Nieuwe route Oostvoorne

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Mooi. Zondag dus de Vendetta uitlaten rond het Oostvoornese meer :-D
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Vanmiddag 3 rondjes gedaan. Geuzenbos ligt er weel mooi bij en is opgeleukt met wat extra kombochten en euh, bergtjes.

Weer prima naar m'n zin gehad, zal er in de winter toch vaker heen gaan denk ik.

Eén ding wil ik wel opmerken; in het Geuzenbos is een soort diepe kuil gemaakt (die was er a voor de renovatiel). De wanden van deze kuil zijn nu gestut met houtwerk waarvan de paaltjes aan de buitenkant (dus in de kuil) staan.

Nu tijdens de renovatie vóór deze kuil een kombocht en een jumpje gemaakt waar je met een aardige snelheid doorheen kan. Als het rap genoeg gaat spring je dus die kuil in, die hele sectie loopt lekker :-q
Alleen vond ik die stutpaaltjes behoorlijk gevaarlijk staan. Je springt de kuil in en kan dus onderweg niet meer corrigeren, als je met je voorwiel of pedaal zo'n paaltje meepakt wil ik het vervolg niet weten.. :roll:

Nu is dit voor een meer ervaren rijder niet zo'n probleem maar er rijden daar niet alleen ervaren rijders heb ik vanmiddag gemerkt.
Dit speelt denk ik alleen als je de kuil in jumpt. Rijdend zal het niet zo'n vaart lopen denk ik.


Verders nogmaals alle lof voor het onderhoudsteam :-q Keep up the good work! (zijn er nog plannen om het pad door de "Dutch Mountains" (Noordoever) een beetje te egaliseren?)

Afbeelding
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1511
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

zowaar weer eens de bike gepakt gister , manmanman wat ben ik in slechte conditie.. :-? route lag er leuk bij en hulde voor de mensen die er onderhoud doen , veel werk waar ze nog niet overal aan toe gekomen zijn maar je ziet dat er gewerkt word.

op de starre on one moest echter wel de bandenspanning flink omlaag om niet teveel te stuiteren...
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

HM'78 schreef: di 1 januari 2019, 13:01 op de starre on one moest echter wel de bandenspanning flink omlaag om niet teveel te stuiteren...
De noordoever ("Dutch Mountains") hobbelt inderdaad nogal op sommige stukken, volgens mij wordt daar af en toe wel wat aan gedaan maar de korte kuilen blijven steeds terugkomen lijkt het. Niet bevorderlijk voor de flow op een starre bike.

Maar verder een heerlijk rondje waar regelmatig goed onderhoud aan gepleegd wordt :-q
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Weet iemand hoe het momenteel zit met de modder? Laatste keer was het best drassig (Vlaardingen was afgelopen weekend erger) maar nu na de sneeuwval en nattigheid?
K3vin
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: do 4 juli 2013, 22:30
Mijn mountainbike: 2018 Epic
Contacteer:

Gisteren was het in ieder geval nog erg drassig en op de laatste duinen was het behoorlijk glibberen...
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Het was dit weekend hier en daar wat drassig en alleen het 3e stuk op het dijkje was een moeras! 😉
K3vin
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: do 4 juli 2013, 22:30
Mijn mountainbike: 2018 Epic
Contacteer:

Ik weet niet of de route bouwers hier mee lezen, maar het vernieuwde stuk van de 'Dutch Mountains' is erg gaaf geworden. Complimenten!
Catkiller
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 10 oktober 2012, 18:49
Mijn mountainbike: Canyon nerve 8.0

Ja er wordt zeker mee gelezen. Bedankt voor het compliment
My life is based on a true story
Canyon Nerve 8.0 2015
RockyMountain element 50 2008 sold
American Eagle durango carbon
Gebruikersavatar
sanderc
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 12 februari 2013, 21:39
Mijn mountainbike: cube analog 27,5"

Vandaag ook sinds een paar weken weer eens een rondje gemaakt. Grote buiging voor het onderhouds team. Het 3e stuk noordoever ligt er weer prachtig bij!!
K3vin
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: do 4 juli 2013, 22:30
Mijn mountainbike: 2018 Epic
Contacteer:

@Catkiller :-q
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Ertje schreef: zo 4 november 2018, 20:54
(...."heel verhaal"....)

Verders nogmaals alle lof voor het onderhoudsteam :-q Keep up the good work! (zijn er nog plannen om het pad door de "Dutch Mountains" (Noordoever) een beetje te egaliseren?)
Dus het bovenstaande is gefixt :-D ? Binnenkort dan maar weer 's knallen daar :-q
Gebruikersavatar
sanderc
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 12 februari 2013, 21:39
Mijn mountainbike: cube analog 27,5"

Ertje schreef: vr 10 mei 2019, 20:29
Ertje schreef: zo 4 november 2018, 20:54
(...."heel verhaal"....)

Verders nogmaals alle lof voor het onderhoudsteam :-q Keep up the good work! (zijn er nog plannen om het pad door de "Dutch Mountains" (Noordoever) een beetje te egaliseren?)

Dus het bovenstaande is gefixt :-D ? Binnenkort dan maar weer 's knallen daar :-q
Het 3e (Laatste) stuk noordoever is inderdaad recent flink onder handen genomen en zeker de moeite waard👌👌
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

:-q komende week staan er 4 rondjes op de planning (of 5 :tong )
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bouwers en onderhouders: Bedankt! De nieuwe toevoegingen zijn echt een meerwaarde :-q

Gisteren heerlijk stukje geknald daarzo:
Plaats reactie