Bij dagelijks gebruik zou ik zeker een 2e lader aanschaffen. Het heen en weer zeulen ben je wel een keer zat.arjanvanwoudenberg schreef: ↑di 18 december 2018, 14:08 Ik ga per januari volgend jaar mijn woon werk verkeer afleggen op een Speed Pedelec. Een Specialized Turbo Vado. In een testrit haalde ik op standje turbo 35 kilometer op een volle accu. Nu is de enkele afstand woon-werk 28 kilometer. Dit zou in principe geen probleem op mogen leveren. Ik neem de acculader mee naar mijn werk.
Dit kan bij deze lader wel. Ik heb me laten vertellen dat bijv. Stromer luchtgekoelde laders heeft die niet vervoerd mogen worden. Ook een punt om rekening mee te houden.
De kosten wegen op tegen het gemak.
Ik hoop niet dat je teleurgesteld raakt want tegenwind, koude zorgen ervoor dat je veel minder ver komt dan je van te voren had gehoopt.
Als je fiets (en dus accu) wat ouder wordt gaat het nog harder.
Ik had met 4 dagen per week al 8 laadcycli. Na 2 jaar merkte ik dat echt aan de accu en dus het bereik. Heel vaak moest ik 's avonds terug de ondersteuning echt lager zetten om in ieder geval (ondersteund) thuis te komen. Na 1 keer vergeten te laden en dan bijna 30 met een zware fiets in de regen en kou tegen de wind in harken, wilde ik voorkomen dat dit nog eens zou moeten.
Geloof svp ook niet alle verhaaltjes over wat en wel en niet mag met accu's en laders. Vraag het 15 fietsenboeren en je krijgt 15 verschillende antwoorden. Hou gewoon de instructies en aanwijzingen van de fabrikant aan.