Scott scale 910 maat advies

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Hoi mijn bbl 88.7 mijn lengte is 187 welke maat ? Heb nu trek super fly 19.5 en zit er goed op .Dénk zelf maat l van de scott scale 2019. Bedankt alvast.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik ben 180 cm en val tussen de M en de L in. De M zou ik met 90 mm pen moeten rijden, wat tegenwoordig aan de lange kant is, maar de L met 70 mm pen vraagt wat meer lichaamsinzet (ik heb beide geprobeerd). Ik zou voor mezelf nu voor de L gaan, 2 jaar terug voor de M.

Als je nu dus van die Trek af komt, dan zal een L waarschijnlijk gelijk aanvoelen, maar het is misschien de moeite waard even op de XL te zitten en een paar meter met een kortere stuurpen te rijden.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Bedankt voor je reactie
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

+1 voor XL even testen. Ik vond de Scale in L van een vriend net wat te kort voelen. Ben zelf ook 1,87m, heb in verhouding wel iets kortere benen. Jammer dat de zitbuizen nog steeds zo lang zijn bij XC hardtails, anders was upsizen makkelijker en oogt de fiets niet meteen zo groot :lol:
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Ik ben 1.86 en ik rij op een L met 90mm pen. Dat is voor mij een fijne maat, maar veel groter dan ik moet je niet zijn.
Dus inderdaad god vergelijken wat je fijner vind, want een XL zou ook goed kunnen.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Heb de maat l gekocht zit perfect. De Xl toch te groot .bedankt voor jullie reacties. Gr erwin
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

shit schreef: za 16 februari 2019, 20:46 Heb de maat l gekocht zit perfect. De Xl toch te groot .bedankt voor jullie reacties. Gr erwin
veel plezier! :)
Plaats reactie