Advies gevraagd - Poging tot her-opbouwen Giant ATX 860

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Precies, singlespeed rijden is relativerend, zou iedereen af en toe moeten doen :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

suravida schreef: zo 10 februari 2019, 15:51 Nou nou, in NL zijn de bergen ook weer niet zo hoog.... Als ik met mijn dikke lijf en gebrekkige conditie op een 29+ singlespeed met 32:16 (2:1) een rondje Zeist en Austerlitz zonder problemen rondkom dan moet dat met een 26" en 36:28 (1.29:1) toch ook wel gaan lukken...... En anders heb je een mooi doel om naartoe te trainen. :-q
Dan ben ik waarschijnlijker nog slechter dan jij bent.... 32 11-42 op 27,5+. In Hellendoorn of op de Lemelerberg gebruik ik de 42 achter wel eens.
“Old, not obsolete”
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 10 februari 2019, 17:47 Precies, singlespeed rijden is relativerend, zou iedereen af en toe moeten doen :wink:
Of confronterend?
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nee, ik merk dat ik op de versnellingsfiets snel de shifter opzoek. Op de singlespeed heb ik die luxe niet en dan moet je dus doorgaan in het verzet dat op je fiets zit.(meestal welbewust gekozen en meestal rondom de 2:1)
And guess what?
Je komt gewoon boven!
Dat is een relativerende ervaring waar ook/juist veel 1x11(en 12) rijders hun voordeel mee kunnen doen.
Je hebt in NL geen mega licht klimverzet nodig, de heuvels zijn laag, de klim is maar kort, gewoon doorstampen :wink:
Mijn XC fiets had 1x11 met 36 voor.
Dat was genoeg voor heel NL, incl Limburg.
En dat was toen mijn conditie echt doorsnee was (het fittfucker tijdperk ligt inmiddels ver achter mij).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 10 februari 2019, 17:47 Precies, singlespeed rijden is relativerend, zou iedereen af en toe moeten doen :wink:
Als je lange-termijngeheugen slecht is, dan moet je het misschien wat vaker doen. Ik herinner me die ene keer nog en hoef het dus echt nooit meer te doen :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Maar waar blijven de foto's? :bier:
Paulien probeert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: do 17 januari 2019, 15:56
Mijn mountainbike: Amsterdam

Oh jee, foto's, sorry! Had ik niet aan gedacht. Ik had ze al gemaakt, maar ze waren onscherp. Overnieuw gemaakt en bij deze:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat idee voor bashguard vind ik super, maar mijn man heeft van alles in de container gegooid, waaronder mijn oude tandwielen 🤔.


Hé, geen ruzie gaan maken in mijn draadje, hè? 🙄
Als ik al ga crossen, dan zal het niet meer zijn dan rondjes Twiske. Dus te zware versnellingen daar ben ik niet bang voor.
Het is echt mijn crossfietsje voor door de stad en ik ben heel blij dat ik er weer mee naar mijn werk kan fietsen morgen.
En is het wel ergens te stijl, dan stap ik af en loop ik een stukje. Zo ben ik overal boven gekomen, ook met mijn veel te zwaar bepakte ligfiets (in Cornwall: duwen omhoog, remmen omlaag. Wàt een fietsvakantie!)

PS: ik zet mijn bagagedrager er toch ook nog op. Excuses voor de verschillende detonerende onderdelen 😇
Laatst gewijzigd door Paulien probeert op di 12 februari 2019, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ziet er uit als een heerlijke stadscrosser zo!
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooi zo! Veel plezier ermee :-q (En ga met die stuurpen maar niet teveel echt mountainbiken ;-).)
Laatst gewijzigd door suravida op ma 11 februari 2019, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Zo kijkt het wat makkelijker:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooi resultaat, veel fietsplezier :-q
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

hij mag wel een "oudje" zijn hij oogt wel heel erg nieuw, alles glimt eraan :-q

ga je vast veel plezier mee hebben. Misschien kom ik hem wel eens tegen in het Twiske
Paulien probeert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: do 17 januari 2019, 15:56
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ja, alles glimt, de mindere plekken staan natuurlijk niet op de foto 😊

En die stuurpen weet ik, de originele is me veel te laag. Mooier en degelijker alternatief is nog welkom.
Plaats reactie