Stoneman Glaciara

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Een paar jaar geleden heb ik, samen met een paar fietsmaten, meegedaan met de 1e Stonemanchallenge NL in het Ertsgebergte. Aankomend jaar willen we de Stoneman Glaciara gaan doen, in 3 dagen en eventueel er nog een dag of 2 aan plakken. Iemand ervaring, tips wbt hotels, extra routes e.d. Heb me al behoorlijk georiënteerd op de website, maar wat is bijvoorbeeld de beste locatie om te starten en welk hotel is goed qua prijs/ kwaliteit???
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Niemand????….
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Ziet er spectaculair uit. Lijkt me ook lood zwaar. Maar heb dan andere plannen. Voor de mannen/vrouwen die dit doen succes en veel plezier.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ik ben van de zomer in Bettmeralp geweest en heb daar (per ongeluk) een klein stukje gereden. Langs de Aletsch gletcher is erg mooi maar idd ook loodzwaar (45gr hellingen). Volgens mij ging de route niet bovenlangs want het beginstukje panorama-weg van Bettmerhorn naar Moosfluh is redelijk enduro-waardig.

Wij zaten in Chalet Tannenduft, dat kijkt uit op de lift vanaf het dal en P (Bettermeralp is autovrij en niet goedkoop, dat moet je willen natuurlijk)
MooM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: di 10 januari 2017, 13:30

Wij gaan hem dit jaar ook fietsen begin Juli.
We zitten in Fiesch, lekker centraal en in die periode goed betaalbaar.
We fietsen hem in 2 dagen maar blijven nog paar dagen langer. Er is ook een klein bikeparkje in de buurt.

Ben benieuwd en we hebben er zin in!! :-q :-q
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

MooM schreef: do 7 februari 2019, 14:54 Wij gaan hem dit jaar ook fietsen begin Juli.
We zitten in Fiesch, lekker centraal en in die periode goed betaalbaar.
We fietsen hem in 2 dagen maar blijven nog paar dagen langer. Er is ook een klein bikeparkje in de buurt.

Ben benieuwd en we hebben er zin in!! :-q :-q
Wij gaan eind september, vanuit Bellwald. We gaan in totaal 5 dagen fietsen, met de Stoneman in brons. Overnachten onderweg in Bettmeralp en Binn. Voor en na de Stoneman 2x2 nachten Bellwald...
Ben benieuwd naar je ervaringen!!! :wink: :-q
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Hoe is het bevallen?
Komende zomer wil ik deze tocht ook gaan rijden.
Is deze route technischer dan de Grand Raid bcvs?
Ik wil als het een beetje kan deze route in 1 dag rijden.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

awinkel schreef: zo 22 december 2019, 18:22 Hoe is het bevallen?
Komende zomer wil ik deze tocht ook gaan rijden.
Is deze route technischer dan de Grand Raid bcvs?
Ik wil als het een beetje kan deze route in 1 dag rijden.
Mijn is die goed bevallen .
Het parcours is niet heel technische wel wat stenige steile klimmentjes. Het moet te doen zijn in 1 dag. maar word dan best pittig. Ik raad je wel aan om goede GPS apparaat mee te nemen. Er zijn een paar plekketjes waar de Bordjes nog redelijk onduidelijk zijn. Er zijn onderweg genoeg plekken waar je je Bidons of rugzak kan bijvullen.
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

who dares wins
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

trek-y schreef: ma 23 december 2019, 02:15 http://www.chalet-luctor-et-emergo.nl
Dit is spam
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Bedankt voor de tips!
Mijn Suunto sportwatch heeft GPS functionaliteit, dus dat komt goed.
De Grand Raid is qua afstand vergelijkbaar. Ik heb afgelopen jaar de versie van 127km en 5050HM gereden.
Voor klimmetje ben ik niet zo bang, wel verlies ik vaak tijd op erg steile afdalingen met veel dikke wortels.
Bij wat voor soort punten kun je je drinken bijvullen? Is dat in dorpjes?
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Onderweg zijn er op sommige plekken watertap punten. Er zijn ook mensen die openlucht drinkgelegenheid aanbieden. Er staat dan een bordje aan de weg met stonemann en plaatje van drinken. Daar kun je je zelf bedienen met water enz. De afdalingen zijn meestal over goede karrepaden of schotterpaden. Ik raad rijden met binnenbanden af. Je komt bij stempelposten vaak bij hotels waar je ook gerust je bidons kunt vullen.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

van de organisatie kreeg ik een kaartje waar ook de watertappunten en de hotels op staan. wanneer wil je hem gaan fietsen?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Mooi excuus voor mij om eindelijk de banden dan eens tubeless te maken. :-)
De Grand Raid heb ik met binnenbanden gereden en dat ging op zich best goed, maar bij sommige rotsen was ik blij dat ze heel bleven...
Handig dat de bidons bij te vullen zijn. Dan hoeft de camelbag niet mee en dat vind ik zeker bij dit soort tochten wel zo prettig.
Hoe minder gewicht op de rug hoe beter.
Ik hoop de tocht de 2e of 3 week van augustus te gaan rijden.
Tot dan ga ik mij verlekkeren aan de mooie filmpjes hiervan op YouTube en misschien dat ik als voorbereiding de stoneman miriquidi (Duitse versie) in het voorjaar als voorbereiding ga rijden. Stuk minder technisch uiteraard, maar altijd leuk om zo'n route te rijden. :-)
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Plaats reactie