Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
juliska
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 15:26

Vandaag gereden, maar denk dat nog niet alle bordjes erstaan, komend vanaf het stuk over de hei, stonden geen bordjes richting de motorcrossbaan. Pas bij de crossbaan weer bordjes gevonden.Moet dat stuk nog gemaakt worden ofzo ?.
Baan lag er verder goed bij.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Er ligt al wel een stuk nieuw afgegraven, daar stonden nog geen bordjes bij.

Zelf weet ik ook nog niet hoe de route daar gaat lopen, ben er wel benieuwd naar.
Just do Ti, or did i die?
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ze zijn bij de motorcrosbaan begonnen met de bordjes te plaatsen. Ik denk dat ze het gedeelte van de bestaande route zo'n kwart van de lus hebben gedaan. De andere kant van de N302 begint het ook op te schieten met het aanleg van de MTB paden, er staan bij deze lus nog geen bordjes.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
jaspermtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 22 februari 2018, 10:02

Is er iemand die een GPX bestand heeft van de nieuwe route. Dat scheelt weer wat zoek werk, alvast dank!!
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

jaspermtb schreef: ma 4 februari 2019, 20:35 Is er iemand die een GPX bestand heeft van de nieuwe route. Dat scheelt weer wat zoek werk, alvast dank!!
Zal er van de complete route nog niet zijn denk ik zo.
Hele stukken liggen er net en zijn nog aardig 'onberijdbaar' (Hierdense beek/roode koper). Ermelo's deel, motorcross baan Drieerweg ri trimbaan Harderwijk ligt er al aardig bij en is al uitgepijld
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

jaspermtb schreef: ma 4 februari 2019, 20:35 Is er iemand die een GPX bestand heeft van de nieuwe route. Dat scheelt weer wat zoek werk, alvast dank!!
Een GPX bestand zal er misschien wel wezen bij de terrein eigenaren en de wielerverenigingen, zo in het openbaar is het me niet bekend. Er is wel een kaartje op een folder.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Vandaag wederom stukken gereden van de route...

Rondom de watertoren ook weer wat nieuwe stukken tegengekomen welke natuurlijk nog wel ingereden moeten worden. Je merkt dat de nieuwe stukken welke als eerste aangelegd zijn al wel beter beginnen te lopen.

Ze lijken behoorlijk op te schieten daar, ik had dat niet verwacht :roll:
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Vorige week zag ik in het voorbijgaan ook nog wat nieuwe stukken. Gelukkig ook met behoorlijk wat hoogteverschil erin. Beetje thv dierenpension De Ark maar ook achter het Roode Koper.
"This species has amused itself to death"
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

https://www.youtube.com/watch?v=y1yW97F ... GV6BwEynvs

Zijn wat nieuwe delen te zien in dit filmpje.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

DennisP schreef: ma 11 februari 2019, 12:30 https://www.youtube.com/watch?v=y1yW97F ... GV6BwEynvs

Zijn wat nieuwe delen te zien in dit filmpje.
Op 7.24 lijkt het alsof iemand probeert de afdaling wat minder steil te maken. Jammer, is het voorlopige hoogtepunt van de route! Lijkt mij ook geenszins de bedoeling.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Wat een heikneuter idd op 7.24. :-{
"This species has amused itself to death"
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Er staan nu ook bordjes achter Het Roode Koper, Het eerste bordje staan langs de poolse weg. Er staat nu een bordje of 5(ik heb ze niet geteld), de kleur van de pijlen is licht groen.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik ga van het weekend maar eens kijken achter het Roode Kooper.

Voor de regen was het er in ieder geval erg mul en het niet te doen maar gezien de rest van de tracks die eerder gegraven waren zal het er nu ook wel beter bij liggen....

Hopen dat ze op de 'bestaande'stukken niet teveel aan gladtrekken doen want dat komt tot nu toe niet echt in het voordeel van de route uit...
Just do Ti, or did i die?
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

kan niet meer schreef: za 9 februari 2019, 22:53 Vorige week zag ik in het voorbijgaan ook nog wat nieuwe stukken. Gelukkig ook met behoorlijk wat hoogteverschil erin. Beetje thv dierenpension De Ark maar ook achter het Roode Koper.
Ik heb geprobeerd het nieuwe stuk achter de ark te vinden maar kwam niet echt iets tegen als je de 'oude'route volgde.

Vandaag weer grote stukken gedaan van de nieuwe routes en die 'steile' afdaling is inderdaad echt wel steil :o

Helaas doordat veel mensen nog de verkeerde kant opfietsen was deze helemaal vertrapt en mul geworden waardoor mijn fietsmaat headfirst ging.... Ben benieuwd wat er over blijft van alle stukken die nu al mul zijn.... :cry:
Just do Ti, or did i die?
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Eigenlijk zou daar een chickenroute moeten komen. Niet alleen vanwege de veiligheid, ook voor het behoud van het steile. Binnen de kortste keren is het echt steile verdwenen, dat zou jammer zijn. Een chickenroute kan er heel makkelijk. Twee keer een doorsteekje van een paar meter naar het parallelpad.
Plaats reactie