Sonder transmitter, p5 foto's

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Die gevel, mag ook wel een opknapbeurtje hebben... had ook zo’n gevel. Jaren 70?


Tot zover het “budgetvriendelijk” opbouwen. ;). Wel een tof ding. En die langere geometrie, idd wat lastiger om ‘m op zijn achterwiel te zetten. Maar naar beneden, de mooie doordraaiers en de jumps heb je er wat mij betreft veel meer plezier. Naar beneden gaat al snel een stuk harder dan op een XC, jumps gaat je ook een stuk makkelijker af.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Lijkt mij een heerlijke bak!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Die Giant-wielen staan perfect wat kleur betreft!!


Ik zou de bestelde wielen dus in de Giant douwen :wink:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Dat was mijn gedachte ook. :-q
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ja het budget vriendelijke is er een beetje af.. beetje van nu ga ik toch bouwen, doe het dan meteen goed.. hoef nu ook niet alles in 1 keer te betalen dat maakt veel mogelijk.. en het is voor nu toch wel een klein droomfietsje
De wielen haha ja.. lijkt net een orgineel sonder wielset😅

Maar die gaan snel weer in de giant.. de 2.8 banden vond die 23interne velg niet handig.
de giant is voor nu het "budget" fietsje geworden aangezien ik daar maar enkele ritje op een jaar mee ga rijden.. heb nog een reserve setje mocht ik ze slopen.. en daarbij gaat dat bestelde setje beter passen bij die zadelpenklem😎
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dit was de mijne.

Afbeelding
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Hey thanks, zie nu ook meteen dat de shifter kabel aan de rechter kant blijft.. vind het zo raar lopen eigenlijk.. mooie bike ook wat meer richting raw
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja was een leuk ogend fietsje.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

mauke schreef: wo 6 februari 2019, 12:35 Hey thanks, zie nu ook meteen dat de shifter kabel aan de rechter kant blijft.. vind het zo raar lopen eigenlijk.. mooie bike ook wat meer richting raw
ik zou m toch via links laten lopen, samen met de achterrem.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Wrom? Laat ik het zo zeggen: bij mijn Sonder Camino Al loopt-ie ook zo. Bij mijn Pace trouwens ook, zal wel komen omdat de Britten willen dat je met links de achterrem bedient ofzo. De nokjes zijn dan daar "passend" voor geplaatst. Doet niets af aan de functionaliteit, alleen maken de kabels een wat andere/krappere bocht.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nu loop je toch kans op schuren. Dan dus inderdaad maar met een iets grotere bocht via links!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Linksom is dat echt niet anders, als je de leidingen netjes kort houdt en geen ál te grote bocht wil maken. Maar als de nokjes zich ervoor lenen zou ik het ook doen hoor. Bij mijn Camino betekent dat gedoe met stuurlint en weet ik het wat, en bij mijn Pace gaat dat niet zomaar, want de nokjes aan de linker zijde van de downtube zijn bedoeld voor de dropperkabel :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Heb de kabel nu maar laten zitten en dus met een bocht mee met de achter rem.
Nu ik de fiets zag staan met die mooie wielen eronder kon ik het nietmeer aan😅 die giant staat voorlopig toch nog stil en wil nog wat klein onderhoud gaan doen zoals wat nieuwe kabels/smeren/controleren en nieuwe remblokjes enz. goed ik kon het dus nietmeer aan en heb de sonder in elkaar gezet met de onderdelen die ik nog had liggen/giant
Zie hier
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb al een klein rondje kunnen rijden en wat een fijne bike! De wielen staan nu tubeless en dat had ik met mijn vorige ltht niet. Ik had de kennis toen nog niet en reed geloof ik nog op 2.5 bar om snakebites te voorkomen op trappen enz.
Nu tubeless op 1.8 bar achter en alleen dat verschil is me hier in de straat al enorm. slack is hij maar sturen gaat nog prima.
Hoop van de week een rondje bergen op zoom of westenschouwen te gaan rijden om hem echt eens uit te testen😎
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Leuk geworden. Ik ben benieuwd wat je er van gaat vinden in het terrein.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Goed gelukt, mooi ook die oranje details!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie