Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

Lars TB schreef: di 5 februari 2019, 22:20
Giant-E schreef: di 5 februari 2019, 09:13 Mixed feelings, ik blijf namelijk huiverig voor een UHR kopie.
Je wilt het liefst weer een saaie route?


:bier:
Kan zijn opmerking wel begrijpen.
Saai is wat anders maar persoonlijk vind ik het "bos"gedeelte echt niet saai.
Heerlijk om te rijden.
Het hoeft voor mij ook niet overal keren draaien en singletrack te zijn.
Lijkt idd wel alsof alle nieuwe routes zo ingericht moet worden en iedere nieuwe route het spektakel nog korter op elkaar.
Resist much, obey little.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

PFW schreef: zo 10 februari 2019, 14:39
Rayb81 schreef: za 9 februari 2019, 23:30 Dankje.
Heb je wat meer info over de verbinding die er doorheen loopt?

Normaal pak ik de verbinding ten zuiden van de Groenendaalseweg of over de Groenendaalseweg zelf.
In het gebied er boven ben ik nooit geweest.
Halverwege de Groendaalseweg is een fietspad richting de Loenense waterval, daar begint de verbindingsroute (waar je precies op de route van Rheden af moet steken weet ik niet, nooit op gelet, vlak voor het stuk langs de hei CCW). De route steekt bij wegrestaurant Mendel de A50 over en sluit daar aan op de route van Apeldoorn (op die route staat daar een geel bordje naar rechts).

Je pakt net zo veel asfalt mee als via Woeste Hoeve (die route neem ik ook altijd), maar voor de afwisseling is het wel leuk.
Thanks! Ik ga dat eens proberen
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nielsefiets schreef: zo 10 februari 2019, 14:58
Lars TB schreef: di 5 februari 2019, 22:20

Je wilt het liefst weer een saaie route?


:bier:
Kan zijn opmerking wel begrijpen.
Saai is wat anders maar persoonlijk vind ik het "bos"gedeelte echt niet saai.
Heerlijk om te rijden.
Het hoeft voor mij ook niet overal keren draaien en singletrack te zijn.
Lijkt idd wel alsof alle nieuwe routes zo ingericht moet worden en iedere nieuwe route het spektakel nog korter op elkaar.
Maar dat is nog genoeg te vinden! Routes op de UHR hebben allemaal een behoorlijk ander karakter. Hooguit als je niet kunt sturen lijkt alsof je alleen maar moet sturen. En nee, ze zijn niet echt geschikt meer om volgens schema's te trainen. Maar een ronde als Amerongen kun je niet vergelijken met Hooge Vuursche. En door het gebrek aan flow lijkt een rondje Lage Vuursche geheel niet op een flow-parcours als Zeist. En Hellendoorn kent een paar slingerstukken, met en zonder flow. Omdat je daar doorheen moet voor de hele ronde lijkt het alsof het ook een slingerroute is, maar 3/4 van de route is gewoon rechttoe-rechtaan. Het zit dus meer in de beleving.

En relaxt fietsen kun je op voldoende fietspaden. Daarbij is dit ongeveer het enige wat mogelijk is in dit terrein. Daarover klagen is net zoiets als klagen dat alle routes in Moab op elkaar lijken. Of dat er in de Alpen eigenlijk alleen maar dezelfde soort paden liggen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Saai, niet saai? Het is wat je er zelf van maakt. In een lange klim hoeven echt geen bochten te zitten en een lang(er) stukje rechtuit hoeft ook geen probleem te zijn. Misschien omdat ik marathons gewend was en had je ook km's lange stukken zonder echt stuurwerk en verveelde me echt niet (ging meer naar de kl*te). Iets wat Lars ook min of meer aangeeft.
Ik lees ergens dat de z.g. flowtrails bij enkeling de lol van het mountainbiken heeft weg genomen. Voor mij was de aanleg van UHR routes de reden dat ik mijn Scott Scale RC Worldcup heb aangeschaft. Dus bij deze "waar kan ik het aankoopbedrag alsnog declareren?".

Zonder gekheid: Als ik de bericht mbt deze route mag geloven zal het geen 1:1 kopie van bijvoorbeeld Amerongen/Leersum worden om maar een UHR trail te noemen.
Ben al lang blij dat er eindelijk serieus werk gemaakt wordt van deze route :-q en hoop richting voorjaar daar zeker weer wat te gaan rijden en als het "saai" is, kijk ik wel wat om me heen. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4833
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik rij meestal op de UHR, maar de Veluwezoom blijft favoriet. Verder rijden voor mij, maar zodra ik in dat unieke stukje Nederland op de snelle wortelafdaling zit of stuk gaat op de zoveelste lange steile klim ben ik dat al vergeten. Tel daarbij op de lange snelle geulafdalingen en de liefde is verklaard.
Let wel: die liefde geldt puur voor de zuidlus. De overige 30 km vind je ook elders, bijv Apeldoorn. Daarom rij ik deze route vaak vanuit Terlet CCW, en keer om na de laatste lange klim na de Carolinahoeve. On-Nederlands zwaar, en mooi. :-q
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Ik rijd meestal een achtje vanaf het bezoekerscentrum bij Rheden. Eer flink stuk naar het noorden tot vlak bij eerbeek, dan terug en vervolgens naar het zuiden tot vlak bij Velp. Dat kan goed vanwege het tweerichtingsverkeer. De rest sla ik over omdat het op een klein stukje na onuitstaanbaar saai is. Daar hoeven alleen je benen te werken, niet je armen, hoofd en de rest van je lichaam.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4833
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dan rij je eigenlijk hetzelfde rondje. :-q
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Giant-E schreef: zo 10 februari 2019, 18:13 Ik rij meestal op de UHR, maar de Veluwezoom blijft favoriet. Verder rijden voor mij, maar zodra ik in dat unieke stukje Nederland op de snelle wortelafdaling zit of stuk gaat op de zoveelste lange steile klim ben ik dat al vergeten. Tel daarbij op de lange snelle geulafdalingen en de liefde is verklaard.
Let wel: die liefde geldt puur voor de zuidlus. De overige 30 km vind je ook elders, bijv Apeldoorn. Daarom rij ik deze route vaak vanuit Terlet CCW, en keer om na de laatste lange klim na de Carolinahoeve. On-Nederlands zwaar, en mooi. :-q
Dit dus.
Ik begin ook bij Terlet, CWW de zuidlus op en ik keer om als ik op het fietspad bij Weg langs de Heesch kom.
Wat mij betreft heb je dan een dikke 50km / 800hm best of Posbank gereden. Van mij mag de hoofd route dus ook gewoon twee richting verkeer blijven. :-q
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Giant-E schreef: ma 11 februari 2019, 13:00 Dan rij je eigenlijk hetzelfde rondje. :-q
Nee, lees even goed: ik maak zowel in het noorden als in het zuiden rechtsomkeerts.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4833
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Zelfde rondje, ander startpunt. We rijden allebei de zuidlus CCW en CW. Alleen ik start vanuit Terlet, 2x 5 km warming up en cooling down.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Ben eigenlijk benieuwd tot wanneer het ‘oude’ rondje (of 2x een half rondje) gereden kan worden met de zuidkant in zijn huidige vorm. Misschien nog eens een nostalgisch ritje doen binnenkort...
Hier staat niets.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Het noordelijke lusje is misschien wat saai maar zit nog wel klimwerk in.
Deze paden zijn meer voor de crosser dan de mtb
Ik pak deze noordelijke lus dan ook altijd icm Apeldoorn.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Lars TB schreef: di 5 februari 2019, 22:20
Giant-E schreef: di 5 februari 2019, 09:13 Mixed feelings, ik blijf namelijk huiverig voor een UHR kopie.
Je wilt het liefst weer een saaie route?


:bier:
Een afdaling zonder vormwil maar met een ruige lijn over verschillende wortels/drops is allerminst saai te noemen ;)
Het zou in mijn ogen juist saai zijn als er de zoveelste Utrechtse heuvelrug/track and trails copy komt, daar hebben we er nu al genoeg van.
Straks gaan we nog echt geloven dat een singletrack de breedte van een graafmachine bak heeft :lol:
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

funride schreef: ma 11 februari 2019, 17:21
Lars TB schreef: di 5 februari 2019, 22:20

Je wilt het liefst weer een saaie route?


:bier:
Een afdaling zonder vormwil maar met een ruige lijn over verschillende wortels/drops is allerminst saai te noemen ;)
Het zou in mijn ogen juist saai zijn als er de zoveelste Utrechtse heuvelrug/track and trails copy komt, daar hebben we er nu al genoeg van.
Straks gaan we nog echt geloven dat een singletrack de breedte van een graafmachine bak heeft :lol:
Je doelt op die 2 leuke stukken in 40 km parcours?

En wat ik zeg, die slingerroutes lijken alleen op elkaar als je niet kunt sturen :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Geen idee de route is toch nog niet af?
Al die UHR flow trail lijken op elkaar omdat ze worden aangelegd door een dronken kraanmachinist :bier:
vooral bij LV en HV heeft hij een flesje extra open getrokken. :lol: :lol:

overigens zeg ik hiermee absoluut niet dat ik HV/LV niet leuk vind, maar een keer een andere benadering bij de aanleg kan absoluut geen kwaad.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie