Fatbikes: . . . . Het grote Fatbike topic.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
patrick75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 10 september 2012, 23:11
Mijn mountainbike: Salsa Beargrease xl

Heb er 4.0 Husker du 45nrtn op liggen .
Kan helaas geen fotos posten
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik kan de JJ 4.8 met veel lagere spanning rijden als de Huskers. Ik rij nu op de Husker Du en die schuift in de bochten bij 0,45 bar echt weg. De Jumbos pikken dat wel.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Gnarwals 3,8x26 op 0,4 bar met een rijdergewicht van 68kg... Bevalt tot op heden prima in nattere omstandigheden ten opzichte van de Barbegazzi’s 4,7x26 met 0,5bar.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Hee petter , jij hebt ook een Farly 5 toch ? Heb je daar die 3.8x26 banden op en gaat dat goed ?
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Hoi Dennis, ik rij nu inderdaad met de Gnarwal’s 3,8x26. Ik heb ze gewoon op de standaard 80mm velgen gelegd, tubeless, net als de Barbegazi’s.
Moest in het begin wel even wennen, zijn een heel stuk smaller en dacht eerst met een gravelracer ;-) onderweg te zijn. Dan het rijden zelf, waar de 4.7 Barbegazi’s gaan drijven op blubber en ook snel vol lopen met zooi snijd het groffere profiel van de Gnarwal door de blubber en loopt ook niet vol.
Dus geen onverwachte glijpartijen meer gehad, ook zal de geringere breedte daar uiteraard in helpen. Ondanks de mindere breedte nog geen problemen gehad in los zand, daar ploegt de Farley nog net zo goed doorheen.
Op de verharde weg voelen ze niet noemenswaardig anders, alleen het geluid is door de grotere noppen wat anders.
Dus al bij al tevreden, nu aan het rondkijken voor een tweede wielset, denk dat ik wel naar een iets smallere velg ga, 60 of 70mm, dan komen de Gnarwal’s wat ronder te liggen.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Oke nice , goed om te weten dat die om de velg passen. Ik vroeg op de trek website bij die banden nog of ze op een Farley 5 velg passen en trek adviseerde banden van minstens 4.0 en breder. Dus daarom had ik ze toen niet gekocht. Ik wilde die in 26x3.8 met de spikes erin. Mijn reactie staat nog steeds op hun site. Ze willen blijkbaar geen geld aan mij verdienen :lol:
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Bij Bike24 gaven ze aan dat het zou passen op de standaard 80mm velgen, maar dat ze beter op een smallere velg tot hun recht zouden komen. Omdat ze daar toen best afgeprijsd waren durfde ik de gok wel te nemen...

Gnarwal’s met de spikes erin kosten een lieve duit, toen ik informatie aan het zoeken was over deze banden las ik op diverse sites dat men vaak de non studed banden koopt en deze dan zelf voorziet van studs. Deze zijn van diverse merken te koop.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
patrick75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 10 september 2012, 23:11
Mijn mountainbike: Salsa Beargrease xl

Gisteren de salsa uitgelaten op de route van Hellendoorn .
Op de gok de banden wat minder op druk gezet .
Achteraf gezien niet weer doen 🤔
Bij thuis komst bleek er maar 0,5 in te zitten .
Vond het al zo raar dat het achterwiel alleen rechtdoor wilde ook al stuurde ik toch echt de bocht in 😂😂😂😂😂

Vanmorgen de banden op 0,9 gezet en gaan Google voor een goede banden spannings meter .
Welke gebruiken jullie???
Oja een een goede pomp is ook geen overbodige luxe .
Welke adviseren jullie ?
Liefst met zo uitgebreid mogelijke meter

Mvg
Patrick

Ps kwam met een grijns van oor tot oor het bos uit 😁
Geweldig ondanks dat het harde werken is als op een XC racer

Dikke Blij zeg maar
https://youtu.be/W8YmIOGYoRg
Johan !!
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Stevens Fatbike & Xtrail mud9

Hallo
Om de banden discussie levendig te houden
Ik heb bijna heel het jaar op een Jumbo Jim 4.0 voor gereden en een Snowshoe xl 4.8 achter
Incl de kustmarathon
Ik heb de Snowshoe xl banden nu voorzien van elk 240 studs ,omdat ik van de winter in de sneeuw wil rijden

En wil dus een andere achterband breder als 4.0 , heeft iemand ervaring met de Jumbo Jim in 4,4 of de Vee tire Bulldozer in 4,25 of 4.7
De Snowshoe xl beviel ook goed aan de achterkant



Afbeelding
patrick75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 10 september 2012, 23:11
Mijn mountainbike: Salsa Beargrease xl

Vraag aan de salsa beargrease rijders ,
Gaat met een 2x10 een jumbo jim 4.4 passen in de achterbrug ?
Of ga ik problemen krijgen met de 2x10 setup ?

wil morgen nieuwe banden gaan bestellen vandaar mn vraag , zou zonde wezen om een nieuwe band op de plank te laten liggen .

Ik ga ze ook gelijk tubeless er op leggen

mvg

patrick
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Ik fiets altijd over de weg naar het bos en laat daar flink de druk uit de banden. Alleen is dat opnieuw op druk brengen van de banden zo'n rotklus met een klein mini pompje dat ik vaak maar met die super zachte banden helemaal terug naar huis rij. Dat maakt van een ritje van 10 minuten al gauw een rit van 20 minuten. Je komt echt niet vooruit als ze zo zacht zijn.

Ik denk dat ik er iets op gevonden heb. Dit is een electrische fietspomp die tot 7 Bar gaat. Lijkt me echt ideaal , wist helemaal niet dat zoiets bestond.
Heft iemand hier dit al eens gebruikt ?



Afbeelding
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

patrick75 schreef: ma 7 januari 2019, 14:01 Vraag aan de salsa beargrease rijders ,
Gaat met een 2x10 een jumbo jim 4.4 passen in de achterbrug ?
Of ga ik problemen krijgen met de 2x10 setup ?

wil morgen nieuwe banden gaan bestellen vandaar mn vraag , zou zonde wezen om een nieuwe band op de plank te laten liggen .

Ik ga ze ook gelijk tubeless er op leggen

mvg

patrick

Vraag eens op het forum van mtbr.com.
Meer Beargrease gebruikers daar.
Life is short.....................enjoy it!!!
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Beter dan dit wordt het niet, duidelijk afleesbaar en goed te hanteren
Afbeelding
https://www.justpedal.nl/nl/tube-amp-ti ... 30psi.html
patrick75 schreef: ma 17 december 2018, 12:51 Vanmorgen de banden op 0,9 gezet en gaan Google voor een goede banden spannings meter .
Welke gebruiken jullie???
!! 26inch en dikke banden !!
Gebruikersavatar
jan old skool
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: za 16 juni 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Giant Anthem Pro

Afbeelding

Laatst n rondje strand met vooral de opgangen gedaan. Heerlijk. Blijft genieten.
Goed man. Prima
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Dennis1987 schreef: wo 9 januari 2019, 21:18 Ik fiets altijd over de weg naar het bos en laat daar flink de druk uit de banden. Alleen is dat opnieuw op druk brengen van de banden zo'n rotklus met een klein mini pompje dat ik vaak maar met die super zachte banden helemaal terug naar huis rij. Dat maakt van een ritje van 10 minuten al gauw een rit van 20 minuten. Je komt echt niet vooruit als ze zo zacht zijn.
Is een co2 patroon met een kleine spuitkop meenemen niet een idee?
Voor die 104 euro koop je nogal wat patroontjes en het is ook minder volume meenemen.
Hoeveel patronen je nodig hebt om weer op je gewenste druk te komen dat weet ik even niet.
Plaats reactie