Specialized: Brain demper service

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
ADC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 29 januari 2005, 14:00
Mijn mountainbike: Niner AIR9 + De Rosa R838(race)
Contacteer:

alle topics gelezen over de brain dempers en de ervaringen. Nu was ik laatst aan de beurt. Demper in juni 2018 onder de reguliere onderhoudsvoorwaarden laten omruilen bij Specialized via mijn LBS. Demper was deze week, zo bleek ook later bij de LBS niet goed. Bij het in veren kwam er een zuigend geluid uit hetgeen komt door de combi van lucht en olie. Vervangen was dus de conclusie.
Maaarrrrrr: Nu werd mij verteld dat mijn demper niet langer vervangen kon worden aangezien het een oude demper bleek (Epic uit 2014).
Dit vond ik nogal een vreemde! Nu moet mijn demper naar Sabma worden opgestuurd onder dezelfde garantie. Ik ben dit niet gewend en kan me ook bijna niet voorstellen dat dit zomaar kan. iemand al eerder meegemaakt?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Wettelijk kun je het aanvechten, want het product voldoet niet aan de verwachtingen (om het mild uit te drukken... :roll: ).

Maar in de praktijk heb je gewoon pech en mag je al blij zijn dat er iets geregeld is. Het is waarschijnlijk omdat die Brain zo hopeloos is dat Specialized zelfs na 5 jaar nog iets geregeld heeft, maar normaal trekt vooral Specialized, maar eigenlijk de meeste merken er vaak al na een jaar hun handen vanaf als het om garantie gaat :-?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Veel Special weinig “Specialized”.

Zoals ook al elders hier geschreven hoor ik weinig anders dan problemen met de Brain en het uitblijven van reactie van Specialized. Kan tot maanden duren voordat de service wordt gedaan. Een bekende wacht al sinds het najaar op een vervangende demper....

Maken zo geen goede beurt....
StAlTiCa
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Laat ik maar niet beginnen over de problemen met de Brain die ik heb gehad in het afgelopen anderhalf jaar. De afgelopen maand heb ik al 3 nieuwe dempers kunnen ophalen. :evil: Mijn officiële klaagmail is al onderweg naar onze vriendjes van Specialized. Kostte moeite om er een nette mail van te maken :winkie:

Maar jouw bekende heeft wel erg veel pech, want normaal is zo'n "nieuwe" demper binnen een paar dagen weer terug.
Ik ben mijn fiets nooit langer dan een paar dagen kwijt geweest. Maanden kwijt klinkt eerlijk gezegd ook wat ongeloofwaardig.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

deefdeef schreef: do 7 februari 2019, 01:17 Maar jouw bekende heeft wel erg veel pech, want normaal is zo'n "nieuwe" demper binnen een paar dagen weer terug.
Ik ben mijn fiets nooit langer dan een paar dagen kwijt geweest. Maanden kwijt klinkt eerlijk gezegd ook wat ongeloofwaardig.
Omdat Specialized net zo snel dealers als klanten aan het wegjagen is moet onze LBS (vroeger wel dealer) dit “via” iemand doen die wel nog dealer wil zijn....

Maar helaas is het echt zo. Meen in September of Oktober aanvraag gedaan voor een tijdelijke Brain (zodat je iig nog kan fietsen); tot op heden is het stil.... Zit nu dus gewoon een demper in maar die is al ruim voorbij de datum van de verplichte (!) jaarlijkse servicebeurt
StAlTiCa
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ah op die manier. Maar dan duurt het nog steeds erg lang.

Bij mijn lbs is vandaag iemand langs geweest van Specialized en ze zijn met een mooie tegemoetkoming gekomen. Nu hopen dat dat ook helpt in mijn geval.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

ADC schreef: wo 6 februari 2019, 20:18 Nu werd mij verteld dat mijn demper niet langer vervangen kon worden aangezien het een oude demper bleek (Epic uit 2014).
Ik maakte me dezelfde zorgen dus ik heb het gevraagd.
Bij de Specialized test dag vorig jaar werd mij vervolgens verteld, dat van dempers een bepaald type deze minimaal 5 jaar na afloop beschikbaar blijven.
Dat type heeft tot 2017 op de modellen gezeten, dus tot 2022 hoefde ik me geen zorgen te maken.
Dat de jouwe dus niet vervangen kan worden klopt volgens Specialized niet.
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het is toch zo simpel: alles wat er op een fiets zit wat niet aan gangbare standaards voldoet moet je gewoon boycotten.
Dus naast een Brain bijvoorbeeld ook de pull-shocks die vroeger op de Scott Genius zat en sommige Cannondales (hé, grappig, dezelfde ontwerper! :D )

Het werkt echt zo hoor, als de consument het niet koopt is het zo uit de winkels.
Dus we hadden al lang van die Brain-onzin verlost kunnen zijn ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb het al eerder geroepen :
Een fiets zonder Brain, een no-brainer!

Die dingen zijn er nu ruim 10 jaar en ze hebben nooit langer goed gewerkt dan 10 dagen.
Je had het kunnen weten...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie