Spectral in Red & Blue

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16789
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En dan in deze kleur natuurlijk, maar die is misschien inmiddels niet meer leverbaar?
Ik blijf dit rood (en "whiskey brown", zie de Spectral van jjspeed) wel de mooiste kleuren vinden die Canyon geleverd heeft.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Die Whiskey Brown is inderdaad een erg mooie kleur.
Helaas was mijn uitvoering ten tijde van kopen er niet meer in die kleurstelling, maar gelukkig nog wel in rood.
Model 2017 had alweer een andere rode kleur, waarbij de letters ook rood waren geloof ik. Ben blij dat ik gewoon deze heb gekocht met de zwarte letters.

Merk wel steeds dat ik meer bezig ben met de afstellingen van de demper en vork om een lekkere setup te vinden. Nadeel is alleen dat er zoveel mogelijkheden zijn het soms voor mij lastig is om een goede instelling te vinden waarmee ik voor 90% overal uit de voeten kan.

In Belgie gemerkt dat bijvoorbeeld de voorvork eigenlijk te hard stond. Nadeel was alleen dat ik de dop voor het ventiel niet meer los kreeg. Beetje te vast gedraaid.
Nog tips om die met gereedschap voorzichtig los te krijgen? Echt houvast heb je ook weer niet met die dopjes van Fox.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Even een vraag met betrekking tot stuur en stuurpen:

-edit- plaatjes werken niet meer, dus maar verwijderd.

Ging om de rode varianten van Spank, zowel stem als stuur.
Laatst gewijzigd door Meegs op vr 8 februari 2019, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik zie geen foto's.... Maar in mijn persoonlijke ervaring is bij rood de kans groot dat het gaat vloeken. Heb zelf ooit getracht een stuur, set Hope naven en KCNC boutjes te laten matchen op een zwarte fiets, en dat deed elke keer weer pijn aan mijn ogen :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Het is minder erg dan skinwalls maar over het algemeen vind ik stuurpennen in kleur inderdaad wat teveel van het goede, zeker als ze in de framekleur zijn (of net niet in de framekleur).

Maareh, het gaat er natuurlijk om wat jijer van vindt...
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Hier ook geen afbeeldingen te zien. Ben dan ook benieuwd naar de plaatjes om met een gerust gevoel mijn ongezouten mening te kunnen geven. :winkie:
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Het gaat om de Spank Oozy stem en handlebar.
Ik heb de plaatjes via Bike Components gelinkt maar dat werkt misschien niet zo goed.

Ik twijfel heel erg omdat de kleur niet hetzelfde zal zijn.

Ik ben nu wel benieuwd naar die "ongezouten" mening van Dice.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Afbeelding
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Meegs schreef: di 22 januari 2019, 22:43 Het gaat om de Spank Oozy stem en handlebar.
Ik heb de plaatjes via Bike Components gelinkt maar dat werkt misschien niet zo goed.

Ik twijfel heel erg omdat de kleur niet hetzelfde zal zijn.

Ik ben nu wel benieuwd naar die "ongezouten" mening van Dice.
Afbeelding

Ik heb ook op het punt gestaan om dezelfde stuur/pen combinatie op mijn fiets te monteren. Heb het uiteindelijk niet gedaan omdat de kleur niet mooi combineerde met mijn kleurenschema.

En dat gaat het ook niet op jouw fiets zijn. Wordt echt teveel rood, en de kleur rood gaat vloeken bij jouw frame. Ik zou dan gewoon de zwarte uitvoering nemen want ik ben wel van van die handlebar en stem. :-q
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Zwart heb ik al, en dat voldoet wel prima.

Wel cool dat ik dezelfde "goede" smaak heb als Dice :winkie:

@kan niet meer: ik zie ook geen afbeelding bij je post. Blijkbaar kun je geen afbeeldingen meer linken...
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Als ik een rode Spectral had zou ik deze ook wel mooi gevonden hebben.

Chromag OSX in zwart/rood met zwarte Chromag stem.

Afbeelding

Moet het wel dezelfde kleur rood zijn.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Als je die Canyon zo nodig nóg mooier wil maken, dan zou ik een mooi Fox-voorvorkbinnenpoot-gold stuur proberen te vinden.
De frontsectie met vork / stuur wordt dan een mooi eigen geheel tov het frame.
1 op 1 hetzelfde Kashima kleurtje wordt misschien lastig maar dit komt wel mooi in de buurt zonder dat er kortsluiting tussen beide tinten ontstaat;
Afbeelding
Mooi zwart stuurpennetje er op, mooie zwarte grips en je kent je bike niet meer terug!
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Gek genoeg, denk ik dat het "oranje" van de Chromag misschien nog wel eens in de buurt zou kunnen komen van het "rood" van de Spectral zelf. En aangezien de rest van het stuur zwart is, valt een eventuele kleurafwijking minder op.
Bedankt voor de tip.
En in mijn voordeel, ik ben kleurenblind, dus ook al is het totaal anders kwa kleur, ik zal het verschil niet eens echt opmerken :winkie:

@ JW: weet je wel waar je me mee opzadelt? :o
Kashima coating kleur is best een leuk en erg aantrekkelijk idee, maar vind maar eens zo'n handlebar in die kleuren.
De website waar je afbeelding vandaag komt, heeft het in ieder geval niet meer. Zal wel een plaatje uit een cache-geheugen zijn van Google of zo.
Maar ik ga daar nog eens wat verder naar zoeken, want het is wel een hele mooie optie.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Ja, mooi hé?
Ik weet precies wat voor een ander mooi is en je beslist moet aanschaffen omdat het budget dan meestal niet zo'n meedogenloze rol speelt als bij mij het geval is :D
Benieuwd of het je lukt iets te vinden (vooral als je kleurenblind bent :o lijkt me dat een beetje lastig).
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Rode stuurpen :~ Dan wordt ie wel lekker over de top :-q
Plaats reactie