Pumptrack & Mountainbike route Roosendaal

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Een ltht gaat prima, maar toen ik op de dj van een maatje stapte, voelde dat als valsspelen :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ik ben er dit weekend geweest en vond het heel cool. Wel confronterend als er gasten met twee vingers in de neus bij je wegrijden en alles dubbelen :-) Was mijn eerste keer op een echte pumptrack, en ik moet duidelijk nog veel leren.
MTB stukje zag er ook gaaf uit, maar durfde het niet aan op de DJ met straatbanden op dat enge grind. Jammer dat er niet gewoon lekkere dirt ligt daar, maar zal wel uit praktische overwegingen zijn.
Volgende keer de grote fiets ook mee!
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

ha ha ja... ik denk dat ik er eens op maandag ochtend heen probeer te gaan..
jakejatog
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 18:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR Expert Carbon 29er 2015

kicke! binnenkort maar eens uitproberen!
Stumpy

Epic! mijn oude ros
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Gisterenochtend ook voor het eerst geweest. Helemaal alleen in het park, dus veel vrijheid :)
Zat er over te twijfelen om mijn trialbike mee te nemen (die heeft een vergelijkbaar frame als een DJ, maar dan andere vertanding, etc) maar besloten om alleen met de Enduro te gaan.
Pumptrack was leuk, maar ik merkte al gauw dat mijn fiets niet optimaal ging daar. Was wel vermoeiend :D

Daarna de MTB track gedaan. Staat er zo'n imposant bord voor waarin de uitleg van de 3 verschillende routes staan: Beginner, Gevorderd en Expert.
Ik acht me met mijn 2 maanden ervaring totaal geen expert, maar koos toch al snel voor de zwarte route, gewoon omdat het er lag :P
Lekker vermoeiend, dat wel!
Maar alleen de hoogste drop maar niet gedaan. Ik kreeg namelijk de indruk dat ik snel te ver zou komen waardoor de drop ineens een stuk groter werd, en je ook minder tijd zou hebben om je de bocht in te werken die daarop volgt.
Omdat ik daar alleen was èn al best vermoeid, vond ik dat geen goede reden voor uitstel :P
De volgende keer doe ik hem wel, want het is het enige stukje dat ik nu niet bereden heb ;)

De lagere drop heb ik een paar x gedaan, en ook de afdaling over die rotsen was best leuk om te doen!

Ik ga er zeker nog een keer terug naar toe, maar dan gaat ook mijn trialbike mee voor de pumptrack. Daar heb ik vast veel meer lol mee! :)
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Vanochtend teruggegaan voor de drop. Sinds de vorige keer niet meer geweest dus ook niet meer kunnen herinneren hoe het er uit zag.

Niet het beste moment vandaag (regen, niet opgewarmd) maar speciaal ervoor naar toe gereden dus ik moest t nu maar doen ook :)

Leek nu ineens een stuk minder hoog, dus geen bescherming aan gedaan, geometrie van de fiets niet op DH stand maar op XC stand laten staan, en dan vol goede moed er af ;)

Het viel reuze mee, en als t een keer beter weer is, ga ik s kijken of ik de helling grotendeels over kan slaan en op t vlakke deel kan landen. Gewoon omdat het kan :winkie:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Mark-V schreef: do 20 december 2018, 14:57 Vanochtend teruggegaan voor de drop. Sinds de vorige keer niet meer geweest dus ook niet meer kunnen herinneren hoe het er uit zag.

Niet het beste moment vandaag (regen, niet opgewarmd) maar speciaal ervoor naar toe gereden dus ik moest t nu maar doen ook :)

Leek nu ineens een stuk minder hoog, dus geen bescherming aan gedaan, geometrie van de fiets niet op DH stand maar op XC stand laten staan, en dan vol goede moed er af ;)

Het viel reuze mee, en als t een keer beter weer is, ga ik s kijken of ik de helling grotendeels over kan slaan en op t vlakke deel kan landen. Gewoon omdat het kan :winkie:

Afbeelding
Volgende keer gewoon een bunnyhop er af voor meer hoogte. :lol:
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Of gewoon de 30cm ramp meenemen en die op het platform zetten... Gewoon voor de fun :winkie:
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

Wie kan mij vertellen hoe de baan erbij ligt met deze natte dagen? En is de pumptrack gewoon open?

Misschien dat ik zaterdag eens ga kijken :-q

Alvast bedankt
Plaats reactie