toen ik niet thuis was. Ben hem zelf gaan halen bij de UPS man die op een centraal plein moest zijn vlak bij mijn werk. Wel apart ja :).
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

futura schreef: vr 15 februari 2019, 20:39 Vandaag is mijn Neuron CF 9.0 door UPS afgeleverd bij de buren.

Ik ben er blij mee maar what the fuck, voor een pakket met een fractie van de waarde van deze fiets moet je normaliter een handtekening zetten....
Mijn Neuron 9.9 werd in 2017 ook gewoon bij de buren geleverd...
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Typisch UPS. En kennelijk accepteert Canyon dit. Of hebben er geen weet van?
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

Wanneer betalen jullie die Canyon's die pas over 2-3-4-5-6 maanden geleverd worden?
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

i-toon schreef: zo 17 februari 2019, 09:09 Wanneer betalen jullie die Canyon's die pas over 2-3-4-5-6 maanden geleverd worden?
2 weken van tevoren, had al betaald, maar toen duidelijk werd dat het langer duurde, heeft Canyon het geld terug gestort.
Ben nog in twijfel of ik ga cancellen en 2020 model bestel...
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

jernij schreef: zo 17 februari 2019, 09:22 Ben nog in twijfel of ik ga cancellen en 2020 model bestel...
Enig idee hoe makkelijk dat gaat? Ik denk er ook over om de Lux die ik heb besteld te cancelen
Eat, sleep, ride, repeat
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Bommie schreef: zo 17 februari 2019, 13:41
jernij schreef: zo 17 februari 2019, 09:22 Ben nog in twijfel of ik ga cancellen en 2020 model bestel...
Enig idee hoe makkelijk dat gaat? Ik denk er ook over om de Lux die ik heb besteld te cancelen
Gewoon zeggen dat je er vanaf ziet.
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

jernij schreef: zo 17 februari 2019, 09:22
i-toon schreef: zo 17 februari 2019, 09:09 Wanneer betalen jullie die Canyon's die pas over 2-3-4-5-6 maanden geleverd worden?
2 weken van tevoren, had al betaald, maar toen duidelijk werd dat het langer duurde, heeft Canyon het geld terug gestort.
Ben nog in twijfel of ik ga cancellen en 2020 model bestel...
Alsof die 2020 modellen in eens snel leverbaar zijn.

Ik denk dat Canyon steeds series maakt zodat er aan het eind van het ‘jaar’ zo min mogelijk overschot is. En de vraag is steeds groter dan het aanbod.
Gelukkig zijn er voldoende andere merken :wink:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

jernij schreef: zo 17 februari 2019, 13:42
Bommie schreef: zo 17 februari 2019, 13:41

Enig idee hoe makkelijk dat gaat? Ik denk er ook over om de Lux die ik heb besteld te cancelen
Gewoon zeggen dat je er vanaf ziet.
Daardoor heb ik er laatste weer 1 kunnen bestellen die al een tijd als 'uitverkocht' te boek stond :winkie: .
Je kunt inderdaad cancelen, dan maak je een andere wachtende gelukkig.
Zo heb ik een Spark gecancelend die in sept. zou komen, oktober, december, en tot maart, en toen weer februari, en toen in maat S minimaal eind maart, en toen... had ik het gehad. Die had ook last van de XTR crank die niet geleverd kon worden door Shimano. Worden allemaal Race Face Next-jes nu bij de Lux (en ook bij de Spark, trouwens).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Ik heb de lux 8.0 pro race nu zo,n 3 weken getest en denk dat ik m ga retourneren deze week. Het is een fijne fiets qua stabiliteit / geometrie maar ik vind m niet echt licht aanvoelen en krijg niet echt snelheid eruit, mijn 6 jaar oude spark is lichter. Ik had liever 1 versie duurder gehad die aurelius heeft besteld, maar die komt de aankomende maanden niet en weegt eigenlijk ook maar 3 ons minder. Wrs komen er nieuwe series uit in loop van het jaar. Upgraden was niet mogelijk dus en gripshift sucks met bijschakelen in afdaling en kon ook niet kosteloos worden omgebouwd naar rapid fire. Ik wacht dan maar de nieuwe lichting af, dan nog maar met t ouwe ding doen.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

NelizRijn schreef: zo 17 februari 2019, 23:33 Ik heb de lux 8.0 pro race nu zo,n 3 weken getest en denk dat ik m ga retourneren deze week. Het is een fijne fiets qua stabiliteit / geometrie maar ik vind m niet echt licht aanvoelen en krijg niet echt snelheid eruit, mijn 6 jaar oude spark is lichter. Ik had liever 1 versie duurder gehad die aurelius heeft besteld, maar die komt de aankomende maanden niet en weegt eigenlijk ook maar 3 ons minder. Wrs komen er nieuwe series uit in loop van het jaar. Upgraden was niet mogelijk dus en gripshift sucks met bijschakelen in afdaling en kon ook niet kosteloos worden omgebouwd naar rapid fire. Ik wacht dan maar de nieuwe lichting af, dan nog maar met t ouwe ding doen.
Hmm, die krijg ik ook... Maar ga 11 mei nog naar de testdag in Dorst dus misschien cancel ik daarna of pak ik de extra korting erbij.
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Ik lees het nu van die testdag en zie ook dat ze op bikemotion staan (nog nooit geweest), maar denk je dat je dan korting krijgt bij die evenementen. Ik heb overigens nog niet binnenbanden vervangen voor latex dat scheelt wel iets. Ik merkte eigenlijk ook dat ik dropper nog niet nodig vond bij drops of steilere daalwerk, maar met een echte jump voelde het wel veiliger. De bredere velgen bieden fijne stabiliteit met balanswerk en bracket ligt fijn om mee te sturen. Remmen gripshift en gewicht vind ik tegenvallen remmen werken redelijk maar schijven sucks. Voor dat geld nog steeds een goed koop maar ik moet iets meer uitgeven voor net dat beetje extra merk ik.
En mijn racert leverde de distributeur jaren geleden een paar straten verder af bij iemand die ik niet ken, best apart ja
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

NelizRijn schreef: ma 18 februari 2019, 20:16 Ik lees het nu van die testdag en zie ook dat ze op bikemotion staan (nog nooit geweest), maar denk je dat je dan korting krijgt bij die evenementen. Ik heb overigens nog niet binnenbanden vervangen voor latex dat scheelt wel iets. Ik merkte eigenlijk ook dat ik dropper nog niet nodig vond bij drops of steilere daalwerk, maar met een echte jump voelde het wel veiliger. De bredere velgen bieden fijne stabiliteit met balanswerk en bracket ligt fijn om mee te sturen. Remmen gripshift en gewicht vind ik tegenvallen remmen werken redelijk maar schijven sucks. Voor dat geld nog steeds een goed koop maar ik moet iets meer uitgeven voor net dat beetje extra merk ik.
En mijn racert leverde de distributeur jaren geleden een paar straten verder af bij iemand die ik niet ken, best apart ja
2 jaar geleden kreeg je 10% korting als je binnen een week een fiets bestelde, heb het nagevraagd en als die actie er dit jaar weer is, mag ik daar gebruik van maken. 370 euro is toch wel attractief ;-) En heb al 5% gekregen als compensatie voor het wachten :P
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Jarsiv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: do 4 september 2008, 14:22
Contacteer:

🤔is die korting alleen met de testdagen of ook met bikemotion ?
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Jarsiv schreef: ma 18 februari 2019, 20:44 🤔is die korting alleen met de testdagen of ook met bikemotion ?
Niet toen ik er was..
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Plaats reactie