17-02-2019 - Schaijk - Fibberwaarietocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Mark_K
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: di 10 november 2015, 11:40

Deelnemers kunnen kiezen uit 33, 44, 55 of 70 kilometer. De Fibberwaarie-tocht komt door de bossen van Reek, de Maashorst en Herperduin. Alle routes zijn mooi en uitdagend, en bieden afwisselend single tracks, pittige korte klimmetjes en bospaden. Onderweg is een pauzeplaats met verzorging.

Starten voor deze tocht kan tussen 8.30 en 9.30 uur bij de De Potter aan de Pastoor van Winkelstraat 2a in Schaijk.

Bij terugkomst is daar gelegenheid om de fiets schoon te spuiten, om te kleden en nog even gezellig na te praten.

Tijdens de tocht worden foto's gemaakt door goede-doelenfotograaf Anton Hofmans, lid van Ons Verzet. Na afloop kun je op zijn website foto's bestellen. Anton gaat later dit jaar deelnemen aan Klimmen tegen MS. De opbrengst van de fotoverkoop doneert hij om onderzoek naar de ziekte MS te ondersteunen.

Kosten voor deelname zijn 4 euro voor NTFU- en KNWU-leden. Overige deelnemers betalen 5 euro. Voor de jeugd tot en met 15 jaar is deelname gratis.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

De route is jammer genoeg weer niet zoals bij de eerste keer dat de Fibberwaarietocht van OnsVerzet er een 70 km afstand aan toevoegde.
Toen een "echte" toertocht van Schaijk via de vaste route Reek , camping Bruinsbergen , De Kuulen , Mill (pauze bij/in een café), Trentse bossen, Oventje en door de Maashorst weer terug naar Schaijk.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
twingens
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 26 juli 2017, 12:02
Mijn mountainbike: Giant Anthem X

Tsjibiti schreef: di 5 februari 2019, 11:13 De route is jammer genoeg weer niet zoals bij de eerste keer dat de Fibberwaarietocht van OnsVerzet er een 70 km afstand aan toevoegde.
Toen een "echte" toertocht van Schaijk via de vaste route Reek , camping Bruinsbergen , De Kuulen , Mill (pauze bij/in een café), Trentse bossen, Oventje en door de Maashorst weer terug naar Schaijk.
blijf maar weg dan aub!
Mark_K
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: di 10 november 2015, 11:40

Tsjibiti schreef: di 5 februari 2019, 11:13 De route is jammer genoeg weer niet zoals bij de eerste keer dat de Fibberwaarietocht van OnsVerzet er een 70 km afstand aan toevoegde.
Toen een "echte" toertocht van Schaijk via de vaste route Reek , camping Bruinsbergen , De Kuulen , Mill (pauze bij/in een café), Trentse bossen, Oventje en door de Maashorst weer terug naar Schaijk.
Deze route is ook erg leuk! :-q
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Mark_K schreef: wo 6 februari 2019, 12:18
Tsjibiti schreef: di 5 februari 2019, 11:13 De route is jammer genoeg weer niet zoals bij de eerste keer dat de Fibberwaarietocht van OnsVerzet er een 70 km afstand aan toevoegde.
Toen een "echte" toertocht van Schaijk via de vaste route Reek , camping Bruinsbergen , De Kuulen , Mill (pauze bij/in een café), Trentse bossen, Oventje en door de Maashorst weer terug naar Schaijk.
Deze route is ook erg leuk! :-q
Dat is zeker zo maar ik vond die route van de eerste keer leuker.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

twingens schreef: di 5 februari 2019, 14:59
Tsjibiti schreef: di 5 februari 2019, 11:13 De route is jammer genoeg weer niet zoals bij de eerste keer dat de Fibberwaarietocht van OnsVerzet er een 70 km afstand aan toevoegde.
Toen een "echte" toertocht van Schaijk via de vaste route Reek , camping Bruinsbergen , De Kuulen , Mill (pauze bij/in een café), Trentse bossen, Oventje en door de Maashorst weer terug naar Schaijk.
blijf maar weg dan aub!
Bedankt voor de tip. Zal ik zeker opvolgen.
Blijkbaar zijn voor sommigen pleidooien om routes met veel smal draaien en keren en technische passages hier toegestaan.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

mountinebike.nl .. Zou het misschien aan de doelgroep liggen....
Je komt een beetje over als een Missionaris die zijn geloof staat de verkondigen in de Tempel van een ander. :~
Dan kun je toch niet raar opkijken dat dat (over het algemeen) niet echt gewaardeerd wordt..
Mark_K
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: di 10 november 2015, 11:40

Tsjibiti schreef: vr 8 februari 2019, 13:19
twingens schreef: di 5 februari 2019, 14:59

blijf maar weg dan aub!
Bedankt voor de tip. Zal ik zeker opvolgen.
Blijkbaar zijn voor sommigen pleidooien om routes met veel smal draaien en keren en technische passages hier toegestaan.
Tsjibiti, ik wil even benadrukken dat de reactie om weg te blijven niet is geplaatst door een lid van TWC Ons Verzet. Wij heten iedereen welkom bij deze tocht, óók sceptici :wink: . Overigens hebben wij deze keer een afkorting opgenomen van de 33km route waardoor je niet in Reek komt. Hiermee laat je het meest technische stuk helemaal liggen. Na deze afkorting kun je natuurlijk weer langere afstanden aanhouden in de Maashorst en Herperduin om toch de nodige kilometers te maken in geval je dat wenst.
RogierR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 26 december 2015, 20:31
Mijn mountainbike: Canyon exceed pro race 7.0

Ik kijk er naar uit om volgende week weer eens een mooie tocht van 70km te rijden. Met de mooie weersvoorspelling van komende week moeten de omstandigheden haast perfect worden.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ik heb gisteren de Zeelandse Lus van onze tocht gereden en het was op een paar plekken echt vettig en modderig. Grootste deel was echter toch best goed te rijden met wat nattere stukken en wat plassen. \Maar dat was ook niet raar na al die regen van zaterdagnacht/zondagochtend.
Met de voorspellingen van deze week kan het alleen maar beter worden inderdaad.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Ik ben hier ook bij aanwezig. Deze tocht wel gereden en toen ging ik kapot op het moment dat we de hoogteverschillen in Herperduin opzochten. Volgens mij wordt het topweer :-q
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Het venijn zit m inderdaad in de kop en de staart bij deze tocht. :-q
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Ik hoop dat OnsVerzet veel deelnemers krijgt bij deze tocht. Vorig jaar een paar honderd minder omdat de de tocht in Malden die toen op hun vaste datum in dec. voor een beetje sneeuw werd afgelast en zonder een of ander vorm van overleg ook op dezelfde dag als de Fibberwarietocht werd "ingehaald". Ik ben geen lid ban OnsVerzet maar "verzet" me wel tegen dit soort praktijken. Voor mij een reden om de tocht in Malden of niet meer te rijden of als "zwartrijder". Tocht afgelasten betekent m.i. gewoon een jaar overslaan en volgend seizoen nieuwe kans.
De omstandigheden zullen prima zijn want het is al bijna overal mooi opgedroogd. Het belooft aanstaande zondag lenteachtig weer te worden en dat zal jammer genoeg een aantal potentiële deelnemers er toe verleiden om een rit op de weg te doen.
Laatst gewijzigd door Tsjibiti op wo 13 februari 2019, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Volgens mij heb ik deze tocht nog nooit gereden dus voor mij en extra reden om zondag eens doe kant op te gaan.
Wel zin in weer eens een tocht in een andere omgeving.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

RRon schreef: wo 13 februari 2019, 11:56 Volgens mij heb ik deze tocht nog nooit gereden dus voor mij en extra reden om zondag eens doe kant op te gaan.
Wel zin in weer eens een tocht in een andere omgeving.
In deze regio zijn in herfst en winter veel tochten. Deze Fibberwarietocht is bij de langste afstand bijna een combinatie van veel van die andere toertochten. Dus zeker de moeite waard.
p.s. Ik las in een plaatselijk blad dat er zondag ook vanaf NaatPiek een wandeltocht is in de zuidelijke Maashorst. Dus even af en toe opletten.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie