Zwift

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Vandaag de Alpe du Zwift weer eens gedaan op mij gemak, halverwege door een Tron bike ingehaald met lightspeed snelheid...onmogelijk.
Heeft iemand al een Tron? Toch wel stoer zo'n fluor fiets, je moet er alleen wel erg veel hm's voor maken.
Eerst Mt. Everest 8850hm en dan nog 41.150 hm extra...…..geldt dan de totale hm's die je ooit in Zwift hebt gemaakt of moet je eerst Everest klimmen en dan nog eens 40k extra?

Ondanks het feit dat ik tevreden ben over mijn Neo merk ik vooral in The Wringer, in de 30 sec max secties dat de Neo te traag de weerstand verlaagd waardoor je uiteindelijk moet uitkijken niet onder de 120 watt te komen. je haalt anders het segment niet (voor wat dat waard is 8)

Overigens perfect dat je nu elke dag Watopia kunt rijden, dat vind ik de leukste wereld om in te fietsen.
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

Ondanks het feit dat ik tevreden ben over mijn Neo merk ik vooral in The Wringer, in de 30 sec max secties dat de Neo te traag de weerstand verlaagd waardoor je uiteindelijk moet uitkijken niet onder de 120 watt te kome
aha OK, daar heb ik met de flux helemaal geen last van, na die 30 sec 2x FTP ben je het toch wel zat dus benen stil en wattage weer oppakken. Geen enkel probleem, mijn probleem is meer om de laatste sprint te halen bij de wringer. Die moest echt uit mijn tenen komen.
Overigens perfect dat je nu elke dag Watopia kunt rijden, dat vind ik de leukste wereld om in te fietsen
Zag ik ook idd, wel fijn. Sowieso voegt het gewoon veel toe om bijv een vast rondje of een vaste klim te kunnen trainen

Meer mensen die een flux hebben hier en mijn probleempjes herkennen ?
MTBArnhem
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

futura schreef: wo 30 januari 2019, 00:20
Eerst Mt. Everest 8850hm en dan nog 41.150 hm extra...…..geldt dan de totale hm's die je ooit in Zwift hebt gemaakt of moet je eerst Everest klimmen en dan nog eens 40k extra?

Ondanks het feit dat ik tevreden ben over mijn Neo merk ik vooral in The Wringer, in de 30 sec max secties dat de Neo te traag de weerstand verlaagd waardoor je uiteindelijk moet uitkijken niet onder de 120 watt te komen. je haalt anders het segment niet (voor wat dat waard is)
Klopt, eerst Everest, dan nog 40k. Staat los van je reeds gereden hm’s

Begrijp ik uit je verhaal nu dat je de workouts niet in ERG modus doet?
Omdat je zegt, dat het daarna oppassen is niet hoger dan 120w te komen?
Zwift settings staat geloof ik by default op 3 sec averaging, denk dat dat dan ook invloed heeft op het aanpassen van weerstand.
Ride like you stole it
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Die challenges zijn idd. even kort door de bocht, ruk gemaakt...
Die zouden gewoon automatisch aan moeten staan zoals bij de meeste games die je speelt ipv dat je ze
los moet inschakelen. Das best knullig.

Qua hoogtemeters zit ik in Zwift ergens in de 11.000 ongeveer maar omdat de Everest challenge zich heeft
uitgeschakeld is deze teller weer gereset ofzo :-{

Vandaag een rondje jungletour gedaan en even rond gereden met het jungle shirt. Volgens mij was ik de
eerste ofzo die de tour deed want zo snel ben ik niet :D
Nog steeds super tevreden over de Wahoo Kickr Snap. Werkt ook lekker snel qua wattages, rpm. etc. :-q
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Over een uurtje maar weer 's een rondje doen :tong

Net een uur met de hond gelopen maar ik kan niet wennen aan dat natte prutweer.. wat dat betreft is Zwift een uitkomst :-D
Gebruikersavatar
uncle sam
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 19:28
Mijn mountainbike: canyon lux

The wringer vind ik ook zeer hard op de Tacx neo, zeker omdat die ERG mode pas goed werkt bij een stabiele wattage en/of cadans.
Wijzig je beiden op hetzelfde moment kom je 9/10 in de "spiral of death" terecht.
Mij lukt het bijna nooit om die 30sec vol te maken in erg mode, in sim mode lukt dit easy.
De overgang van 185W naar 30sec op 690W is crazy, en moet je echt aanvallen zonder je cadans te droppen ...
Spiral of death is echt pijnlijk, precies of je tegen een muur van 2000W opfietst.

https://zwiftinsider.com/erg-mode-in-zwift/
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik weet niet waarom ik me in dit topic ophou, maar ik begrijp er letterlijk geen Zwift van :D

Respect aan iedereen die binnen fietst en geen meter vooruit komt. Ik begrijp dat het anders is dan jaren terug, toen je gewoon op je Taxcxcxcx zat, maar toch - niets voor mij :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Heb je wel eens met Zwift gereden? :wink:

Ik had voor heen een gewone trainer waar de racert in de winter op ging, dat ding heb ik letterlijk 5x gebruikt...

Op Bikemotion 2016 voor het eerst kennis gemaakt met Zwift, en ff een stukje gereden. Poos later kocht een collega een Tacx Vortex met Zwift, en die was zo enthousiast dat ik ook maar weer zo'n ding gekocht heb onder het motto, als het niets is gaat ie zo weer op MP..

Nu staat de racert voor de tweede winter op de Tacx, en ik vermaak me prima virtueel :lol:


Om dat virtueel fietsen leuk te vinden moet je volgens mij ergens wel een beetje competatief ingesteld zijn, op jezelf of tegen een ander, dat je door een virtuele wereld rijdt is een leuke bijkomstigheid maar (voor mij dan) is een groot deel van de leut dat je weet dat die andere fietsers om je heen zich ook echt in het zweet werken, er komt dus ook een "sociaal" stukje bij kijken.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nee, heb nooit met Zwift gereden.

En ik weet vrij zeker dat dat er in de nabije toekomst ook niet van gaat komen. Al was het alleen maar om de investeringen die dat dan weer vergt. Rijden jullie al met AR-brillen op ofzo?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Kapitein Iglo schreef: di 5 februari 2019, 14:26 Nee, heb nooit met Zwift gereden.

En ik weet vrij zeker dat dat er in de nabije toekomst ook niet van gaat komen. Al was het alleen maar om de investeringen die dat dan weer vergt. Rijden jullie al met AR-brillen op ofzo?
Geen brillen, gewoon op TV of Tablet of zelfs mobiel (wel heel klein) via een app.
Via een secundaire app genaamd zwift companion kan je nog extra info op je mobiel krijgen en kan je zelfs texten naar anderen

Ik doe het ook sinds een 1 maandje, weet nog niet wat ik ervan moet zeggen. Ga liever naar buiten maar soms met die kou en regen is er even geen andere keuze
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: di 5 februari 2019, 14:26 Nee, heb nooit met Zwift gereden.

En ik weet vrij zeker dat dat er in de nabije toekomst ook niet van gaat komen. Al was het alleen maar om de investeringen die dat dan weer vergt. Rijden jullie al met AR-brillen op ofzo?
AR brillen en zweten werkt natuurlijk niet. Maar dat vermoeden had jij ook al.
Zelf vind ik het heerlijk om zo de wintermaanden door te brengen. Vooral om hoogtemeters te maken. Dat scheelt nogal bij de eerste Ardennen tochten. Frisser die eerste routes maken is toch veel fijner dan er koud in te vliegen.

Qua investeren zit je idd zo aan €1000,- maar da's dan incl. Pc, fiets en wahoo kickr snap. Althans met wat zoekwerk naar een goede 2de hands pc en 24" monitor.

Ik vind de onderlinge strijdjes die je zo nu en voert ook wel lekker om je uit te dagen en te pushen. Net proberen om het wiel te pakken en kop over kop verder. :bier:
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Qua AR/VR vermoedde ik dat natuurlijk wel, maar daar ligt toch ook wel een marktje lijkt me. Toch nog best wel een investering en je wil natuurlijk een setup die kan blijven staan ook.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

En als ik zeg dat je een keer met Puck Moonen kan rijden zou dat helpen?
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

VeeDee schreef: di 5 februari 2019, 20:37 En als ik zeg dat je een keer met Puck Moonen kan rijden zou dat helpen?
ik denk dat ze virtueel bij lange na niet zo aantrekkelijk is
bovendien zou ik toch niet in haar wiel kunnen blijven dus lang zou ik er niet van genieten :D
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Victor1977 schreef: di 5 februari 2019, 22:11
VeeDee schreef: di 5 februari 2019, 20:37 En als ik zeg dat je een keer met Puck Moonen kan rijden zou dat helpen?
ik denk dat ze virtueel bij lange na niet zo aantrekkelijk is
bovendien zou ik toch niet in haar wiel kunnen blijven dus lang zou ik er niet van genieten :D
Ach, ook een virtuele achterkant heeft zijn positieve kant. :wink:
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Plaats reactie