Na 17 jaar weer op de MTB met de Calibre Bosnutt Evo

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

OllyNL schreef: wo 21 november 2018, 20:39Met z'n CO2 patroon blaas je de band in één keer op oid? Wel handig ja, klink als iets voor mij :p
https://www.youtube.com/watch?v=3J1IrWwvjrE
OllyNL schreef: wo 21 november 2018, 20:39Wel een dure hobby jongens hahah. Nu die Osprey raptor aan het overwegen, pompje, binnenband, multitool, Five tens, mtb broek (tips?)
Je kunt het ook duur maken ;). Binnenbanden heb je al voor ~3 EUR per set, een multitool waarmee je je onderweg ook kunt redden vind je in China voor ~7 EUR, etc....
OllyNL schreef: wo 21 november 2018, 20:39Wat kost het? :winkie:
https://r2-bike.com/VITTORIA-Puncture-P ... -Air-Liner
Dit is een van de grotere/zwaardere uitvoeringen er zijn ook kleinere en lichtere (~50g) die ook goedkoper zijn.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

cheeta schreef: wo 21 november 2018, 21:49
OllyNL schreef: wo 21 november 2018, 20:39Met z'n CO2 patroon blaas je de band in één keer op oid? Wel handig ja, klink als iets voor mij :p
https://www.youtube.com/watch?v=3J1IrWwvjrE
OllyNL schreef: wo 21 november 2018, 20:39Wel een dure hobby jongens hahah. Nu die Osprey raptor aan het overwegen, pompje, binnenband, multitool, Five tens, mtb broek (tips?)
Je kunt het ook duur maken ;). Binnenbanden heb je al voor ~3 EUR per set, een multitool waarmee je je onderweg ook kunt redden vind je in China voor ~7 EUR, etc....
OllyNL schreef: wo 21 november 2018, 20:39Wat kost het? :winkie:
https://r2-bike.com/VITTORIA-Puncture-P ... -Air-Liner
Dit is een van de grotere/zwaardere uitvoeringen er zijn ook kleinere en lichtere (~50g) die ook goedkoper zijn.
Wel nice die co2 ja, maar ik doe het voor nu wel met een goede pomp.
Binnenband beetje goedkoop prima idd, maar met zn multitool heb ik toch wel zoiets van fijn als het ook 10 jaar mee gaat. 25 eu niet gek toch?


Nu de grote vraag, ik heb alles in m'n mandje zitten bij bikediscount.de. Gaat het nog goedkoper worden op vrijdag (black friday) of is dit het wel? Five tens voor 69 eu, Alpine stars all mountain 2 broek 127 eu, multitool 25eu, sram chainlink 2,80 eu, Klic Hand Pump HV with Manometer 36,50, ook handig voor thuis want heb helemaal geen pomp met meter erop. Wat denken jullie?
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam


Nu de grote vraag, ik heb alles in m'n mandje zitten bij bikediscount.de. Gaat het nog goedkoper worden op vrijdag (black friday) of is dit het wel? Five tens voor 69 eu, Alpine stars all mountain 2 broek 127 eu, multitool 25eu, sram chainlink 2,80 eu, Klic Hand Pump HV with Manometer 36,50, ook handig voor thuis want heb helemaal geen pomp met meter erop. Wat denken jullie?
Je kan niet eens 2 dagen wachten hehe. Maar van die dingen zie ik enkel de broek misschien iets van korting krijgen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Lars TB schreef: wo 21 november 2018, 14:54 Eentje in het achterwiel. Fietst iets zwaarder, maar bij de enkele sprongetjes hoef je je geen zorgen meer te maken dat je band doorslaat. En gezien dat TS de smaak te pakken heeft, waarom niet?
Is ook geen aanval. Alleen TS kan schijnbaar niet eens een band plakken, hoe gaat ie het wiel tubeless krijgen? Dan heeft ie ook nog tape en ventieltjes nodig. Vanuitgaande dat ie een compressor heeft.
Maar je hebt wel gelijk dat dit een optie voor hem zou zijn.

Maar daar ken ik er meer van. Gezien de foto’s van Herman de Biker :lol:

@TS: Bike-discount heeft ook 5-10’s in de black friday deals zitten.
https://www.bike-discount.de/de/fahrrad ... e-five_ten
“Old, not obsolete”
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Victor1977 schreef: wo 21 november 2018, 23:03

Nu de grote vraag, ik heb alles in m'n mandje zitten bij bikediscount.de. Gaat het nog goedkoper worden op vrijdag (black friday) of is dit het wel? Five tens voor 69 eu, Alpine stars all mountain 2 broek 127 eu, multitool 25eu, sram chainlink 2,80 eu, Klic Hand Pump HV with Manometer 36,50, ook handig voor thuis want heb helemaal geen pomp met meter erop. Wat denken jullie?
Je kan niet eens 2 dagen wachten hehe. Maar van die dingen zie ik enkel de broek misschien iets van korting krijgen.
Hahah erg he :p De pomp is al 5 eu goedkoper nu, broek nog niet. Even wachten tot 12 uur of morgenochtend..?
Marco79 schreef: do 22 november 2018, 00:29
Lars TB schreef: wo 21 november 2018, 14:54 Eentje in het achterwiel. Fietst iets zwaarder, maar bij de enkele sprongetjes hoef je je geen zorgen meer te maken dat je band doorslaat. En gezien dat TS de smaak te pakken heeft, waarom niet?
Is ook geen aanval. Alleen TS kan schijnbaar niet eens een band plakken, hoe gaat ie het wiel tubeless krijgen? Dan heeft ie ook nog tape en ventieltjes nodig. Vanuitgaande dat ie een compressor heeft.
Maar je hebt wel gelijk dat dit een optie voor hem zou zijn.

Maar daar ken ik er meer van. Gezien de foto’s van Herman de Biker :lol:

@TS: Bike-discount heeft ook 5-10’s in de black friday deals zitten.
https://www.bike-discount.de/de/fahrrad ... e-five_ten
Nou ja een band plakken moet lukken inmiddels, tutorial gekeken haha :D Maar idd, tubeless is mij nog een stap te ver.
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

cheeta schreef: wo 21 november 2018, 21:49
OllyNL schreef: wo 21 november 2018, 20:39Met z'n CO2 patroon blaas je de band in één keer op oid? Wel handig ja, klink als iets voor mij :p
https://www.youtube.com/watch?v=3J1IrWwvjrE
OllyNL schreef: wo 21 november 2018, 20:39Wel een dure hobby jongens hahah. Nu die Osprey raptor aan het overwegen, pompje, binnenband, multitool, Five tens, mtb broek (tips?)
Je kunt het ook duur maken ;). Binnenbanden heb je al voor ~3 EUR per set, een multitool waarmee je je onderweg ook kunt redden vind je in China voor ~7 EUR, etc....
OllyNL schreef: wo 21 november 2018, 20:39Wat kost het? :winkie:
https://r2-bike.com/VITTORIA-Puncture-P ... -Air-Liner
Dit is een van de grotere/zwaardere uitvoeringen er zijn ook kleinere en lichtere (~50g) die ook goedkoper zijn.
Deze zouden oke moeten zijn toch? https://www.bike-discount.de/en/buy/sch ... 27.5-31695

Banden zijn 27.5 inch van de calibre evo, en dit de specs van de rest:

Rims: WTB ST i29 32H tubeless ready
Tyres: WTB Vigilante 2.3" front and WTB Trail Boss 2.25" rear

Bij voorbaat dank!
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

OllyNL schreef: vr 30 november 2018, 12:28
cheeta schreef: wo 21 november 2018, 21:49
https://www.youtube.com/watch?v=3J1IrWwvjrE


Je kunt het ook duur maken ;). Binnenbanden heb je al voor ~3 EUR per set, een multitool waarmee je je onderweg ook kunt redden vind je in China voor ~7 EUR, etc....


https://r2-bike.com/VITTORIA-Puncture-P ... -Air-Liner
Dit is een van de grotere/zwaardere uitvoeringen er zijn ook kleinere en lichtere (~50g) die ook goedkoper zijn.
Deze zouden oke moeten zijn toch? https://www.bike-discount.de/en/buy/sch ... 27.5-31695

Banden zijn 27.5 inch van de calibre evo, en dit de specs van de rest:

Rims: WTB ST i29 32H tubeless ready
Tyres: WTB Vigilante 2.3" front and WTB Trail Boss 2.25" rear

Bij voorbaat dank!
Iemand anders wellicht? Merci! 😇
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Die binnenband is prima.
“Old, not obsolete”
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Marco79 schreef: za 1 december 2018, 01:22 Die binnenband is prima.
Top! Dank Marco, gaat in de bestelling met een broek erbij. :-D
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Even een update weer na wat radio stilte. De dagen voor oud en nieuw weer een paar keer lekker door de duinen in Zandvoort gebeukt, heerlijk. Parcours ligt er super bij en wordt steeds goed onderhouden lijkt het. Ik heb 7 weken niet kunnen fietsen omdat ik mijn ribben had gekneusd met jawel, mountainbiken.. :tong Inmiddels dus weer ok :-q

Ik merkte wel ineens dat bij steile klimmetjes mijn versnelling oversloeg (terwijl ik natuurlijk niet mid klim schakelde) is dit iets van derailleur afstellen oid? Merkte het een paar keer, vrij vervelend. Ook ga ik maar is mijn ketting onderhouden, iemand goeie tips voor bepaalde ontvetter en dan goeie lube voor de winter? (lijkt veel zand tussen m'n ketting te zitten, en "trekt"af en toe een beetje)

Mijn dank is groot :)
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Na 2 maanden kan het goed dat je de versnellingskabel iets strakker moet zetten. Op je shifter zit een draaibaar busje om de kabel heen. Begin eens deze 2 kwartslagen tegen de klok in te draaien en kijk of het dan beter wordt.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

@ Olly, ontvetten doe ik zelf met een sopje van afwasmiddel, maar in principe heb ik dat met mijn huidige fiets maar 1 keer 'af-fabriek' gedaan en daarna de ketting verder gesmeerd met Holmenkol lube extreme, wat ik voor mijn eerdere bike ook al gebruikte. Echt superspul, voor winter én zomer. Lijkt vrij duur, 12,50 voor 50 ml, maar je doet er echt onwijs lang mee en het resultaat is een erg schone ketting. Werkt met nanotechnologie waardoor zand etc afgevoerd wordt. Druppelen, circa 10 tot 15 druppels boven en onder, de ketting ff over alle bladen laten lopen, dan even een kwartiertje in laten werken en overtollige lube met een doekje wat afvegen en klaar. Na een natte rit maak ik de ketting eerst schoon en droog en druppel dan wat rijkelijker. Je hoeft het ook niet na elke (droge) rit te doen, bij droge ritten druppel ik om de 3-4 ritten opnieuw.

Werkt perfect, voor mij niks anders iig. Dit is hem:

Afbeelding

:-q

Hm, beetje grote afbeelding maar kleiner kon niet. :winkie:
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Wiel-Maat schreef: ma 7 januari 2019, 13:50 @ Olly, ontvetten doe ik zelf met een sopje van afwasmiddel, maar in principe heb ik dat met mijn huidige fiets maar 1 keer 'af-fabriek' gedaan en daarna de ketting verder gesmeerd met Holmenkol lube extreme, wat ik voor mijn eerdere bike ook al gebruikte. Echt superspul, voor winter én zomer. Lijkt vrij duur, 12,50 voor 50 ml, maar je doet er echt onwijs lang mee en het resultaat is een erg schone ketting. Werkt met nanotechnologie waardoor zand etc afgevoerd wordt. Druppelen, circa 10 tot 15 druppels boven en onder, de ketting ff over alle bladen laten lopen, dan even een kwartiertje in laten werken en overtollige lube met een doekje wat afvegen en klaar. Na een natte rit maak ik de ketting eerst schoon en droog en druppel dan wat rijkelijker. Je hoeft het ook niet na elke (droge) rit te doen, bij droge ritten druppel ik om de 3-4 ritten opnieuw.

Werkt perfect, voor mij niks anders iig. Dit is hem:

Afbeelding

:-q

Hm, beetje grote afbeelding maar kleiner kon niet. :winkie:
+1 gebruik nu ook alleen deze, voor de MTB en de commuter. Beide blijven een stuk langer schoon en blijven goed gesmeerd. (na veel nat moet je wel opnieuw smeren en als je een lange toertocht hebt met slecht weer zou ik ook van te voren extra smeren, maar dan blijft het ook zeker de hele rit goed. (in tegenstelling tot andere waxen die vaak bij natte omstandigheden het niet zo lang volhouden).

Belangrijk is wel dat je het op een schone, vetvrije ketting aanbrengt, anders werkt het niet zoals het zou moeten.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ja dat is idd een goeie aanvulling Prulleman, van te voren wat smeren bij een natte rit....is ook mijn ervaring met de Holmenkol. Maar dan zeker goed werkzaam gedurende een hele rit. Ik moet eerlijkheidshalve wel bekennen dat ik dergelijke ritten liever mijd, maar dat terzijde. 8)
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Makkelijk schreef: ma 7 januari 2019, 13:31 Na 2 maanden kan het goed dat je de versnellingskabel iets strakker moet zetten. Op je shifter zit een draaibaar busje om de kabel heen. Begin eens deze 2 kwartslagen tegen de klok in te draaien en kijk of het dan beter wordt.
Kijk! Dat zou het kunnen zijn inderdaad. Ik daar aankomend weekend is mee rommelen, merci :-q
Wiel-Maat schreef: ma 7 januari 2019, 13:50 @ Olly, ontvetten doe ik zelf met een sopje van afwasmiddel, maar in principe heb ik dat met mijn huidige fiets maar 1 keer 'af-fabriek' gedaan en daarna de ketting verder gesmeerd met Holmenkol lube extreme, wat ik voor mijn eerdere bike ook al gebruikte. Echt superspul, voor winter én zomer. Lijkt vrij duur, 12,50 voor 50 ml, maar je doet er echt onwijs lang mee en het resultaat is een erg schone ketting. Werkt met nanotechnologie waardoor zand etc afgevoerd wordt. Druppelen, circa 10 tot 15 druppels boven en onder, de ketting ff over alle bladen laten lopen, dan even een kwartiertje in laten werken en overtollige lube met een doekje wat afvegen en klaar. Na een natte rit maak ik de ketting eerst schoon en droog en druppel dan wat rijkelijker. Je hoeft het ook niet na elke (droge) rit te doen, bij droge ritten druppel ik om de 3-4 ritten opnieuw.

Werkt perfect, voor mij niks anders iig. Dit is hem:

Afbeelding

:-q

Hm, beetje grote afbeelding maar kleiner kon niet. :winkie:
Top! Ik ga dat gelijk bestellen, misschien is mijn ketting nog oké, maar dit zal toch een beter smeerseltje zijn denk ik :-D

@Prulleman Daar zal ik ook op letten inderdaad!

Dank allemaal voor de reacties heren. Ik koppel wel even terug of het lukt met mijn versnellingen. Scheelt toch weer een bezoekje naar m'n LBS...
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Plaats reactie